Wat trekken jullie ze snachts aan?

<p>Hi mama’s en papa’s</p><p>Wat trekken jullie ze nu snachts aan met het warme weer?</p><p>Bij ons zoontje op de kamer is het nu al 25 graden. De hele dag staat de volle zon op zijn kamertje gericht. <br /><br /></p><p>Ben benieuwd hoe dat gaat als het dalijk langere tijd warm weer is.</p>

Afgelopen nachten alleen een romper, de slaapzak die we hebben is te dik. Vandaag bij prenatal een katoenen slaapzakje gekocht dat lekker dun is, nu romper en slaapzakje. Heb het idee dat ze met een slaapzak aan lekkerder slaapt, maar geen idee of dat echt zo is. Rompertje is vooral ook omdat de luier anders alle kanten op gaat. Als het nog warmer wordt gaat eerst de slaapzak weer uit en anders gewoon alleen luier. Ze is een jaar, maar deed hetzelfde toen ze 2/3 maanden was.

Bij ons draagt hij nu een luier, romper en pyjamabroek en de zomerzak met mouwen van puckababy (0,5TOG). Ons kind is wel een koukleum zijn we achter, dus vandaar de pyjamabroek. Het is 24,5 graad op zijn kamer 

Smallvips zomerslaap zak is echt geweldig. Deze aanschaft omdat ik de puckababy toch te warm en stug vind. Smallvips is van bamboo heel dun en ademend met lange mouw. Super zacht. Hij heeft het snel warm en op zijn kamer ook hele dag zon en nu 25 graden. Hij heeft verder alleen een luier aan. 

Ik weet ook niet altijd wat ik hem aan moett doen snachts. Hij heeft de puckababy 4seizoens en hij slaapt nu met de dunne zonder mouw en een romper daar onder! Gisteren had hij wel een broekje eronder.

Vind ik ook erg moeilijk! Zelfs voor overdag!
Ik heb ook de puckababy 4seasons. Heb de lente/zomer variant zonder mouwen in gebruik. En vandaag alleen een romper erin(heb ene speciaal voor eczeem die dan warmte reguleert). Gisteren een katoenen romper met bovenstuk maar ze was vanmorgen erg warm van boven.. mijn kind heeft het snel warm.. 
Ik denk zelf een beetje gissen, hoe warm de kamer is/aanvoelt en of je kind het snel warm/koud heeft.. doe ik ook iedere dag

Ik deed met dat warme weer een romper korte mouw of mouwloos en een dunne zomerslaapzak. Als het echt heel warm was (boven de 27 graden) op haar kamertje dan sliep ze alleen in romper of met alleen een luier in een slaapzak. Maar mijn dochtertje heeft het erg snel warm. Ik zette dan ook een ventilator aan die dan net langs het bedje blaasde. 

Terug
Bovenaan