Wat regelen de mannen tijdens / na de bevalling

Thanks ;)
Mijn man wilde alles op papier hebben, hij is veels te bang wat te vergeten. Het valt gelukkig allemaal mee. Bedankt voor jullie hele snelle reactie!

x
 
hoi,
ik denk ook zeker zijn rust nemen.
buiten het aanmelden bij de gemeente.
zijn jullie niet getrouwd dan moeten je voor de bevalling samen naar het gemeentehuis.
jij moet soort toestemming geven op welke naam het kind komt te staan.
ze vergeten vaak dat de man ook alles op zijn hals krijgt.dus hij s´middags ook wil gaan rusten,zeker doen.me man deed het ook paar keer bij de 1ste.ook de man is de hele dag in touw en nacht.
de rest wijst zich vanzelf.
je wordt vanzelf wel op pad gestuurd door de kraamhulp.
heel veel succes en geniet van je kraamweek.
gr marjan
 
ook wij hadden een lijstje van ter voren gemaakt met wat we allemaal moesten doen.
op nummer 1 stond de familie bellen, 2 winkel bellen dat de geboorte kaartjes gedrukt konden worden. dat was direct na de bevalling. toen was het 12 uur snachts, en konden we heerlijk gaan slapen.
tis idd voor de man ook heel erg vermoeiend allemaal.
de volgende dag is hij naar t gemeente huis gegaan, aangifte gedaan, boodschappen gehaald ( ik heb mn hele zwangerschap geroepen: als i kben bevallen wil ik 8!!! witte boterhammen met filet.... dat heeft hij dus de volgende dag voor mij gehaald, en ze zijn allemaal opgekomen ook hahaha)

hij is nog zo lief geweest om een kadotje voor mij en nathalia te kopen.
voor nathalia een treintje met haar naam, voor mij een paar schitterende oorbellen.
ook kon hij de volgende dag de geboorte kaartjes al ophalen.
alle enveloppen had ik al geschreven, dus hij hoefde ze er alleen maar in te doen en op de bus te doen.

ook is hij nog even thuis geweest om kleding te halen voor zichzelf en mij en te versieren. ( ik lag in het kraamhotel, 5 dagen)

t klinkt als een hele lijst.
en ja, eerlijk is eerlijk, de dag na mijn bevalling heb ik hem ook amper gezien.
daarin tegen had ik zowat de hele dag visite, dus t was al druk zat hahaha.
alle andere dagen hebben we heerlijk genoten samen van ons princesje.

liefs, do
 
ook wij hadden een lijstje van ter voren gemaakt met wat we allemaal moesten doen.
op nummer 1 stond de familie bellen, 2 winkel bellen dat de geboorte kaartjes gedrukt konden worden. dat was direct na de bevalling. toen was het 12 uur snachts, en konden we heerlijk gaan slapen.
tis idd voor de man ook heel erg vermoeiend allemaal.
de volgende dag is hij naar t gemeente huis gegaan, aangifte gedaan, boodschappen gehaald ( ik heb mn hele zwangerschap geroepen: als i kben bevallen wil ik 8!!! witte boterhammen met filet.... dat heeft hij dus de volgende dag voor mij gehaald, en ze zijn allemaal opgekomen ook hahaha)

hij is nog zo lief geweest om een kadotje voor mij en nathalia te kopen.
voor nathalia een treintje met haar naam, voor mij een paar schitterende oorbellen.
ook kon hij de volgende dag de geboorte kaartjes al ophalen.
alle enveloppen had ik al geschreven, dus hij hoefde ze er alleen maar in te doen en op de bus te doen.

ook is hij nog even thuis geweest om kleding te halen voor zichzelf en mij en te versieren. ( ik lag in het kraamhotel, 5 dagen)

t klinkt als een hele lijst.
en ja, eerlijk is eerlijk, de dag na mijn bevalling heb ik hem ook amper gezien.
daarin tegen had ik zowat de hele dag visite, dus t was al druk zat hahaha.
alle andere dagen hebben we heerlijk genoten samen van ons princesje.

liefs, do
 
Hi, ja, er moet altijd veel geregeld worden.

belangrijkste is:

- Aangifte geboorte
- aanmelden zorgverzekeraar
- andere verzekeringen, zoals overlijdensverzekering, reisverzekering, WA verzekering
- geboortekaartjes

Verder gaat hij waarschijnlijk nog honderd-en-een-keer naar de supermarkt, drogist, thuiszorg etc etc om alles in huis te halen wat je toch nog mist of nodig hebt.

Je kan bijvoorbeeld al alle telefoonnummers van de verzekeringen opschrijven zodat hij die in een keer kan bellen en hij niet nog eens al die nummers op moet gaan zoeken, wat tijdrovend is.

Enveloppen van geboortekaartjes kun je ook al schrijven en beplakken met postzegels en ik had ze ook al uitgesorteerd op binnen de regio post en buiten de regio post.

Spaarrekening zou ik samen gaan openen. Als je man hem alleen opent, is ook hij alleen gemachtigd, en als je dat vergeet aan te passen en opeens met je kindje geld wil gaan opnemen, krijg je het niet mee (helaas weet ik dat uit ervaring)
 
Hi, ja, er moet altijd veel geregeld worden.

belangrijkste is:

- Aangifte geboorte
- aanmelden zorgverzekeraar
- andere verzekeringen, zoals overlijdensverzekering, reisverzekering, WA verzekering
- geboortekaartjes

Verder gaat hij waarschijnlijk nog honderd-en-een-keer naar de supermarkt, drogist, thuiszorg etc etc om alles in huis te halen wat je toch nog mist of nodig hebt.

Je kan bijvoorbeeld al alle telefoonnummers van de verzekeringen opschrijven zodat hij die in een keer kan bellen en hij niet nog eens al die nummers op moet gaan zoeken, wat tijdrovend is.

Enveloppen van geboortekaartjes kun je ook al schrijven en beplakken met postzegels en ik had ze ook al uitgesorteerd op binnen de regio post en buiten de regio post.

Spaarrekening zou ik samen gaan openen. Als je man hem alleen opent, is ook hij alleen gemachtigd, en als je dat vergeet aan te passen en opeens met je kindje geld wil gaan opnemen, krijg je het niet mee (helaas weet ik dat uit ervaring)
 
Terug
Bovenaan