wat viel dat tegen...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ben gisteren naar de verloskundige geweest (voor de 2e keer; vorige keer was intake) en stond na vijf minuten alweer buiten!!! Op zich is dat natuurlijk een goed teken, want alles was dus goed, maar ja. ik had er wel wat meer van verwacht... Alles goed? ik vertelde dat ik me zorgen maakte over het feit dat de navelstreng maar 2 ipv 3 bloedvaten heeft, maar zij wist hier eigenlijk niks over te zeggen. Verder geen vragen? Ga maar liggen... ja alles voelt perfect, even luisteren, prima! Tot over 4 weken....
Hiervoor ging ik drie keer naar de gynaecoloog en dat was toch wel wat uitgebreider. al hoor ik altijd van anderen dat het bij een verlkoskundige wat persoonlijker is. Hmm, vond ik nu in ieder geval niet.
Gaat het bij jullie ook zo? Gek hè, dat je je ergens op kunt verheugen en dat het dan zo tegen kan vallen.

Nou helaas, maar ben blij dat met de kleine alles goed is!!!

Groetjes Cindy

hoihoi,

Ik ben vandaag 39 weken en ik heb volgens mijn geen enkele keer langer dan 5-10 minuten bij de verloskundige gezeten.....tenminste binnen!
Je moet het maar zo zien dat alles dan wel goed is! Het enige echte leuke vond ik tot nu toe was dat je het hartje ging luisteren, en de laatste keer kon ik het hoofdje ook voelen, is ook heel leuk.

Een hele fijne zwangerschap!

Groetjes Brechtje

hier ging het op dezelfde manier hoor.

Je staat met allemaal vragen en als je na 5 minuten de deur uitbent heb je nog diezelfde vragen.

Trek er niet teveel van aan. En geniet van je zwangerschap.
En als je al vragen hebt moet je gewoon de verloskundige bellen hoor. Ze begrijpt heus wel dat zwangeren veel vragen hebben.

Sommige praktijken hebben speciaal een vragenuurtje waar je tijdens dat uurtje kan bellen voor al je vragen.

Elina

hoi cindy,

Volgens mij zit jij volgens mij ook bij het juli forum???
ik had 31 jan mijn tweede afspraak was toen 16wk5dgn zwanger en was inderdaad ook met 5 minuten weer buiten alles ging goed, maar het raarste vond ik nog dat ik pas over 6 weken terug moest komen terwijl nadat mijn zoontje geboren was in 2001 meer onder controle moest komen, Ik heb ook gezeurd om de screenings echo en ik heb em gekregen ja ja 13 maart mag ik komen dus niet met 20 weken maar met 22 weken en de dag erna weer de afspraak bij de vk

groetjes kim

Hoi,

Ja hier is dat ook hetzelfde hoor, stond daar in het begin ook nogal
van te kijken, had er meer van verwacht!
Overigens is het wel verschillend per vk. de 1 neemt meer tijd voor
je dan de ander. Mijn zwangerschap verloopt over het algemeen
heel goed, en dan sta je dus zo weer buiten.
Ik was gisteren weer voor controle en ik vertelde dat we een echo
hadden gehad en dat alles er perfect uitziet. Hup ff bloeddruk meten
en ff op de bank liggen, en toedels tot de volgende keer.
Ze vroeg niet eens hoe het met mij ging en of er nog vragen waren!!
Vind het wel raar soms hoor....

xx Syrah (33 wk)

O jee, ben blij dat ik dit nu lees... Ik heb a.s. woensdag mijn tweede afspraak, en ik verwacht toch stiekem wel iets meer dan 5 minuten... Nu kan ik me voorbereiden op een korte ontmoeting, dan is het niet zo'n teleurstelling!

Hallo dames,

Wat jammer dat jullie het op deze manier meemaken of meegemaakt hebben.
Ik heb 2 zoontjes en bij allebei kan ik me niet herinneren dat ik ook maar 1 keer minder dan een kwartier binnen ben geweest bij de verloskundige. En niet omdat er iets niet goed was maar gewoon om even bij te buurten over de stand van zaken.
Misschien een tip voor de volgende keer, schrijf thuis je vragen al op en neem deze mee, zodat je doordat alles zo snel gaat in ieder geval je vragen nog weet en deze kunt stellen. want het is natuurlijk niet de bedoeling dat  je met allemaal vragen blijft zitten, want daar zijn hun juist voor.

Heel veel  lieve groetjes en geniet van jullie zwangerschap.      

ik ken dit ook absoluut niet.
Soms gaat het wat vlugger als de andere keer dat is waar maar zo snel????
Een kwartier krijg ik altijd wel.
En op zich vind ik dat je vragen moet krijgen op je antwoorden.
Misschien kun je nog een keer bellen over die navelstreng. Misschien weet een andere verloskundige jou wel een antwoord te geven.
vind dit erg slecht hoor!! Ik zou daar zeker op terug komen.
groetjes

Terug
Bovenaan