Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik had een discussie met m'n moeder en schoonmoeder en nu ben ik er benieuwd; hoe ligt jullie kindje in de kinderwagen? Met hoeveel laagjes kleding/dekentjes enz.
Net als altijd een romper, iets van een broek en trui erover met natuurlijk sokjes. In de kinderwagen een jasje aan met een capuchon (om die reden doen wij geen mutsje op want zijn capuchonnetje zit vrij strak om zijn hoofdje) en een bovenlaken met dekentje zoals je die ook in een wiegje hebt erboven. Dan nog het dekje van de maxi cosi als hij daarin ligt of van de kinderwagen erboven. Maar dan nog komt hij vaak wat te warm uit de kinderwagen dus het is soms passen en meten met wat we hem wel of niet aantrekken buiten... Hoe doen jullie het dan?
Wij doen het precies zo. Onze ouders vinden dat veel te koud en het dekentje veel te dun maar dat dekje van de kinderwagen houd alle wind tegen en in de wagen in het ook altijd warm.
Ik trek me er niet zoveel van aan omdat ik (wij) vinden dat ze zo warm genoeg is maar vroeg me toch af hoe jullie het doen.
Een buitenjas over de normale kleding heen. Wij hebben geen lakentje deken in de kinderwagen, maar een voetenzak in de reiswieg (vind ik makkelijker omdat je het niet hoeft op te maken en je kan het in 1 beweging eruit halen en erin doen. Daar gaat hij dan in. Dat is warm genoeg. Als het heel koud is buiten, dan krijgt hij onder zijn capuchon nog een mutsje.
Ik heb altijd geleerd..je trekt je kind aan wat jij ook zou aantrekken naar buiten..
Dus in de zomer als wij luchtig gekleed gaan ga je je kind niet te dik aan kleden..
Nu in de winter..gewone kleding plus winterjas en mutsje..(die houd het lijfje goed warm) en het dekentje in je wagen bak er over heen..
romper, broek, trui, sokken, muts, winterjas en lakentje idd. Hij heeft het nooit koud of te warm.
In de maxi cosi verwisselen we het lakentje voor de slaapzak van maxi cosi.
tip is altijd een laagje meer dan wat jezelf zou doen.... en het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je naar buiten gaat
uhm maike krijgt een rompertje (lange mouw) jurkje/shirtje, broekje&sokken of maillot en dan een jasje met cappuccino (ze wil geen muts op).
Dan zit ze in een koeka voetenzak in de maxicosi als het heel koud is soms een dekentje over haar heen als ik telkens van binnen naar buiten ga...
in de wandelwagenbak ligt ze op een dekentje en o ver haar een fleecedekentje