Wat te doen

Hallo Dames.

Ik heb een probleem met onze dochter.
Gisteren 2 maanden en sinds zondagavond wil ze 's avonds bijna niet drinken.

Vorige week naar de dokter geweest omdat ze al een aantal dagen geen ontlasting had en hebben we haar voeding opgehoogd (ze zat nog steeds op 90) naar 120/130.
Nou is het de laatste dagen zo dat we ze 's avond wakker moeten maken voor de voeding???? en dat ze heel onrustig is tijdens het voeden, ze schudt met haar hoofd en af en toe huilt ze daarbij. Meestal laat ze dan een flinke boer maar verder drinken doet ze niet.

Nu heb ik ook bij de dokter latulose gekregen en moet ik morgen weer terug.
Maar ik weet me hierbij geen raad.
Ze slaapt wel daarna gewoon weer in diepe slaap en komt pas na vier uur ofzo.

Moeten we haar niet wakker maken?
Dan komen we alleen met de voeding niet uit?

Wie kan mij tips geven.
Lisa

Misschien de voeding ervoor iets vervroegen, zodat ze wel wakker wordt voor de laatste voeding...

Wij hebben dat nu ook, ons zoontje is bijna 2 maanden en de fles van 23.30u drinkt hij zo langzaam... We gaan nu de fles van 19.30u verschuiven naar 19.00u in de hoop dat hij dan wat wakkerder is om 23.00u/23.30u.

Heel lastig meis, wat vervelend.

Ik zou proberen om haar te laten komen wanneer ze wil. Dat doen we hier ook en werkt prima. Uiteindelijk ( na een week hier) kwam er vanzelf ritme in.

Wat wij ook soms doen: voeding van 19 uur wat minder geven en dan om 23.00 uur meer. Zo heeft ie vanzelf honger tijdens zn laatste voeding, maar is niet huilerig ervoor.

hoi,
wij voeden om de 4 uur.
6,10.00,14.00,18.00,22.00/22.30 en dat gaat opzich prima.
mijn dochter woendag 2 maand heeft ook veel last van moeilijk poepen,en als ze moeilijk er van af kan komen drinkt ze ook minder omdat ze dan nog vol zit.
ik heb een crempje gekregen van de dokter omdat het poepen pijn deed door een fistel,en ik gebruik nu kindicol .

Een vriendin van mij had hetzelfde met haar dochtertje. Ze sloeg de fles van 23:00 over en haar dochter kwam dan 's ochtends tussen 4 en 5 uur. Dit ging ze dan steeds later maken door steeds iets later te voeden tot uiteindelijk 7 uur 's ochtends. Het nadeel is wel dat je weer nachtvoedingen hebt.

Onze zoon krijgt BV en heeft 's avonds ook niet altijd honger, hij komt dan 's nachts of 's ochtends vroeg weer. Gelukkig is dit vaak wel na half 6 's ochtends. Ik probeer de laatste avondvoeding iets te rekken (van 8 naar 9 uur ofzo). Maar ik voed op verzoek dus dit is niet echt te plannen.

Succes!

Kijk je ook even naar spruw?

Lactulose kan trouwens voor extra krampen zorgen dus schrik er niet van.
Wij geven om 7 uur trouwens ook minder...

Ik las ook ergens dat ze met een gewicht van 5 kilo maar vijf voedingen hoef.

De dokter heeft gezegd 7x 145 ml.
En overdag is ze wel van de regelmaat en gisteren heeft ze om half zes de laatste gehad en daar dronk ze al de fles niet helemaal leeg laten slapen tot elf uur fles geprobeerd te geven en dronk ze maar 80 op.
En mevrouw komt om half vier pas weer.

Morgen maar met de dokter bespreken.
Nu heeft ze vaak tussen 15.00 en 16.00 uur haar huilmoment en troosten helpt niet altijd gewoon haar laten liggen maar dat is soms zo zielig.

Misschien kun je ook langzamerhand die laatste voeding er af laten? Of zou dat wel erg vroeg zijn? Ik moet mn kleine ook wakker maken voor de fles. Ze 'moet' eigenlijk om 22 uur, maar om 23 is ze dan nog niet wakker, dan maak ik r gewoon wakker en kijk wat ze op kan, en dan komt ze smorgens weer om 7 uur.

Terug
Bovenaan