Wat te verwachten van eerste bezoek huisarts? En weet iemand een originele manier van het grote nieu

@Pini: Wat een ontzettend leuk idee!! Heel erg grappig! Hoe reageerden opa en oma?

Het is afhankelijk van of je begeleid word door je huisarts (vaak als je in een klein dorp woont) of de verloskundige. Het is inderdaad wel zo netjes om ook de huisarts op de hoogte te stellen van je zwangerschap.

Verder kreeg ik bij de eerste intake van de verloskundige een formulier om bloed te laten prikken. Verder vragen of je rookt, drinkt, ze gaat vertellen wat je wel en niet mag eten en drinken, prenatale screening, vragen over de familie.

@ Moonpoontje,

Ik heb die brief ook via deze site gevonden, waar weet ik niet meer.
Opa's en oma reageerden super. We kwamen langs met de mededeling dat er perongeluk post bij ons was bezorgd. En toen ze aan het lezen waren zie je de vraagtekens op hun gezichten komen, en ineens een grote glimlach. We hadden ook een kopie van de eerste echo erbij gedaan.

Ow wat leuk allemaal!!!

Vooral de brief gericht aan opa en oma... die wordt het hem denk ik wel!!
Echt origineel!

Oke.. tsja het is ons eerste kindje dus jah... heb een afspraak staan voor vrijdag, zal ook even kijken voor nummers van verloskundigen dan... misschien kan ik daar beter een afspraak mee maken en een brief typen naar huisarts, scheelt weer!

BEdankt voor de tips!!

Ennu alles is welkom!

Bij jullie alles goed?

Liefs claire

Hoi ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. De ha stuurt je eigenlijk alleen door naar de vk. Wij hadden het aan mijn ouders verteld door een taart te bestellen met roze en blauw en daarop opa en oma te zetten.......

een originele manier om je ouders in te lichten, nou daar hebben wij niet eens over nagedacht. ze wisten al wel dat we het probeerden, mijn vader heeft PDD-nos dus die heeft een lange aanloop wel nodig. en toen ik het wist heb ik direct gebeld. ik kon niet wachten. ze waren al voorbereid! het 1e kado lag al klaar. echt super van ze. helaas heeft mijn vriend geen ouders meer. dat vind ik wel heel jammer. gelukkig heb ik ze nog wel een keer ontmoet.

Ik ben direct naar de VK gegaan, dus geen HA voor mij.
Ouders gewoon vertelt , jullie worden opa en oma ! En dan die schrik en tranen, haha...
Evenals bij mijn zussen ; je word tante, of via het neefje, wat vind je ervan als je een neefje of nichtje erbij krijgt ?
HUH ? haha en dan doen waarbij de mama/papa bij zit.

BIj onze vrienden ga ik naast mijn man staan en dan en dan zeg ik ; naast het feit dat .... in maart gaat starten met de opleiding hoopt hij in juni vader te worden van ons kindje ! En dan een kusje !

Originele manier van vertellen.....

De eerste keer hebben we gewacht totdat we de echo hadden gehad en toen heb ik gevraagd of mijn ouders nog een plekkie vrij hadden voor een oppaskleinkind.
Nu bij de tweede hebben we een t-shirt besteld voor onze zoon waarop staat dat hij een leuk bericht heeft, maar dat dat achterop zijn shirt staat. En op zijn rug stond dan:
Hoera, ik krijgt een brusje, want er komt een broertje of een zusje!!

En het maakt niet uit hoe je het verteld de ouders zijn (in bijna alle gevallen) ontzettend blij en trots......

succes,
Lonneke

gefeliciteerd met je zwangerschap!

wij hebben m&m's besteld met de kleuren roze en blauw en de tekst hoera ik ben zwanger.

we moeten het nog vertellen ik zit nu in de 5e week.

Terug
Bovenaan