Wat te doen bij vlekken in kleding??

Ik weet niet goed in welke rubriek in mijn vraag moet plaatsen. Hier leest wast wel een keer iemand mijn vraag en kan mij dan een goed antwoord geven.

Ik word gek van alle vlekken die mijn kinderen (en ikzelf) altijd in de kleren hebben. Andere moeders wassen het er zo weer uit maar dat lukt bij mij niet......
Ik zet het te weken in biotex, doe een voorwas met biotex maar niets lijkt te helpen.
Nu heb ik weer een overhemdje met tomaten vlekken. (niet eens van pure maar van een verse tomaat!)
Wie geeft mij de gouden tip??

Groeten Barbara
 
Ossengalzeep is hier echt een wondermiddel, even insmeren en dan gewoon uitwassen! Ze kunnen er echt een smeerzooitje van maken he ? Veel plezier met wassen, haha.
Groetjes van Ruth
 
Vanish! de spuitfles heb ik! Echt ik krijg álles er mee uit, zelfs vetvlekken en inderdaad tomatenvlekken. Zelf als ik het perongeluk een nacht of dag heb laten liggen. soms laat ik het wel even inweken.
Maar het ligt ook wel eens aan de stof van de kleding, waardoor je vlekken er minder goed uitkrijgt.
 
Hoi,

Ik doe bijna altijd gewoon afwasmiddel of shampoo op de vlekken die mijn kinderen maken, en rarara het gaat er nog uit ook!

Groetjes Leanne
 
Ossegal zeep of Shout
En voor vetvlekken Dasty ontvetter (van de Wibra, geel spul in een spuit-flacon). Is eigenlijk voor bijv de keuken schoonmaken, maar werkt super op kleding.
Fruitvlekken deed ik altijd met Vlekkentovenaar.
En altijd eerst met koud water uitspoelen voordat ik het in de wasmachine stop.
 
Hoi,

Ik smeer op moeilijk uitwasbare vlekken altijd een beetje afwasmiddel wrijf dit dit op de vlek uit laat het kleding stuk dan een nachtje liggen en was het de volgende dag uit.
Hier werkt het super.

Gr. saskia
 
Terug
Bovenaan