wat te doen bij vroeg wakker??

A

Anoniem

Guest
Ben niet zo heel actief deze week, ben juist weer volledig aan t werk en tis weer ff vermoeiend! haha...Ook omdat Jelte sinds zondag het leuk vindt om sochtends 6.15u wakker te worden....
Normaal sliep hij tot 7.30u en de laatst paar keren om 7u.. maar nu!!!  Sochtends staat de zon op zn raam, dus we hebben het al vrij donder gemaakt op zn slaapkamer, maar het mag niet baten, vanochtend hoorde ik em ook al weer om 6.10u gezellig kletsen.
Op een gegeven moment gaat ie staan, en aangezien  ie zelfs niet durft te staat gaat ie huilen en als ie me eenmaal heeft gezien, kan ik em echt niet meer neerleggen/ in bed laten, want dan zet ie het op een krijsen...pfff.. kan ik de buren ook niet aadoen.
Sommige kids zijn mss eerder wakker, maar ben t echt niet gewend van em, daarom valt het zwaar. Hopelijk is het een periode.

Herkennen jullie dit? Tips mss???

Gr. Saskia. (mama van Jelte 9-6-07)

hoi saskia,

ja ik ken het maar al tegoed.
de laatste dagen vindt meneer het leuk om om half 3of4 wakker te worden.
ja dan moet ik er toch weer uit.
omdat het dan nog vrij donker is kan ik hem een fles geven en weer op bed leggen.
dan is hij om kwart voor 7 standaard altijd weer wakker gr.
maar goed je kan er eigenlijk niks aan doen.
misschien is hij dan gewoon genoeg uitgerust.

groetjes annette

hoi saskia,

lastig he, dat ze zo vroeg wakker zijn....

als puck vroeg wakker is dus rond 05.30/06.30 dan geef ik haar alvast de fles en leg haar daarna weer terug in bed. dan kan ik dat meestal tot 07.30 uur rekken en geef ik haar ontbijt (=fruithap met biobim)  gewoon wat eerder die ochtend. en krijgt ze  een koek extra ofzo.  moet zeggen dat ze in de winter langer doorslaapt dan zomers. denk er sterk over om verduisterende gordijnen op te gaan hangen.

succes!

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07; bijna jarig!)

Hoi Saskia,

Had ik maar tips.... Feline is ook altijd vroeg wakker weekend doordeweeks, het maakt haar niet uit. Vanmorgen zelfs om 5.45 uur..... en ik heb nu dus nog de hele dag gewerkt.... Morgen gaat ze gelukkig van 9 tot 13 uur op de nieuwe creche wennen, kan ik rustig het huis doen en even rust nemen....

Tips zijn welkom, maar later naar bed helpt hier niet, want ze krijgt nog steeds een late fles, want ze slaapt niet door vanaf 7 of 8 uur... zucht

Oh ja, mijn moeder zegt dan, dat deed jij vroeger ook, dus heeft ze van jou..... haha koop ik toch niks voor...

groetjes Mariska

ps sorry dat ik geen tips heb...

Hoi meiden,

ik mag helemaal niet klagen denk ik. Maar ook voor mij is het wennen.
Dylano heeft altijd tot 9.00 - 9.30 uitgeslapen. Soms later.. Laatste was 11.00
Nu hoor ik hem ook rond 7.30, maar laat hem liggen, (wordt meestal weer stil) tot 8.00. En ik vind het zelfs al vroeg. Ik heb weleens gehoord dat ze het in het begin vaker langer slapen, maar hoe meer ze kunnen doen, hoe vroeger ze wakker worden. Dit vanwege het enthiousasme om weer lekker te spelen of mama te vervelen.
Maar hier is het dus ook een beetje een bekend verhaal.

Liefs Debby.

Hier ook meestal 6 uur hoor. Soms wil ze nog wel slapen, maar meestal niet. Ik ben bang dat het door de zomertijd komt. Misschien donkerder maken in het kamertje?

Lotte is ook een paar keer per nacht wakker. Niks aan de hand, als ik haar kalmeer slaapt ze zo weer. We houden het maar op verlatingsangst en tandjes...

Groetjes, Marisa

ja..erg he dat vroeg opstaan!

lianne was vanmorgen ook weer vroeg...kwart voor 7 uiteindelijk(eerst om kwart voor 6 ook al wakker geweest!zucht....
en dan denk ik..oke..om 7 uur..dan maar even nog bij mij op bed..maar stil liggen ho maar! er word over me heen geklauterd en ze dondert steeds bijna het bed af...kortom ,ik lig niet lekker rustig meer! dus er dan maar uit!
dan ontbijten...ook al zo'n feest! 10 keer staan in de kinderstoel en mama maar NEE zeggen! dan maar vast in de stoel....brullen natuurlijk!

daarna nog even aankleden...HOERA! lekker mama plagen,wiebelen,niet willen liggen,alles op de grond gooien....

kortom ik krijg dan toch een beetje een ochtendhumeurtje hoor! pff...
vervolgens ligt lianne er om half 9 weer in voor nog een uurtje slapen en zit ik al vermoeid op de bank!

ik weet het...ook ik ben een beetje verwend...ze sliep voor heen altijd tot half 9/9 uur!

groetjes marjolein

Hai,
Heb helaas geen tips voor je, had gehoopt dat je DE tip zou krijgen dan zou ik die hier thuis ook gaan toepassen. Veerle is de laatste tijd rond 06:00 uur wakker en wil daarna ook niet meer slapen. Ik heb al geprobeerd om haar later op bed te leggen, maar dat maakt geen verschil.
Tips zijn altijd nog welkom!!
Groetjes, Floor

Terug
Bovenaan