Wat te doen tegen misselijkheid?

Hallo allemaal,

Ik ben maar een paar dagen misselijk geweest (vorige zwangerschap helemaal niet) maar bij mij werkte cola ook prima... Niet zo lekker, maar wel effectief. Voor het slapen gaan een glaasje en als ik opsta een paar slokjes...

Hallo,  ik ben zelf nu na 5 jr en 6 ivf behandelingen eindelijk zwanger, wonderen bestaan nog! Heb bij de laatste 2 behandelingen ook acupunctuur behandeling gehad, en het lijkt er toch op dat dat wel goed geholpen heeft, dat heb ik ook van een aantal andere mensen gehoord die bij vruchtbaarheidsproblemen acupunctuur hebben gehad. Maar ik heb ook van de acupuncturiste gehoord dat misselijkheid bij zwangerschap goed te behandelen is, dus dat is misschien het proberen waard. En acupunctuur klinkt denk ik enger dan het is, ik houd helemaal niet van naalden maar ben toch blij dat ik het heb gedaan. dus misschien een tip voor de echt misselijken onder ons!
ik zelf ben gelukkig alleen misselijk als ik honger heb en moe ben, zorg dus dat ik altijd crackers of een mueslireep bij de hand heb.

groetjes (ben nu iets over 9 weken)

Dank jullie wel voor alle reacties. Helaas kan ik niet echt zeggen dat de misselijkheid verminderd is. Toen ik het gisteren meldde bij de gyn. schreef hij gelijk emesafene  voor. Werkt echt super!!! Vandaag eindelijk een beetje normale dag, buiten de chronische vermoeidheid

Ik kan het dan ook iedereen aanbevelen die net als ik de hele dag misselijk was...

Groetjes,

Bella

Hoi,

Ook ik ben nu al 4 weken zo misselijk. Overgeven en ik val ook af. Ik kreeg niks van de gyn. Ik ga het denk ik toch maar vragen want dit is echt om gek van te worden. Ik functioneer gewoon niet meer zoals ik normaal functioneer, ahum. Klinkt misschien zwaar, maar heb vandaag weer de halve dag op bed gelegen en overgegeven. Ik word er echt gek van. Ik ben nu bijna 10 week zwanger.
Dus dat spul helpt. Ik heb ook alzoveel geprobeerd en niks helpt. Zelfs gember thee, heel vies. Bedankt voor de tip.

Groetjes,

Isanie

Hoi allemaal ik ben nu a.s dindag 12 weekjes zwanger en ik ben van week 9 tot 11 kotsmisselijk geweest.
Zo erg dat ik in 1 week tijd twee  keer 48 uur gal heb lopen spugen vreselijk gewoon.
De verloskundige dacht bij de eerste keer dat ik haar belde dat ik een buikgriep had.
Dat was op een donderdag en 1 week erna op vrijdag begon het weer ik wist niet meer waar ik het zoeken moest.
Ik was die vrijdag dus alweer 24 uur aan het spugen en begon ook allemaal zwart op te geven dus toen had mijn moeder zoiets van dit is niet goed.
En heeft met spoed een dokter gebeld en die vertelde dat ik mijn ontlasting al aan het opgeven was.
Zal je altijd zien heeft mijn vriend net op dat moment dienst.
Dus de arts zei wij kunnen nu meteen 2 dingen doen of ik je gaat haar een zetpil geven van EMESAFENE of ik ga haar laten opnemen.
Ik schrok mij rot!!!!
Dus de zetpil met spoed gehaald en die ingebracht.
En het is helemaal goed gekomen.
Twee daagjes erna had ik mijn eerste echo en alles is prima alles zit erop en eraan.
Ik heb ook gehoord dat 1 eetlepel pure honing ook wil helpen tegen de misselijkheid.
Maar ik zweer bij EMESAFENE die heb je in zetpil vorm en gewone pilletjes.

Dus meiden er is nog hoop beterschap en geloof mij er komt een eind aan.

Heej,
voor iedereen waarbij medicatie niet werkt. Probeer echt acupunctuur of voetreflexzonetherapie (massage van drukpunten onder de voeten, werkt ongeveer zelfde als acupunctuur). Hier na 2x een uur behandelen al resultaat. Serieus. Terwijl emesafene bij mij niet hielp.
Meer info op www.vnrt.nl
Daar staat ook hoeveel je verzekeraar vergoed. Die van mij 80%. Wat inhoud dat ik ongever 10 euro zelf betaal per keer. Dat heb ik er graag voor over.
Ik voel me echt lekkerder in mijn vel. Alles is meer in balans. De misselijkheid is zo goed als weg. Soms 's ochtends nog wat, maar verder niet. Het proberen waard dus.

Hallo, misselijk ja vreselijk. De gedachte aan bepaalde voedingsmiddelen, de geur van toiletverfrisser, brr de gedachte laat me al kokhalzen. Ben zwanger van de 4e en m'n man zit voor zijn werk in buitenland de komende 2mnd  M'n andere kinderen zijn 6, 5 en 3. Dus ben met 6 wk bij de HA geweest en gevraagd of ik toch alsjeblieft wat mag tegen misselijkheid. Daarop ook emasafene gekregen. Moet zeggen dat het het overgegeven wel verminderd. Maar het misselijke gevoel blijft. Moet echt optijd gewoon wat stevigs als brood eten. Zucht.. nu in week 9 en weet dat het met een week of 4 over is. Maar wat duurt het lang als je erin zit. Er is hier een slager in de stad en die maakt zelf verse maaltijden. Daar haal ik minimaal 2x wat want oh het koken staat me zo tegen. Geeff de kinderen maar heeeel veel fruit. Ter compensatie. Heerlijk zeg zo'n forum waar je even je ei kwijt kan. Doeg

Terug
Bovenaan