Wat staat me te wachten?

hoi

allemaal heel erg bedankt voor het reageren. Daarom ben ik nu een stuk rustiger. De gyn had me eigenlijk een beetje bang gemaakt, om me op het ergste voor te bereiden natuurlijk, maar ik had het wel fijn gevonden als hij had gezegd dat het ook anders kan.

Ik heb nu bijna geen buikpijn meer, ik vloei nog wel steeds, maar eigenlijk alleen als ik op het toilet ga zitten. Op de echo was het vruchtje ongeveer 3 cm, als dat eruit is gekomen, moet ik dat toch wel gevoeld hebben? Kwam er nu maar meer en grotere dingen uit, dan weet ik dat het aan de gang is en hoef ik niet voor die curretage. Ben nu wel een stuk rustiger over die curretage, MAAR IK HEB GEEN ZIN IN DAT GEDOE NU!
Maar ja, afwachten is alles wat ik kan doen.

Hester, die curretage werd me geadviseerd. De gyn gaat donderdag kijken met een echo en als het nog niet weg is moet ik direct blijven. Hij zei dat hij me er niet langer dan een week mee laat lopen. Op zich wel prettig natuurlijk. Alhoewel...prettig????

PV, we zitten nu in hetzelfde schuitje, wat een k**gevoel! Voor jou is het al de 2e keer, vreselijk moet dat zijn. Ik las je verhaal al ergens op het forum en ik moest wel veel aan je denken. Je schreef volgens mij dat je niet meer op het forum zou komen?
Of ben ik in de war met iemand anders? Ik vind het in elk geval heel lief dat je even op mijn bericht reageert. Ik denk toch dat we hier veel aan kunnen hebben, even je verhaal kwijt kunnen doet zo'n goed! Lieve PV, ik wens je veel sterkte.

liefs Kyra

Lieve Kyra,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel erg vind dat je zwangerschap niet juist is verlopen. Het is moeilijk om bepaalde dingen te beslissen. Ik vind overigens ook dat je gyn.overdreef van wat je te wachten stond betreft het bloed en die handdoeken. Ikzelf heb om een curretage gevraagd omdat het idee dat er wondertje in mijn buik zat en het hartje niet meer klopte, dat maakte mij heel beangstigend. Ik begrijp het ook als je beslist om de natuur zijn gang te laten gaan.
Ik wens je de komende tijd heel veel sterkte en ik denk aan je.

Veel liefs van Monique.

Monique,

op zich heb ik er geen moeite mee, dat het nog in mijn buik zit. Misschien denk ik er wel te makkelijk over, maar voor mijn gevoel is het nog niet echt wat. Mijn man en ik kunnen er goed over praten en we denken er allebei hetzelfde over: het is beter zo.
Het voelt nu alsof ik ongesteld ben. Wel erger dan anders, dat wel.
IK heb gewoon meer problemen met het onbekende volgens mij.
Bedankt voor je reactie.

liefs Kyra

Hai Kyra

Ik ben inderdaad die pv.
Merk dat ik nu toch veel steun aan idereen hier heb, vandaar.

Mijn vk zei dat hetgene wat je verliest in een vliesje zit.
Het vloeien is bij mij ook minimaal. Inderdaad alleen als ik naar de toilet ga.
Met soms wat stolseltjes.
Geen prettig praatje, maar daar ieder hier met deze dingen te maken hebt moet het kunnen denk ik.
Ik heb dus met vlagen buikpijnen. Lijken wel licht weeen.
Trekt ook door naar mijn rug.

Wat zou het eigelijk prettig zijn als wist wanneer, maar dit is weer zoiets van het leven.

Meisje heel veel sterkte en ik hoor wel hoe het verder met je gaat.

Liefs PV

Hoi Kyra,

Wat klote voor jou en je man zeg!!!
Ik heb zelf vorige week zondag mijn 1e mk gehad, en dat viel me eigenlijk toch wel tegen ondanks ik het zelf wel al verwacht had. Ik ben ook van het februari forum.
Ik had al een paar weekjes last van bruine afscheiding die af en toe roze werd. Dat ging weer over en kwam weer terug.
Met de 7e week kreeg ik een echo en daar zagen we het hartje op kloppen.
Maar de zaterdag daarna had ik ineens een beetje bloed na het naar de wc gaan. We waren net op de camping in Belgie.
Toen wist ik het gewoon zeker, het is over.
De volgende ochtend deed ik de hond naar buiten en er floepte wat uit mij. Ik ging kijken en het leek wel een grote druif. Dat was het dan dacht ik.
Ik had ( lijkt wel) een gewone ongesteldheid en dat viel best mee.
Maar s`avonds ineens hoofdpijn en s`nachts ietsjes krampen gehad maar dat was ook zo weer over.
Aanstaande maandag een echo om te kijken of alles schoon is.
Sinds vanmorgen ook geen bloedverlies meer.
Wijzelof kunnen er heel goed over praten en dat vind ik heel belangrijk, maar we zeggen zelf ook van beter nu als in februari een totaal ongelukkig kindje. Dan was het leed helemaal niet te overzien geweest.
Ik wens jou en je man heel veel sterkte toe!!!! Hou je taai he. Ik denk aan je en aan iedereen die dit ook mee maakt of meegemaakt heeft.

Liefs Gaby

Lieve Kyra,

Heel veel sterkte  met het verwerken van de miskraam en neem vooral jullie tijd om het een plekje te geven.

Ik lees dat je geen curattage wilt. Dat wilde ik ook niet omdat ik er erg tegen op zag en hoopte dat mijn lichaam het zelf op kon lossen. Maar helaas was ik na 2,5 dag heftige weeen het vruchtje nog niet kwijt. Nadat ik een paar dagen veel pijn had gehad wilde ik maar wat graag een curettage. En het is me ontzettend mee gevallen. Ik ben wel onder volledige narcose geweest, maar daar heb ik echt geen last van gehad en van de curettage zelf heb ik natuurlijk helemaal niets gemerkt. Ik mocht dezelfde middag naar huis. Ik heb wel 1,5 week gevloeid, maar verder heb ik echt nergens last van gehad. Precies 4 weken later werd ik weer ongesteld.

Kortom, Mocht een curettage nodig zijn, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken hoor!

Heel veel sterkte,
Liefs Nanda

Lieve Kyra,

Wat vind ik dit vervelend voor jullie! Ben je blij dat er een tweede kindje op komst is, en dan gaat het mis. Fijn dat jullie er samen goed over kunnen praten. En je hebt dit forum. Echt een fijne plaats voor vragen, advies of gewoon voor een praatje.
Maar wat maakt die gyn je bang! Natuurlijk KAN het zo gaan. Mijn vriendin heeft het gehad, maar bij mij liet het bijvoorbeeld niet zelf los. Heb het inmiddels 2 keer beleefd, en ben 2 keer gecureteerd. Heb het niet als vervelend ervaren. Het is alleen een heel gedoe. Je moet er een dag voor naar het ziekenhuis. En als je een kleine rond hebt lopen is dat niet praktisch. Onze zoon vond het maar niks dat mama in het ziekenhuis moest blijven. Het verplegend personeel was heel lief, ik kreeg een kamer voor mezelf en ze kwamen regelmatig bij me kijken.
En zoals al eerder verteld, de klap kwam later. Dan ben je echt niet meer zwanger. Je ziet wel iedere keer zwangeren en moeders met een baby in de wagen... Dat vond ik in het begin wel moeilijk.
Ik wens je heel veel sterkte, en hoop voor je dat een curetage niet nodig is. Als je ons nodig hebt, het forum is er voor je!

Groetjes, Kat

hoi,

wat zijn jullie toch allemaal lief!! Super gewoon.
Bij mij is er nog nix veranderd. Af en toe wat menstruatiepijn, en dik bloed als ik naar het toilet ga.
Ik heb net de vk gebeld om de afspraak van a.s. dinsdag af te zeggen, zou mijn 1e bezoek zijn. Wel heel raar hoor. Maar mijn vk was erg lief en hij heeft me nog wat dingetjes verteld wat ik evt kan verwachten. Hij zei ook dat het kan dat het vruchtje er in stukjes uitkomt, dus dat je geen grote prop voelt.

PV, we hebben precies dezelfde klachten, moet jij ook terug voor een echo?

Nanda en Kat, bedankt voor jullie positieve verhalen over de curetage.
Allemaal weer bedankt!

gr Kyra

Terug
Bovenaan