Wat praktische vragen...

Mijn kleertjes werden vroeger ook niet gewassen dus ga dat ook niet doen, behalve als ik zie dat het een probleem is / word dan zal ik het alsnog wassen.

Wat ik uiteraard wel was zijn de handdoeken, washandjes, luiers e.d. dit ivm de vochtopname.

Wat betreft een magnesterrilisator als je het niet vertrouwd die dingen zijn echt niet duur om nieuw aan te schaffen.

Hoi. Ik doe sowieso altijd de kleertjes wel wassen, maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Voor wat betreft dat magnatron ding, ik heb hem toendertijd bij de prenatal gekocht, en daar moest 200 ml water in, en 3 minuten in de magnatron op 900 watt. En idd heel belangrijk, daarna even een paar minuten laten staan anders verbrand je gegarandeerd je handen...
Gr. Anne-Marie

Nogmaals dank voor de reacties.. Ben maar meteen begonnen met het wassen van de kleertjes. De het inderdaad maar op een 'fijn was' programma van 30 graden. Word ook wel helemaal blij van die ieniemienie kleertjes op het wasrek... Net of het niet voor mijn baby is maar voor een pop ofzo..Is nog heel onwerkelijk   :)
Mbt dat magnetron ding..moet es kijken hoe het zit met aantal watt van m'n magnetron. En als ik twijfel koop ik inderdaad wel een nieuwe.

No way dat ik eerst alle kleertjes ga wassen. Wat een kolder! Bacteriën overleven niet op een droog stuk stof en zodra je de boel uit de wasmachine haalt, zitten er weer bacteriën op. En ik ga er even van uit dat er geen giftige verf gebruikt wordt om babykleertjes te verven (dan was de Hema allang failliet gegaan door alle rechtzaken).  

quote: Gossee reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-07-2007 11:35:08'));

No way dat ik eerst alle kleertjes ga wassen. Wat een kolder! Bacteriën overleven niet op een droog stuk stof en zodra je de boel uit de wasmachine haalt, zitten er weer bacteriën op. En ik ga er even van uit dat er geen giftige verf gebruikt wordt om babykleertjes te verven (dan was de Hema allang failliet gegaan door alle rechtzaken).  

eindelijk iemand die hetzelfde denkt (dacht al dat ik TE makkelijker aanstaande mama was hah)

Helemaal met Gossee en Ponyville eens.
Kleertjes wassen MOET echt niet! Kijk, als je je er beter bij voelt, prima, maar je kind is echt wel bestand tegen de "normale' bacterien hoor. Wetenschappers vermoeden zelfs dat de toename van allergieen te wijten is aan onze overdreven zucht naar schoonmaken.
Is hetzelfde als het gebruik van wasverzachter, SOMMIGE kinderen kunnen daar niet tegen, de meeste echter wel hoor. Een baby moet ook blootgesteld worden aan bacterien anders bouwt het zelf namelijk geen weerstand op en wordt het van elke bacterie ziek.
Ivy

Hoi,

Wassen wordt wel geadviseerd omdat in de kleren vaak chemische stoffen zitten. Dit komt dan vanuit de fabriek. Je kindje kan daar erge uitslag van krijgen.

De azijn waar eerder over gesproken werd, zorgt er ook voor dat de kleur mooi blijft!! Handig dus.

Terug
Bovenaan