Wat ontzettend jammer.................

A

Anoniem

Guest
Al maanden (7 om precies te zijn want zo oud is Maudy vandaag precies!!) geef ik maudy haar laatste flesje bij ons op bed. Gewoon knus met zijn tweetjes onder het dekbed, liedjes voor haar zingen en lekker een flesje drinken. Zo'n intiem moment waar ik al die tijd van heb genoten, baalde als ik een avonddienst had en Fons haar haar laatste fles mocht geven. Vertelde haar dan hoeveel ik van haar hou, dat ze bij ons altijd veilig is, dat ze met al haar problemen altijd thuis mag komen, gewoon echt een intiem momentje tussen mijn kleine meisje en mij............
De laatste tijd was ze al niet meer zo half slaperig als voorheen als ik haar de fles gaf, tot het wakkere van de laatste weken........en nu, sinds een week of anderhalf drinkt ze haar flesje nauwelijks meer. Drie slokken en dan is ze klaar.........
Met vanavond als toppunt, drie slokken toen we net lekker geinstalleerd in bed lagen en dat was het..............
De enige manier waarop ze haar laatste flesje nog drinkt is gewoon in haar bedje. Ze houdt hem zelf vast............ik hoef niets meer te doen..............
Ben er gewoon verdrietig van, wat ontzettend jammer vind ik dit...............weg ons intieme momentje zo aan het einde van de dag.............weg lekker in haar pas gewassen haartjes snuffelen, kusjes geven op haar handjes, lekker over haar koppie aaien, haar in slaap sussen..............

Ga nog even een potje janken, mijn kleine meisje wordt groot.............

Liefs Rimke

jammer he! ik heb er ook zo van genoten!!!
maar voor alles wat gaat komen zulke mooie momenten weer terug, srtaks slaat ze d,r handjes om je heen en geeft een echt knuffel, of een dikke zoen, maakt dan weer heel veel goed!!

Kan me het helemaal voorstellen!
Zo zat ik me laatst al te bedenken dat ik uberhaupt het flesje geven wel ga missen. Onze vent is alweer 10,5 maand en krijgt nu puur omdat hij zo licht is nog rond 8 uur een fles. Ons voornemen is om als die fles wegvalt de fles tussen de middag ook te vervangen door melk in een bekertje. Hier zitten ze bij het cb heel erg op te hameren om de fles na 10 maanden te vervangen. maar ik vind het zo gezellig! Lekker bij je op schoot, koppie tegen je aan... ook ik zal het missen.
Maar aan de andere kant wordt het ook steeds leuker! De kleine vent begint nu precies door te krijgen wanneer wij om hem lachen en wat hij wel en niet wil eten. Lekker die levendigheid (of ik dat in de peuterpuberteit nog zeg...).
En ook het badderen wordt een groter feest. Lekker zelf zitten en spelen met badspeeltjes, heerlijk om te zien.
Nou misschien moeten we gewoon lekker vooruitkijken! Straks de eerste verjaardag (ja kom ik weer aan), de zomer met een badje in de tuin en ga zo maar door. Oja om niet te vergeten: nu de flesvoeding wat meer vervangen zijn door hapjes en de slaapjes minder worden is het veel makkelijker om een dagje uit te gaan!
Ik ben er klaar voor!!

Nog even vergeten te zeggen:
Neem vooral genoeg de tijd om afscheid van de heerlijke babyrituelen te nemen! Niet dat ik te snel wil hoor, helemaal niet.

Enne aangezien ik in je verhaaltjes wel heb gelezen dat jullie ook wel een wens hebben voor een tweede: dat is het voordeel van het eerste kindje, als het gegeven wordt mag je het allemaal nog eens meemaken!!!! Dat vind ik zelf wel een heerlijk idee.

Erg is dat he! Maar zoals hierboven al werd gezegd, er komen ook weer nieuwe mooie momenten voor in de plaats. Gisteren bijvoorbeeld was Sophie een beetje ziek, dus ze was niet naar het KDV en ik werkte een dagje thuis. Omdat ik wel echt wat moest werken, had ik haar even voor de TV gezet, slecht he... Op een gegeven moment begon ze een beetje te huilen dus ging ik even naast haar zitten (op de grond). Toen leunde ze lekker tegen me aan,  legde haar hoofdje neer en alles was weer ok. Zo lief! Ook begint ze nu af en toe echt te knuffelen! (af en toe, meestal gebruikt ze me meer als klimtoestel...)

Agossie... Ja, dat is inderdaad jammer! Het gaat zo hard, meid! Net als iemand anders al zei; daarom voelde ik in eerste instantie vooral dankbaarheid toen ik van Mika zwanger was: ik mocht gewoon alles nog een keer meemaken! Zo bijzonder...

Maar aan de andere kant kun je binnenkort je eerste bearhug van Maudy verwachten. Dat ze ineens d'r armpjes om je nek slaat en zich tegen je aan drukt! Ook heel bijzonder...
En je bedritueel moet je blijkbaar een beetje aanpassen; lekker in het grote bed of in een (schommel)stoel samen een boekje lezen. Bij mijn oudste gaat dat ook nog vooraf door wat spring- en stoeiwerk. Mika vindt het ook prachtig om toe te kijken en kan niet wachten totdat hij mee kan doen; dat zie je aan alles!
Of misschien een eenvoudige massage; lekker even die spekbeentjes, armpjes en knuffelvoetjes  insmeren met olie. Mika vindt dat ook heerlijk, dat gestrijk over z'n beentjes. Ondertussen ligt ie meestal een beetje tegen mij aan te kletsen. Soms zing ik ondertussen wat liedjes voor hem.

Maak er wat leuks van!

Ha Rimke,
Wat ontzettend jammer hè.. ik zie het ook helemaal voor me lekker knus in bed.
 Ik doe het met de ochtendfles.. Heerlijk, daarna gaat ze lekker duimen of spelen bij me in bed... Ik hoop dat ze dat nog even doet.
Dus Maudy wilt de fles zelf vasthouden?! Wat een wijsneusje!
Janneke wordt boos als ik de fles aan haar wil geven, ze vertikt het om hem zelf te pakken.

Nou kop op, en er komen inderdaad andere leuke tijden aan .

x Marina

Weet je waar ik ook zo moeilijk afscheid van kan nemen? Te kleine kleren!
Dan ruil je die leuke handzame formaatjes in voor grotere lappen...die lijken dan zo groot!!! Ach misschien moet ik die dan maar naast mijn eigen kleren houden om nog te zien hoe klein ons ventje toch nog is.
Maar met elk maatje heb ik er toch weer moeite mee!
Hebben anderen dit ook hiermee?

Terug
Bovenaan