wat viel dat tegen...

Het verschilt dus per verloskundige begrijp ik! Een kwartiertje vind ik echt heel netjes, maar op 10 minuten had ik toch wel gerekend en inderdaad gewoon even bij kunnen kletsen, van hoe gaat het, wat zijn je verwachtingen, wat kun je verwachten, hoe gaan bepaalde dingen enzo... Bij (in mijn geval dan) zo'n eerste zwangerschap is alles nieuw en spannend en wil je alles wel van de daken schreeuwen toch??? Graag een beetje persoonlijke aandacht dan ook. maar goed, heb gelukkig erg lieve mensen om me heen die me het hemd van het lijf vragen, haha!!!

Fijne zwangerschap allemaal en bedankt voor jullie reacties!

Cindy

hallo allemaal.Ik kom eigenlijk van het zwanger worden forum,maar vind het leuk om heel af en toe op de andere forums rond te neuzelen.
Ik ben zelf kraamverzorgende en ik zat deze topic net door te lezen.

Wilde jullie melden dat het 'probleem" van weinig persoonlijke tijd en aandacht bij de VK bijna overal zo is(helaas).Ik snap het ook wel,want veel praktijken zijn erg druk en dan kun je niet uren de tijd nemen(bij wijze van)Mede door die reden is door een aantal mensen van oa de curcus samen bevallen een opleiding gestart tot Doula.Ik hoor jullie denken "wat is dat???"

(vervolg van mijn andere bericht)

Even heel kort.Een Doula is een vrouw (die er dus voor geleerd heeft) met ervaringen rondom alles wat met de bevalling te maken heeft.Ze is een soort van "bevallings coach"
Ze staat tot je beschikking voor al je vragen onzekerheden en persoonlijke aandacht.Een Doula is alleen NIET medisch,want we willen niet op het vakgebied van de vk komen.Maar we weten dat er ook   een hoop niet medische vragen bij vrouwen spelen en daar is gewoon te weinig tijd voor om dat met een vk door te spreken.De werkwijze van een doula,is dat ze vaak 3 keer bij je thuis komt of jij bij haar als een soort intake gesprek want ze komt je als je daar behoefde bij hebt nl ook bij je bevalling bijstaan,dit gebeurd wel op de achtergrond want we willen eigenlijk er voor zorgen dat dat we de partner er zo veel mogelijk bij betrekken zodat je het echt samen kan doen met op de achtergrond tips en tricks van een deskundige vooral voor de onzekere partner heel fijn.Ze is dus vraagbaak en weet je ook door te verwijzen als iets buiten haar vakgebied is.De achtergrond van de Doula zal bijna altijd al gerelateerd aan de zorgsector zijn,zoals bijv.kraamverzorgende,zwangerschapsdocenten, enz.
Ik zelf ben op dit moment ook bezig met de opleiding.Aanleiding voor dit lange verhaal(sorry daar voor) is dus deze topic ,want dat is precies 1 van de dingen wat door de initiatief nemers ook is opgemerkt.
Verder wens ik jullie een goede zwangerschap en  bevalling.Ik ben jaloers!Ik hoop ook snel naar het zwanger zijn forum door te schuiven.
Groetjes Cat

Hoi,

Ik stond tijdens mijn zwangerschap ook meestal in 5 minuten weer buiten.

De eerste keren had ik ook wel zoiets van wat snel.

Maar als alles goed is, dan maakt het toch niks uit, hoe lang het duurt.

Het lag niet aan mijn vk's, die namen tijd genoeg vond ik, meer aan het feit dat ik nooit iets te vragen had. En dat was weer omdat alles volgens het boekje ging, ik had (bijna) nergens last van.

Groetjes,

Linda Koster
moeder van Rebecca 11 november 2005

Hallo Cat1

Ik ben eigenlijk wel erg geïnterreseerd in die opleiding tot Doula. Kun je me vertellen waar ik informatie kan inwinnen?
Alvast bedankt!

Sil

Hoi Sil.
Dora Kroon is de contactpersoon voor de doula opleiding haar mail adres is
 dorak41@tiscali.nl.
Per 1 Maart gaat er ook een site de lucht in  www.Doula.nl
Groetjes Cat

Hoi,Sil en andere natuurlijk,
Weet niet of je nog op het forum bent,maar intussen is de site www.doula.nl in de lucht dus ook daar kun je nu info vinden over de doula er staan leuke artikelen en ook over de opleiding wat dingen.Verder voor iedereen die zwanger is natuurlijk misschien wel interessant!
Groetjes Cat

Terug
Bovenaan