Wat te doen??

Hallo mede mama's,

Wij zitten momenteel met het volgende probleempje.
Sinds 2 weken komt Yordi 's avonds laat iedere keer weer voor een voeding en ook 's nachts. Het is begonnen toen hij eerst verkouden werd, daarna kreeg hij 3 tandjes bovenin en nu is hij weer verkouden.
Me man en ik worden er een beetje moedeloos van. Hij was zo mooi van de laatste avondfles af( dat heeft nog al een poos geduurd) Maar nu is gewoon weer alles op de hobbel.
We willen vandaag proberen om overdag wat meer drinken aan te bieden( dit wil hij namelijk niet zo veel) en om de laatste fles( tegen 19.00 uur) om die weer boven op de slaapkamer te gaan geven eventueel een papfles. Normaal kreeg hij een bordje pap beneden voor het na bed gaan. Yordi is niet zo'n flessen drinker, dat is altijd al een probleem geweest, maar van een lepel eten wil hij wel. Het gekke is ook dat hij 's ochtends vroeg wel de fles wil drinken, overdag niet, dus krijgt dan drinken in een gewonen beker en nu hij iedere keer 's nachts komt wil hij dus ook de fles.

Pffff misschien iemand een idee hoe we dit nog verder kunnen doen??
Sorry als het verhaal misschien wat warrig is, tis soms best moeilijk uit te leggen.

Liefs marielle en yordi ( 9 maand)

Pfff, lastig hoor!
Heb je al geprobeerd hem steeds minder te geven 's avonds/'s nachts, zodat hij het ritme weer afwent?
Ik zou het ook niet weten... Hoeveel eten krijgt hij overdag? Doreen is nu 8,5 maand en heeft nu ook een "eetsprongetje". At altijd matig, maar kan er nu geen genoeg van krijgen. Is ook een paar nachten vroeg wakker geweest en sinds ze meer eten krijgt overdag gaat het weer beter. (ze krijgt nu ong. wat passend is bij haar leeftijd, niet veel meer hoor  Was altijd een stuk minder)
Wil je in ieder geval succes en sterkte wensen, kan me voorstellen dat het vervelend is...
Liefs,
Karlien

Pfff, lastig hoor!
Heb je al geprobeerd hem steeds minder te geven 's avonds/'s nachts, zodat hij het ritme weer afwent?
Ik zou het ook niet weten... Hoeveel eten krijgt hij overdag? Doreen is nu 8,5 maand en heeft nu ook een "eetsprongetje". At altijd matig, maar kan er nu geen genoeg van krijgen. Is ook een paar nachten vroeg wakker geweest en sinds ze meer eten krijgt overdag gaat het weer beter. (ze krijgt nu ong. wat passend is bij haar leeftijd, niet veel meer hoor  Was altijd een stuk minder)
Wil je in ieder geval succes en sterkte wensen, kan me voorstellen dat het vervelend is...
Liefs,
Karlien

kan je helaas niet helpen maar wil je even steunen!! Hier namelijk hetzelfde probleem. Mevrouw heeft nooit veel van der  fles gedronken op de dag  maar 's nachts  altijd wel?!?!

succes en ik spiek of jij de gouden tip krijgt hihi

kus wen

Hoi,

Ik zou de fles weer afbouwen, steeds minder. Of (en dat is even een paar nachten vermoeiend) niet geven. Het lijkt meer een ritme dan dat het echt nodig is.
's Avonds weer in zijn eigen kamertje de fles geven vind ik ook wel een optie. Dan is het al wat rustiger.
Echt een gouden tip heb ik niet. Sterkte ermee.

Liefs Reneke

Hoi meiden,

Dank jullie wel voor jullie reacties.
We proberen het altijd zo lang mogelijk uit te stellen met de fles te geven. Vooral 's nachts. We proberen dan eerst altijd een speentje, maar na 3 of 4 keer zijn speen er weer in te hebben gedaan, trapt hij er niet meer in en is het drama!!!!.
Als we dan de fles geven, gaat die helemaal leeg(geef dan vaak 160) en als hij dan weer op bed ligt slaapt hij weer meteen.
Me moeder dacht dat hij misschien niet genoeg kreeg overdag, omdat hij heeel erg bewegelijk is en het hele huis rond tijgert. En daardoor ook meer honger kreeg.
Dit is wat hij zoal krijgt:

7.00 uur fles van 160
9.30 uur fruit( soms een half potje, soms een heel potje, ligt eraan hoeveel hij wil)
11.30 uur 1 broodje, halve cracot cracker en bordje pap van 120 met bamibix of gewoon wat melk, maar daar drinkt hij hoogstens 50cc van op.
14.30 uur soms een half potje fruit anders een koekje of cracker en wat ranja.
16.45 uur een potje groente en een toetje en soms als wij nog zitten te eten wil hij ook nog wat en dan krijgt hij nog wel eens een halve soepstengel.
Tussen 18.30 en 19.00 uur een bordje pap van 120 en daarna gaat Yordi dus op bed.

Ik dacht niet dat het teveel was wat hij krijgt.
Yordi is nu 9 maand.
Misschien toch te weinig??? Ik weet het niet.
Iemand nog een idee??? Maandag is er weer inloopspreekuur van het cb, anders ga ik daar dan wel even naar toe, want dit breekt ons ook op.

Liefs marielle

Hoi

Myrthe is nu bijna 7 maanden en eet

fles van 200ml
Boterham (sinds 2 dagen) en nog flesje van 160ml (drinkt ze niet op)
fruit 2 stuks die ik pureer met liga erdoor
groente 200 gram
papfles van 220ml

En soms nog een koekje tussendoor.
Myrthe at altijd heel slecht toen ze nog alleen fles kreeg. Maar sinds ze bijvoeding krijgt vliegt het eten erin. Moet zeggen dat ze liever gewoon eten krijgt dan dr fles. Maar ook hier tijgert madame al 1,5 maand mn woonkamer door en sinds een week staat ze ook nog. Erg actief.
Ze was ook een paar nachten aan het spoken (toen ze 5 maanden was) en toen zijn we meer gaan geven. Eerst dronk ze de fles niet leeg, nu wel. Ik bied altijd aan, maar niks hoeft op bij mij.
Zolang ze wel voldoende vocht krijgt natuurlijk.
En inderdaad als ik eet wil ze het ook eten, erg grappig.

Sterkte ermee.

Liefs Reneke

Hoi

Myrthe is nu bijna 7 maanden en eet

fles van 200ml
Boterham (sinds 2 dagen) en nog flesje van 160ml (drinkt ze niet op)
fruit 2 stuks die ik pureer met liga erdoor
groente 200 gram
papfles van 220ml

En soms nog een koekje tussendoor.
Myrthe at altijd heel slecht toen ze nog alleen fles kreeg. Maar sinds ze bijvoeding krijgt vliegt het eten erin. Moet zeggen dat ze liever gewoon eten krijgt dan dr fles. Maar ook hier tijgert madame al 1,5 maand mn woonkamer door en sinds een week staat ze ook nog. Erg actief.
Ze was ook een paar nachten aan het spoken (toen ze 5 maanden was) en toen zijn we meer gaan geven. Eerst dronk ze de fles niet leeg, nu wel. Ik bied altijd aan, maar niks hoeft op bij mij.
Zolang ze wel voldoende vocht krijgt natuurlijk.
En inderdaad als ik eet wil ze het ook eten, erg grappig.

Sterkte ermee.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan