Wat te doen tegen knijpen???

Hoi,

ik heb het ook gehad met onze oudste (nu al zeven jaar oud). Hij kneep me en hij beet. Op den duur werd ik er zo flauw van dat ik zijn eigen arm in zijn mond heb gedaan waarop hij zelf beet. Daar is hij erg van geschrokken en sindsdien heeft hij het nooit meer gedaan.

Groetjes van marloes

Hey!

Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n mini mishandelaar in huis, hihihi! Thomas is nu 15 maanden en het ergste hebben we denk ik gehad. ( hoop ik...)
Vreselijk, dat knijpen en bijten of krabben! En dan nog nog alleen bij mij ook eigenlijk! Ik heb ook van alles geprobeerd maar niks helpt... Volgens het CB is het een beetje
pre-peuterpuberen! Ik heb ook wel met hele blauwe plekkken rondgelopen en tandafdrukken. Tot nog toe werkt negeren en zachtjes wegduwen het beste of heel boos kijken en met een vinger omhoog zeggen dat mama dat niet leuk vind en niet wil hebben.
Maar ik ga het zeker proberen om op zo'n moment zijn eigen arm te laten be-bijten,
be-krabben of be-knijpen, dat vind ik nog wel een goede!

Succes ermee!

-X- Marieke

hmmm, ik heb dan wel (nog) geen eigen kinderen maar kan wel tips geven. Of ze werken is een tweede.

Het kan soms helpen om zodra de hand naar je gezicht komt deze te pakken (moet je wel vlug zijn) en het knijpen om te buigen naar aaien. Wel goed de gehele hand vast houden anders zal ze alsnog gaan knijpen.

Als dit niet werk is het geheel negeren van het gedrag ook een goede tip maar dan moet je wel zodra ze iets positiefs doet helemaal uit je dak gaan zodat ze merkt dat het andere wat ze laat zien een veel leukere reactie geeft. Het negeren is ook niet altijd eenvoudig maar je kan zonder haar aan te kijken of iets te zeggen haar wegzetten en zelf bezig gaan met iets. Ze krijgt dan weinig reactie en hiermee kun je het negatieve gedrag ''uitdoven".

Hoop voor je dat het snel voorbij zal gaan!!!!! Succes ermee en misschien heb je wat aan deze tips.

veel liefs
Sjan

Tja, we hebben het hier uiteraard ook gehad.
Het consultatie-bureau noemde het mislukte kusjes. Erg boos reageren is volgens hen dan ook niet slim, omdat je kind, op een knullige manier liefde probeert te geven. Nou daar heb je dus helemaal niks aan, want die kleine tandjes en nageltjes doen knap zeer!!! Dus ik zei altijd heel consequent en heel hard au. Waarna ik haar handjes vastpakte en met harde stem zei: je mag niet bijten/knijpen/krabben.
Daarna zei ik met een lieve stem, maar mama vind het wel fijn als je mama aait, waarna ik haar handje met een aai-beweging over mijn arm/wang/enz... liet gaan. Dat vond ze altijd prachtig. Op een gegeven moment was het over.
Helaas doet ze het nu weer, maar ze heeft wel wat geleerd:

Nu zegt ze "Lief" voor ze gaat aaien of "AUW" voor ze me knijpt... hahaha.
Nou ja, het begin is er.

Marjoke

Terug
Bovenaan