Wat te doen bij vlekken in kleding??

Hoi tipgevers,

het lijkt alsof vlekken geen probleem zijn bij jullie! Ik voel me wel een beetje een vlekkenkluns....
Ossegal zeep, shampoo en afwasmiddel heb ik nog nooit gebruikt.
Ik heb al zin om alles te proberen. Die tomatenvlekken heb ik zelfs met vloeibare vanish er niet uitgekregen......
Ik ga maar eens hard aan de slag met alle tips; bedankt!!

Groeten Barbara
 
Bij mij werkt in de week zetten in biotex echt fantastisch. Ik heb er vorige week zelfs aardbeienvlekken uitgekregen op deze manier. Echte vetvlekken doe ik altijd even met ossegal, echt een wondermiddel vind ik dat. Insmeren met de zeep, met een nagelborstel even goed inborstelen, uurtje laten liggen en in de wasmachine.
 
quote: bmu schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-05-2007 10:59:06'));

Ik weet niet goed in welke rubriek in mijn vraag moet plaatsen. Hier leest wast wel een keer iemand mijn vraag en kan mij dan een goed antwoord geven.

Ik word gek van alle vlekken die mijn kinderen (en ikzelf) altijd in de kleren hebben. Andere moeders wassen het er zo weer uit maar dat lukt bij mij niet......
Ik zet het te weken in biotex, doe een voorwas met biotex maar niets lijkt te helpen.
Nu heb ik weer een overhemdje met tomaten vlekken. (niet eens van pure maar van een verse tomaat!)
Wie geeft mij de gouden tip??

Groeten Barbara



hoi

hier nog zon mama die helemaal gek word van die vuile kleren van mijn zoontje
ik dacht van de week al dat de wasmachine stuk was ik krijg zijnkleren gewoon niet schoon
ik word er echt niet goed een kledingstukl moet wel 3/4 keer in de was
ik heb shout en ik heb vanisch en ik heb een blokje zeep gekregen van vroeger
en het werkt niet mijn kleding en die van mijn man word wel schoon en de kookwas en dergelijke dus ik denk al het kan dan echt niet aan de wasmachine liggen
nou ik zal ook eens wat anders gaan proberen maar wat???

hopen dat er nog meer berichtjes komen en die werken ben het wassen en boenen beu

groeten mama van een smeerzakje (hahaha)




 
Het wassen gaat al stukken beter nu ik een schuimpje maak van vanish!!
Dat spul bij in de machine vind ik  waardeloos maar zo'n schuimige oplossing werkt perfect.
Wat gebeurt er als je de kleren daar te lang in laat weken? Iemand ervaring??

Groeten Barbara
 
ik zeep gewoon in metgewone blok handzeep krijg erzelfs gras en olie vlekken mee uit natuurlijk na inzepen in de wasmachine en het is eruit blokzeep is maar 50 cent dus lekker goedkoop
gr christa
 
Terug
Bovenaan