Ik noem maar even op wat mijn twee oudste meiden hebben gehad voor hun verjaardagen. Voor de eerste was het makkelijker dan voor de tweede (dan heb je het al) Vooral volgorde loopauto, driewieler, fietsje was perfect. Met de driewieler en een jaar later het fietsje, heb ik wel mijn meisje meegenomen om te passen/proberen. Dat was een goede zet, want op deze twee dingen kon ze gelijk wegfietsen, terwijl de buurjongen een iets grotere had gekregen en er nog ruim een half jaar niets mee kon!
Eerste jaar: loopauto, hobbelpaard (met zitje), badspeelgoed, schommel, opblaasbadje, duplo, potloden (dikke), diverse boekjes, gereedschap, loopstokken met geluid, ballen, zandbakspul, stapelbakjes, vormenstoof, telefoon met geluid, blokkenkar, baby's eerste laptop (bijv. dieren met geluiden leren kennen)
Tweede jaar: driewieler, houten garage, glijbaan, tenten met kruipbuis, little people spullen, bob de bouwer werkplaats, Foampuzzel met letters en cijfers, plastic wipgeval voor buiten,vingerverf, houten treinbaan, knutselspul, zwembandjes, houten boerderij, schoonmaakset (mama helpen), keukenspulletjes
Derde jaar: fietsje, step met twee achterwielen, poppenledikant, waterbaan van Wader, bijpassende garage van Wader met wegenset, watersproei ding voor aan de tuinslang, bikini,
Nou ik geloof dat mijn geheugen het verder een beetje laat afweten. Wij deden altijd een paar grotere dingen voor onszelf en opa's en oma's en voor de rest wat kleiner spul. Zo'n verjaardag is leuk en verleidelijk, maar er komen ook nog meer cadeaugelegenheden (5 dec, kerst bijv.) En als je meerdere kinderen wilt, moet je voor die ook weer wat verzinnen..... Dus hou het leuk voor jezelf en te veel wordt ook niet leuk, als ze nog zo klein zijn, voelen ze zich vaak overdonderd door zoveel moois. Maar misschien hebben jullie hier wat aan, mijn kinderen hebben hier heel lang mee gespeeld! Sommige dingen spelen ze nu ook nog mee.