wat nu?

Tjerk krijgt nu 5 keer voedingen van 165 ml. Hij drinkt hem niet altijd helemaal leeg en als ie leeg is, is meneer ook echt vol. Maar na ongeveer 2,5 uur heeft hij dan weer honger. Ophogen heeft dus nog geen zin omdat hij het gewoon niet opkrijgt dan. Ben vandaag even op het inloopuur geweest van het cb en ik mag niet een extra voeding geven omdat hij dan teveel binnen krijgt. Moest hem tussendoor water geven. Maar daar neemt hij geen genoegen mee. Hij drinkt wel wat maar hij wil toch echt melk. Voor zijn gewicht ( vandaag 5100 gram) zou hij volgens de richtlijnen op de verpakkingen naar 5 keer 200 ml voedingen mogen. (volgens cb moet ik voorlopig op 5x 165 ml blijven tot hij per fles 200ml kan drinken)

Vraag is eigenlijk: zouden jullie die liter over 6 voedingen verdelen of de fles van 165ml voor hongerige baby's maken? Hij kreeg 4 scheppen standaard en 1 schep hongerig per fles. Op de avondfles na. Die was 3 standaard en 2 hongerig.

Heb even geen idee meer en het advies van het cb was waardeloos.

Maken jullie de voeding trouwens per fles klaar of gewoon voor heel de dag?

Jochem krijgt overdag ook 5 x 165 voeding (150 water + 5 schepjes)
En 's nachts krijgt hij ook een fles hij word met een knorrend maagje wakker en tufferd hem achter elkaar leeg.
Overigens hebben ze mij verteld dat de nachtvoeding niet mee telt.
Daarbij laat jochem echt nooit wat staan van zijn fles dus hij heeft ze echt nodig.
Misschien op het moment dat hij niet meer hoeft ff luier verschonen enzo ff prikkelen misschien dat hij dan wel weer wil.....
Maar jij liep toch ook bij de ka? Of hoef je niet meer terug te komen anders bel je daar heen voor je eigen gerustheid.
Maar ik denk maar zo de kindjes in afrika lijden honger en dat is erg genoeg maar gelukkig hoeft dat hier niet.
Wat een waardeloos advies van het cb wat doen wij als we honger hebben.......
Ik moet vrijdag om 14.30 naar de ka en vraag dan ook gelijk van de voeding.
Die van ons schelen na van hand niets qua gewicht jochem woog afgelopen zat 5220 gr.
Ik laat het je weten......sucses volg ondertussen je gevoel.

p.s ik heb 3 flessen en maak dus per keer voor 3 flessen.

liefs louise

je kunt miss over de hele dag 3 normaal en 2 schepjes voor hongerige baby's doen.

Jorn krijgt maar 4 flessen per dag van 150... en een enkele x 180 s'nachts word ie de afgelopen 2 dagen ook niet wakker voor de fles. ik moet straks naar cb.... zal ik hier es voor je vragen??

verder zou ik zeggen volg je gevoel. doe wat jij denkt dat goed is

x

Ik heb bij alle 3 gewoon altijd mijn gevoel gevolgd, en bij het cb verteld wat ze graag willen horen! Dus als je een keer een fles te veel geeft is echt geen ramp hoor!!

Dus doe wat voor jou goed voelt en waar Tjerk goed op reageert!!

Groetjes Anne

Ik doe ook zoals Mama anne.
volg jou gevoel.en kijken wat jou kind tevreden woord.
Niet vergeten dat deze periode ook warm is en de kleindtjes minder confortabel voelen.
Probeer tussendoor water geven en de speen mischiem wil zuigen!.
Succes

Ik herken je probleem. Tim had ook snel weer honger, maar ook niet altijd genoeg aan de hoeveelheid. Jij schrijft dat Tjerk hem niet altijd helemaal leeg drinkt. Betekent dat dat hij hem soms wel leeg drinkt?

Ik heb bij Tim gemerkt dat de voeding voor hongerige baby's (volledig geven, niet mengen met standaard) uitkomst biedt. Hij krijgt niet meer calorieeen binnen, maar heeft een verzadigder gevoel. Hij doet er langer over voordat het is verteerd. Daardoor ontstaat langere tijd tussen de flessen. Wellicht het proberen waard voor jullie?

Gr Ingrid

Ik zou ook niet naar CB luisteren denk ik! Gewoon op verzoek flesvoeding geven wordt ook regelmatig geadviseerd. Zolang je niet over de maximale hoeveelheid heen gaat lijkt me dat ook geen probleem. Niet ieder kind is tenslotte hetzelfde en 1,5 u rekken voor een voeding daar word jij gek van en Tjerk ook lijkt me!!

Terug
Bovenaan