Wat te verwachten van eerste bezoek huisarts? En weet iemand een originele manier van het grote nieu

Hallo Allemaal!

Het is zo spannend!!!

Bijna 6weken nu... weet iemand een originele manier van vertellen en wat doet de huisarts zoal bij het 1e bezoek???

Liefs, Claire

Hallo Claire,

Gefeliciteerd! Ik ben nu 7 weken en 4 daagjes zwanger en zit ook met de zelfde vraag. Hoe vertel je het grote nieuws aan je ouders? Wellicht bij het 1e bezoek aan de verloskundige kan je de foto van de echo opvragen. Je kan hem dan kopieren en zo met een roze en blauw strikje overhandigen aan je ouders... wat vindt je van het idee?
Of heb je nog meer originele ideeen?
Liefs Herma

Hallo Clair,

De huisarts stuurt je inderdaad waarschijnlijk door naar de verloskundige.

Suggestie voor het vertellen: Nodig de mensen aan wie je het wilt vertellen uit om te komen eten en maak een diner met alles in mini (krieltjes, minimais, snackkomkommmertjes, cherrytomaatjes, mini ananas, kleine paprika's etc etc) misschien gaat er dan een belletje rinkelen.

Groetjes, Moon

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Gaat je huisarts je zwangerschap begeleiden of de verloskundige? Als je huisarts het niet doet dan stuurt hij je door naar de vk en krijg je daar een intake. Maar soms doet een huisarts dat wel.
Bij de verloskundige nemen ze bloed af voor allerlei testen ook bijv. een hiv test. Ze stellen allerlei vragen over bijv. wanneer je voor het laatst ongesteld was, hoe lang je cyclus is, maar ook of je rookt, drinkt, drugs gebruikt, medicijnen gebruikt. Ook stellen ze vragen over je medische geschiedenis, gezondheidsklachten in de familie bijv. aangeboren afwijkingen.
En dan krijg je een verwijzing mee voor een termijn echo, als ze die niet zelf maken.
Zo ging het nu hier tenminste.

Zelf ben ik ook eerst naar de HA geweest, en alles wat Reisa hierboven beschreef, plus nog wat info over voeding, evt klachten ed.

Om te vertellen hebben wij gebruik gemaakt van een sollicitatie brief. Gericht aan de toekomstige opa en oma..,

Tav. De heer en mevrouw
Oma en opa
....
.....

Datum,

Geachte heer/mevrouw,

Naar ik vernomen heb zijn jullie nog op zoek naar een persoon voor de invulling van volgende vacature: “kleinkind”.
Bij deze ben ik dan ook zo vrij om naar deze betrekking te solliciteren.

Mijn interesses gaan vooral uit naar:
Spelen met mijn rammelaar,
wandelingen,
samen liedjes zingen,
paardje rijden op opa’s knie,
paardjes aaien, berijden, voeren en snoepies geven,
naar de eendjes kijken met ons 3,
naar de kinderboerderij.
Ik blijf ook eens graag logeren,
maar dan moet ge wel mijn bo’kes smeren.
Ik zoek een lieve oma en opa
met een onderscheiding op hun grootouderdiploma.
Ik zal terug iets van me laten horen
zodra ik ben geboren!

Verdere informatie omtrent mijn persoon kan u vinden in mijn CV in bijlage.

Hoogachtend,

Uw kleinkind in spe

Curriculum Vitae

1. Persoonlijke gegevens

Ouders: ...
adres

2. Studies en opleiding

Ik zal mijn opleiding krijgen van mijn ouders maar ik hoop ook op mijn grootouders te mogen rekenen. Niet alleen voor beloningen en schouderklopjes (hoewel ik die graag heb) maar ook voor straf als ik stout ben…. want ik zal nog veel moeten leren!

3. Ervaring

voorlopig heb ik alleen zwem-ervaring…. maar dat zal ik naar het schijnt allemaal opnieuw moeten leren als ik geboren ben….

4. Vaardigheden

Zwemmen
Trappelen
Mama wakker houden
Groeien

5. referenties

Mama en papa zijn apetrots… het zijn goede referenties want ze zullen alleen maar over me opscheppen… kan natuurlijk ook niet anders want ik ben natuurlijk de liefste baby van de hele wereld… (AHUM)

6. Bijkomende informatie

Bijkomende informatie volgt zodra de volgende echo’s worden uitgevoerd… of ik een jongen of een meisje zal zijn, hou ik zelfs voor mama en papa geheim!

ben nog niet eens bij de ha geweest.
Gewoon meteen naar de vk. Je bent toch niet ziek?
De ha doet niks voor je volgens mij.

Ik kreeg bij de vorige zwangerschap wel een briefje mee dat ik kon invullen en bij de huisa. in de bus kon doen, zodat ze wel op de hoogte waren.

Maar dat heb ik nu niet gekregen.
Als ik er eens kom, zal ik het ze melden.

Succes, verder,

Terug
Bovenaan