wat te doen bij vroeg wakker??

Hoi,

omdat Stijn de laatste tijd ook vaak vroeg wakker werd (kwart over vijf!) zin we terug gegaan naar een slaapje overdag en dan niet te lang, maximaal twee uur en dat werkt. Gisterenging hij om acht uur op bed en sliep (op de nachtvoedingen na) tot kwart over zeven. Misschien dat jullie dat ook kunnen proberen. Ik doe de wasmachine aan als Stijn op bed gaat en als die twee uur later de was op 1.600 toeren gaat rondslingeren wordt Stijn vanzelf wakker!

Groetjes van marloes

Hoi Saskia,
Lieve is een goede slaper..altijd al geweest.
Zowel overdag als s'nachts slaapt ze in het donker, met de rolluiken dicht..Geen last van licht worden of zon.
Wel in de nacht een klein lampje aan.
Ze slaapt in de ochtend vaak een uurtje of twee, en de middag nog twee tot drie uur aaneen.
Soms wat korter, als ze niet fit is ofzo..
Ik hoor haar zelden heel vroeg, maar leg haar dan gewoon weer neer, met de speen, en kijk haar dan niet aan..hou het kort.
Alleen hoeft het bijna nooit, dus hoop dat dat zo blijft..
Klopt wel wat ik hier lees, dat ze steeds meer kunnen en dat ook graag doen!
Het blijft rot, maar ik zou ook gewoon even volhouden en hem terug leggen..als hij idd niet de hele buurt bij elkaar gilt..[ hoor ik hem ook misschien??] haha
Is vast een periode, hoop ik..
Gr Rina

Hai meiden,
Hier een mama die hier helemaal niet thuishoort, maar wel een vroeg vogeltje van inmiddels 3,5 jaar heeft. En dat vroege wakker worden heeft hij al vanaf dat hij 6 maanden was. Het is vreselijk wennen voor ons mama's, maar het hoort er nu eenmaal bij. De grootste tip die ik kan geven: accepteer dat het nu eenmaal zo is!! Je kunt slaap toch niet dwingen bij zo'n kleintje, maar voor jezelf kun je er in elk geval voor zorgen dat je een beetje op tijd in bed ligt. Wij gaven de fles altijd bij ons in bed en hebben een tv-tje op onze slaapkamer, dus lang leve Z@ppelin. Zo konden we in elk geval tot een uur of 7.30 in bed blijven. Inmiddels ben ik mama van de tweede en vind ik 6.00 een mooie tijd..., zo zie je maar hoe het moederschap je langzaam verandert.
Suc6, liefs Soela

Bedankt voor jullie reacties.  Jelte word sinds gister  weer ''normaal'' om 7.15 a 7.30u wakker... durf eigenlijk niet .te snel te juichen, want tja het kan ook zo weer veranderen....
Maar echt er veel aan doen kan ik ws niet, ach we zien wel hoe het loopt!

Groetjes Saskia.

Terug
Bovenaan