Wat trekken jullie ze snachts aan?

Onze dochter van 8 weken draagt een mouwloos rompertje en een mouwloze dunne slaapzak! Dit lijkt voor nu goed.. Mocht het nog warmer worden dan geen slaapzak meer en alleen de romper aan! 

Onze dochter van 7,5 maand draagt een luier, romper met korte mouw en een dunne mouwloze hydrofielslaapzak. Haar kamer is ook aan de zonkant en dus ook warm. Overdag tussen de slaapjes houden we het rolgordijn en de gewone gordijnen dicht en alleen in de vroege ochtend na het opstaan zetten we alles tegen elkaar open. 
het is nu alweer 23 graden op haar kamertje, vannacht was het 24/25, maar als we in de avond haar raam open laten dan is ze te afgeleid door het wapperende gordijn en het licht dat binnen komt. We proberen nu haar aan te wennen dat de deur een stukje open blijft en dan de andere kamers het kiepraampje open... 

Ah daar twijfelden we ook vaak over hoor, maar vannacht sliep hij alleen in een luier en een hydrofiel slaapzak zonder mouwen. Het is op de kamer rond de 24 graden. Soms slaapt hij onder een lakentje. 

Hier wisselt het een beetje, nog wel steeds in een dunne (ik dacht 0,4 tog) slaapzak zonder mouwen. Nu heeft ze een mouwloos rommertje en een T-shirt met korte mouwen aan. Gisteren had ze geen t-shirt aan. Soms wel een kort broekje of een rokje mee de slaapzak in, maar op dit moment niet echt nodig. Heb niet het idee dat het in die zin uitmaakt of dat ze er veel last van heeft. Overdag een romper korte mouw of mouwloos en op het moment een rokje/ kort broekje. Vanavond waren we buiten eten en omdat er wel een beetje een windje stond wilde ik wel dat ze een T-shirtje aan had. Maar vind het ook wel lastig. Ik voel regelmatig even in haar nekje, maar die voelt meestal wel warm. Ook als de arm/benen koeler voelen. Ze is nu bijna 8 maanden. 

Onze kleine is echt een kacheltje, die heeft het snel warm. Dinsdagnacht toen het zo warm was hebben we hem daarom ook enkel in een luieren in zijn hydrolfiele doek slaapzakje gedaan (van de hema, superluchtig, superdun en supersnel droog). En alsnog had hij het warm, haha, maar goed er kan echt niet meer uit want zonder slaapzak slaapt hij niet.

Terug
Bovenaan