wat te doen als ze niet luisteren???

A

Anoniem

Guest
hellup!!!

ik word soms helemaal gek van aaron.
na 1000 keer iets zeggen dan nog steeds doen,
ik weet het het is de leeftijd maar wat doen jullie als de kleine nog steeds iets doet wat niet mag en hoe'straf' je ze dan???
soms heb ik de neiging om te gaan praten(lees schreeuwen)op luide toon maar daar schrikt hij alleen van en gaat hij heeeeeeeeel hard huilen,dus ik weet het niet
ik wil trouwens ook niet schreeuwen,want dan moet ik daarna weer huilen omdat ik het echt niet goed vind als ik dat doe

heeft iemand tips??

groetjes nienke...trotse moeder van aaron 24-11-2006

Oei, lastig is dat hé!
En je hoeft je niet te schamen hoor voor je reactie, je bent ook maar een mens en dan kan het geduld ook wel eens op zijn.
Ik denk dat blijven herhalen toch het beste werkt en consequent zijn, in combinatie met iets anders aanbieden of afleiden. En als dat echt niet werkt, haal hem dan even uit de situatie door hem bijv. in de box te zetten. Niet als straf, maar meer om allebei even tot rust te komen, want als jij boos wordt en hij gaat huilen, schiet je er nog niks mee op.

Ik laat wel altijd dmv mijn stem even weten dat ik het niet leuk vind. Niet schreeuwen, maar wel iets luidere toon.
Ik ben van mening dat straffen op deze leeftijd nog geen zin heeft.
Sil

Daar sluit ik me bij aan, en zo doe ik het ook

groetjes Debby

Inderdaad ook eens met Sil! herhalen, herhalen, herhaln en het is ook erg interessant als iets niet mag want dan krijgt je kleintje "extra' aandacht!
Hier krijg ik bij stemverhef alleen maar een big smile terug.... dus meestal probeer ik dr ook af te leiden met een ander speeltje, vaak iets met geluid en dan komt ze meteen aan gekropen!
Met in de box zetten ben ik erg voorzichtig, mijn schoonzus gebruikte de box zo nu en dan als 'strafplek' (weet dat jij t niet zo bedoelde Sil) gevolg: hij wilde er meteen nooit meer in.... En dat wil ik niet riskeren aangezien het zo'n leerzame en fijne plek is!

Liefs L81

Heel herkenbaar. Ook ons ventje vindt juist de dingen die niet mogen heeeeeel interessant en dat is dan echt lastig. Je geduld raakt een keer op.
Wij zetten hem ook af en toe in de kinderstoel voor de TV; vooral als hij moe is, maar nog even moet wachten op z'n eten bijvoorbeeld helpt dit.

oeh, het opvoeden is begonnen he?!
Lara is nog niet zo mobiel dat ze aan dingen zit waar ze niet aan mag zitten, maar dat gaat ongetwijfeld snel gebeuren!
Ik vind dat jullie goeie tips hebben (vooral dat de box geen strafplek moet worden)! Ik ga ze onthouden!

Jacoline.

Nog even ter aanvullin op de box;
Wat je dan wel kan doen is hem eerste afleiden met iets anders, een rondje door het huis lopen ofzo en daarna in de box zetten. Zo wordt er niet het verband straf/box gelegd.
Ik ben het er mee eens dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn, want de box moet een leuke plek blijven.
Zo maken ook nog heel veel ouders de fout om hun kind voor straf op de kamer te zetten, waardoor je kind de slaapkamer ook als iets vervelends gaat zien.
Als strafplek (voor later) kun je het beste iets neutraals kiezen. Hier is dat de trap.
Sil

Terug
Bovenaan