Wat te doen met flesvoeding

Ik gaf trouwens tot 3a 4 maanden elke 3 uur 150cc.

Ik werk op een kinderdagverblijf en in principe is de 'regel': 120-150cc elke 3 uur en 180cc elke 4 uur.

Dus je kindje hoeft het écht geen 4 uur te redden op 120cc (135cc).. Dat mag gewoon elke 3 uur. Geef je kindje gewoon lekker de fles zodra hij honger heeft na 3 uur en maak je niet te druk over dat hij teveel zou krijgen, want dat is écht niet zo!

Eigenlijk ben ik het 100% eens met Lewis. Doorslapen zonder voeding was hier ook pas rond de 7 maanden, en zelfs daarna nog geregeld een nachtvoeding nodig gehad tot 12 (!) maanden.

Mijn zoontje is van november en drinkt nog steeds 150cc per 3 uur/3,5 uur. En nu is hij het uit een sprong, verkouden geworden dus hij drinkt eigenlijk al een week zijn flessen niet leeg.
Hij zit nu op 750 ongeveer, terwijl hij hiervoor ook op 900cc zat. Ik zou even kijk wat voor jullie goed voelt, en vanuit je onderbuik de keuze nemen.
Je weet zelf wat het beste was

Mijn zoontje dronk (en nog trouwens) vaak ivm snel honger. A 4 uur heb ik nooit gered en ben ik ook snel van afgeweken. Hij was ook een slechte slaper tot 10 maanden, dus werkte ook niet mee. Hij sliep heel kort en wist ook al die huiltjes niet goed uit elkaar te halen. Om hem meer ritme en regelmaat te geven gingen we standaard na een slaapje de fles geven. Niet als het binnen een uur was, maar erna wel. Meestal a 2-3 uur. Het scheelde dat hij niet veel ml kon drinken (120 ml fles) anders kwam het terug, dus bood hem 9keer de fles aan, soms ook wel meer. Hij dronk de flessen ook niet leeg. Ik had uiteindelijk de max van 1 liter losgelaten, ook omdat er werd aangegeven dat ik van de nummer 1 niet teveel kon geven. Hij plaste goed, poepte goed. Wij wilden ook overstappen naar hongerige voeding” maar dat werd ons afgeraden vanwege de darmpjes die weer moesten wennen aan andere voeding en hij er last van kon krijgen. En niet erna snel weer terug konden switchen. Ik had de keus gemaakt om mijzelf de belasting te geven van regelmatig aanbieden. Toen ik zijn honger huiltje ging herkennen, ben ik overgegaan op voeden op verzoek. Honger is honger. Als ik honger heb, dan ga ik ook eten. Rekken doe ik niet aan bij mijn kind.

Terug
Bovenaan