Wat praktische vragen...

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ben nu bijna 34 weken zwanger van de eerste en er zijn wat praktische dingen die ik me af vraag.
- Moet je van te voren alle kleertjes hebben gewassen? Vind het bij al dat nieuwe spul ook zo zonde. De rompers etc doe ik uiteraard sowieso
- Ik heb een magnetronsterilisator (tweedehands) gekregen van m'n schoonzus. Hier zit echter geen gebruiksaanwijzing meer bij. Dus hoe gebruik je zo'n ding; hoe veel water en hoe lang in de magnetron

Alvast bedankt voor het antwoorden enne, ik ben benieuwd of er meer moeders tegen dit soort (suffe) dingen aanlopen

hoi ja ik zou aanraden om sowieso alle kleertjes eerst te wassen,t is hygienischer(sorry voor de taalfout)en ik denk ook voor vochtopname beter??ik heb wel alles eerst gewassen.maar denk er wel aan dat je geen wasverzachter gebruikt ivm allergie.
je andere vraag heb ik geen antwoordt op want ik heb hem niet.succes groetjes jb 39+2

de kleertjes zou ik wel wassen, er zit toch verf enzo in en zo'n kindje heeft toch een heel gevoelig huidje als het geboren word. Ik zou het dan ook wassen in ieder geval zonder wasverzachter want daar kunnen ze ook gevoelig   voor zijn. Ik heb zelf de spullen met neutral gewassen daar   zit helemaal niks van parfum ofzo in.

Das een goeie over   die magnetronsterilizator, dat weet ik eigenlijk ook niet meer maar er is vast wel iemand hier die er eentje nieuw in de doos heeft, daar staat het wel op, ik ben ook benieuwd.

Ik wist het ook niet met dat magnetronding maar mijn kraamhulp zei dat als je 1 volle fles erin deed en hem 3 minuten aan deed dat dit genoeg was.Wel gaf ze als tip om hem na die 3 minuten nog 10 min te laten staan zodat het stoom goed zijn werk kan doen.Dit is wat ik weet en heb gedaan.Weet niet wat de presieze regels zijn maar neem aan dat je kraamhulp dit weet.

Bedankt voor jullie snelle reacties! En ik houd me aanbevolen voor meer info over die magnetron sterrilisator!

Hoi,

ipv wasverzachter kan je een scheutje azijn in het wasverzachterbakje doen.
Hiervan worden de kleertjes ook lekker zacht en het  is zacht voor het huidje

Liefs Nika

Hoi,

Alle kleertjes moeten eerst gewassen worden i.v.m. hygiene.

Ik heb zelf een magnetronsterilisator van de prenatal. Had hem al voor mijn oudste zoontje, nu bijna 3 jaar. Ik weet niet meer precies hoeveel water erin ging, maar het is maar een klein laagje. Volgens mij iets van 200 ml. Hij moet op vol vermogen 8 minuten in de magnetron.

Liefs Mariëlle

Hoi hoi,

Ik gebruik ook een magnetron sterilisator, er moet 150ml water in en dan moet hij op 720watt en dan 6 minuten en 30 seconden. Als jij een ander vermogen hebt moet je de tijd natuurlijk wat aanpassen.
En even over die kleertjes, je moet ze wel wassen, bedenk ook dat iedereen hier met zijn handen aan heeft gezeten. Was ze gewoon met fijnwasmiddel en dan een kort programma op 30 graden, zo zie je niet eens dat ze zijn gewassen.
Nou sucses ermee.

Groetjes, Patricia

Terug
Bovenaan