wat te zien op vroege echo's?

Ik heb vanwege bloedverlies een echo gehad afgelopen dinsdag, waarop alleen een zwangerschapsring te zien was. Dit duidde op een zwangerschap van 5 weekjes, terwijl ik ruim 6,5 week zwanger dacht te zijn. Het kan natuurlijk ook duidde op een miskraam, maar daar wil ik liever nog niet aan denken. Ik heb afgelopen aar al twee miskramen gehad en ben eigenlijk van mening dat ik nu gewoon een goede zwangerschap verdien.

Wie heeft er nog meer vroege echo's gehad en wat was daarop te zien? Ik krijg volgende week weer een echo om te kijken of de zwangerschap heeft doorgezet. Maar krijg ik dan zeker een hartje? Ik ben dan als ik ervan uitga nu 5 weken te zijn geweest, ruim 6 weken....

Kim

Hee Kim,
Het zit jou ook niet mee hè! Wat een tegenvaller, al kan het natuurlijk zo zijn dat je iets minder ver bent dan je zelf denkt.
Volgens mij zijn er wel meiden die rond de 6 weken al een hartje hebben gezien, maar bij sommigen is het volgens mij ook pas bij 7 weken.
Sterkte de komende week en hopelijk heb je volgende week wat meer duidelijkheid en blijkt alles goed te zijn!
Groetjes Laura

Ik heb een echo gehad met  6 en halve week, er was toen een kloppend hartje te zien.
Maar ik denk dat ze zoiezo aan de groei kunnen zien of het goed zit.
Succes!

hoi hoi

bij mijn zoon wist ik door middel van hormonen spuiten op de dag af wanneer ik zwanger was geworden

en zagen ze met 5 weken en 5 dagen pas een zwangerschaps ring en met 7 weken een kloppend hartje dus het kan.

nu ben ik spontaan zwanger geraakt , maar helaas wordt het waarschijnlijk een miskraam

woesndag opnieuw bloedprikken en een echo maar vrees het ergste zou dan ongeveer 6 weken moeten zijn

succes en ik hoop dat het goed komt

groetjes moekje

Bedankt voor de reacties.

ik heb aanstaande donderdag een afspraak bij de gyneacoloog. Zij zal dan ook de echo maken. Het is wel spannend, maar gelukkig heb ik veel om handen gehad afgelopen week op het werk, dus kon mijn gedachten overdag wel verzetten. Nu ben ik morgen vrij, dus dat zal wel een zware dag werden denk ik....

Kim

Hoi Kim,

Misschien vind je het een rare vraag hoor, maar heb je het aantal weken van je zwangerschap goed uitgerekend? Er zitten op diverse sites verschillen in namelijk.
In principe is de eerste dag van je menstruatie week 1 maar 1 week na je eerste dag van je menstruatie ben je 'pas' 1 week zwanger.
Dan zou het namelijk kunnen dat jij dacht 6 weken te zijn maar dat je volgens de berekeningen 5 weken was.
Voorbeeld:
1 mei eerste dag menstruatie
8 mei = 1 week zwanger
15 mei = 2 weken zwanger etc.

Ik ben vanmorgen toevallig bij de gyn geweest en die zegt dar er inderdaad meestal hartactie te zien is tussen de 6 en 7 weken.
De vroegste die hij zelf ooit heeft kunnen meten is bij 5 weken en 3 dagen geweest.
Deze arts zit al erg lang in het vak dus dat zegt wel iets.

Heel veel succes met je echo aankomende donderdag. Geloof me; ik weet wat je meemaakt. Ik heb zelf vanaf september 2008 tot nu 3 miskramen gehad. 13 mei was mijn laatste en ik ben nu weer direct zwanger geraakt. Morgen pas 4 weken dus ik ben ook op van de zenuwen. Ik snap helemaal wat jij bedoelt met dat je nu een goede zwangerschap heb verdiend.

Ik duim voor je.
Groetjes,
Pascale

Terug
Bovenaan