Wat vinden jullie? Ben ik egoïstisch?

Ik heb bij mijn zwangerschap van Benthe een nacht bij mogen tanken in het ziekenhuis!!! Ik kreeg een heerlijke prik, waardoor ik goed kon slapen en na die goede nacht rust, kon ik er ook weer even tegen. wellicht ook iets om te bespreken??

Groetjes Martine

Hoi Maike,
Ik begrijp dat je er doorheen zit, dat heb ik ook gehad toen ik op t eind liep. En ik heb heel veel geklaagd hier en op msn.
Zeker omdat Feline elke nacht wakker werd (ook door dubbele middenoorontsteking) en ook echt voelde dat er iets ging veranderen.

Maar ik vind wel dat je wel lullig bent tegenover je man. Hij denkt heel goed mee, door zijn ouders te vragen of ze komen.
En ik wil je niet naar doen, maar als de baby er is ben je nog vermoeider en ben je dan extra blij als je man er is.
Gijs is nu bijna 5 maanden en slaapt nog niet door, dat is slopend en dan ben je denk extra blij als je man er dan wel kan zijn.

succes met de laatste loodjes.

groetjes Mariska

Hee meiden,

Dank voor jullie reacties. Ik begrijp hieruit dat ik dan toch maar even moet doorzetten.

Het is ook niet dat ik het niet eens ben met mijn man. Hetgeen mij eigenlijk stoort, en wat ik misschien niet helemaal duidelijk heb gemaakt, is dat hij nog niet eens het probleem voor WIL leggen op zijn werk. Hij werkt op een kantoor met maar een paar collega's en het werk dat hij doet, kan hij heel makkelijk van thuis doen. Zijn collega's weten dat ik zwanger ben en met de laatste loodjes bezig ben. Ik kan me niet voorstellen dat zij moeilijk zouden doen als hij 1 dag in de week thuis zou werken. Richard (mijn man) wil dit zelf niet met ze bespreken en dat maakt mij dus heel boos.

Tuurlijk ben ik blij dat mijn schoonouders bijspringen en Sven vindt het helemaal super als hij daar is. Helaas zijn er nu geen andere mensen waar we een beroep op kunnen doen vanwege de vakanties.

Ik probeer het morgen nog maar even rond te breien en dan heb ik weer een paar dagen rust.
Hopelijk dient onze uk zich dan ergens in het weekend aan....... haha!

Groetjes,
Maike

PS: heb vanavond een mug doodgemept op Sven zijn kamer dus hopelijk wordt hij vannacht niet lek geprikt.....

Oooh wat herkenbaar zeg! Die nacht bijtanken in het ziekenhuis herken ik ook. Ik heb het aanbod niet aangepakt want ik wilde thuis blijven (best dom achteraf) maar het is voor hen geen probleem om je een nachtje te laten bijtanken daar. Mette was 1.5 en vroeg erg veel aandacht die laatste weken. Ik kon niet meer, viel in slaap op de bank terwijl ze aan het spelen was (lekker onveilig..) enz. Wat wordt je daar desperate van he. En tja je wil je kindje ook niet de hele dag wegbrengen. Ik snap dat je man vrij wil nemen na de bevalling maar als jij nu echt niet meer kan is jouw welzijn belangrijker lijkt me. Hij heeft in dit soort gevallen ook recht op zorgverlof. Als jij niet meer in staat bent om voor Sven te zorgen en het fysiek echt onhoudtbaar is dan heb je daar recht op al begrijp ik dat je man hier niet zomaar een beroep op zal willen doen. Wij hebben horren op de ramen dus geen mug te vinden in de kinderkamer hoor. Het is helaas wel waar wat Mariska zegt...na je bevalling wordt het alleen maar erger. Dan ben je de nachten aan het voeden en entertain je overdag een puber die onhoudtbaar is omdat de hele thuissituatie is veranderd. Je mag heb niet tillen maar hij wil niks anders dan dat. Ik vond dat erg lastig. Ik had toen 1 noodoplossing... de dvd speler. Dora of het zandkasteel erin en ik had weer heel even rust. Kortom ik heb heel erg met je te doen maar ik denk niet dat je man het probleem op kan lossen want als hij constant met Sven bezig is komt hij ook niet aan werken toe.

Sterkte hoor! Ik vind trouwens niet dat jij per definitie door moet bijten want als het echt niet meer gaat is het klaar. Het is meer de voors en tegens van het nu vrijnemen tegen elkaar afwegen.

gr.Ing

Hai,
Lastig situatie hoor!! Enne helaas heel herkbenbaar.Veerle was 19 maanden toen ik ben bevallen van de tweeling en die tijd daarvoor was best pittig. Ook omdat mijn man een erg drukke baan heeft en vaak een nacht ergens anders moet overnachten ivm vergaderingen etc. Dat heeft hij toen niet meer gedaan en reed hij 's avonds laat naar huis toe.

Ik ben toen met het hellp syndroom opgenomen in het ziekenhuis en helaas zijn daar de nachten ook niet best.

Nog even doorzetten!! Enne als je het echt niet meer trekt zit er denk ik voor je man niks anders op dan zorgverlof opnemen. Hoop dat je de komende dagen een beetje tot rust kunt komen en dat je het weekend lekker gaat bevallen.

Gr. Floor

Terug
Bovenaan