wat te geven met eerste verjaardag

voor onze oudste zoon hadden wij een schommeltje gekocht (123 schommel) en voor onze jongste zoon (vorige week 1 geworden) hebben wij een houten  paddestoel met 3 ballen gekocht van janibejan,  ze  moeten dan een bal bovenin de paddestoel doen en dan gaat deze zigzaggend naar beneden door allelei gaten,  onderaan zit dan een belletje. Daar kunnen ze uren naar kijken (het is een soort kiekeboe spelletje) en als je dan 2 kinderen hebt,  dan zet je de paddestoel in het midden en dan kunnen ze er om de beurt een bal in doen  en kijken hoe deze voor de zoveelste keer naar beneden rolt.
Een loopwagentje is ook een leuk idee vind ik.

succes met het verzinnen van een kado en veel plezier op de 1e verjaardag van je kindje!!! alvast gefeliciteerd!!!!!
 
Ik noem maar even op wat mijn twee oudste meiden hebben gehad voor hun verjaardagen. Voor de eerste was het makkelijker dan voor de tweede (dan heb je het al) Vooral volgorde loopauto, driewieler, fietsje was perfect. Met de driewieler en een jaar later het fietsje, heb ik wel mijn meisje meegenomen om te passen/proberen. Dat was een goede zet, want op deze twee dingen kon ze gelijk wegfietsen, terwijl de buurjongen een iets grotere had gekregen en er nog ruim een half jaar niets mee kon!

Eerste jaar: loopauto, hobbelpaard (met zitje), badspeelgoed, schommel, opblaasbadje, duplo, potloden (dikke), diverse boekjes, gereedschap, loopstokken met geluid, ballen, zandbakspul, stapelbakjes, vormenstoof, telefoon met geluid, blokkenkar, baby's eerste laptop (bijv. dieren met geluiden leren kennen)
Tweede jaar: driewieler, houten garage, glijbaan, tenten met kruipbuis, little people spullen, bob de bouwer werkplaats, Foampuzzel met letters en cijfers, plastic wipgeval voor buiten,vingerverf, houten treinbaan, knutselspul, zwembandjes, houten boerderij, schoonmaakset (mama helpen), keukenspulletjes
Derde jaar: fietsje, step met twee achterwielen, poppenledikant, waterbaan van Wader, bijpassende garage van Wader met wegenset,   watersproei ding voor aan de tuinslang, bikini,

Nou ik geloof dat mijn geheugen het verder een beetje laat afweten. Wij deden altijd een paar grotere dingen voor onszelf en opa's en oma's en voor de rest wat kleiner spul. Zo'n verjaardag is leuk en verleidelijk, maar er komen ook nog meer cadeaugelegenheden (5 dec, kerst bijv.) En als je meerdere kinderen wilt, moet je voor die ook weer wat verzinnen..... Dus hou het leuk voor jezelf en te veel wordt ook niet leuk, als ze nog zo klein zijn, voelen ze zich vaak overdonderd door zoveel moois. Maar misschien hebben jullie hier wat aan, mijn kinderen hebben hier heel lang mee gespeeld! Sommige dingen spelen ze nu ook nog mee.
 
Hoi, mijn dochter is nu 15 maanden en het kado waar ze nog het meest gefacineerd mee is is zo'n bloem die ronddraait in de wind (ze heeft hem ook op haar verjaardag zelf uitgezocht). Zo zie je dat kinderen de eenvoudigste dingen leuk vinden. Hij staat nu buiten voor haar slaapkamer raam, zodat ze hem iedere ochtend ziet als de gordijnen open gaan.

Daarnaast hebben we een loopwagen van fischer price via marktplaats gekocht. Hij maakt muziek. Alles met muziek is trouwens ook een groot succes (wel zorgen voor een uit knop).
 
Hoi Daantje,

Onze zoon wordt 4 september 1 jaar. Ook wij hadden veel moeite om iets te vinden, er is namelijk zo ontzettend veel keuze!! En dat maakt het niet makkelijk. Hij heeft al een houten loopwagen met blokken. En omdat we houten speelgoed erg mooi (en duurzaam) vinden is onze keuze gevallen op een geweldig leuk houten loop-bak-fietsje. In het bakje kan je kind natuurlijk van alles instoppen en vervoeren en op een andere plaats weer uitladen. Ik zie het al helemaal voor me.... Hier hebben ze ook gedurende langere tijd veel plezier aan denk ik. We hebben een harde vloer en ik hoor de wieltjes van een kunststof loopauto al over de vloer: "ie ie ie" Dit bakfietsje heeft rubberen wielen en gaat dus bijna geruisloos door het huis. Dat speelde ook een beetje mee.
Veel succes met je keuze!

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan