Wat vinden jullie hiervan?

Dag Meiden,

Vandaag is Kevin naar het CB geweest voor zijn 2e prikjes! Hij is goed geroeit, 6665 gram en 62.5 cm. Hij was erg dapper. Bij zijn eerste prikje heeft hij niet gehuild  maar zijn 2e prikje wel, want die was een beetje gemeen. Na een dikke knuffel en de zangtalent van mij (klap eens in je handjes blij..blij..blij..) was hij snel weer getroost !

Maar waar ik eigenlijk wilde over hebben...

Mijn schoonfamilie heeft last van allergie (hooikoorst en asma). Kevin heeft een lichte vorm van Constitutioneel eczeem (rode vlekken op zijn gezichtje). Hij heeft daarvoor een vaseline zalf gekregen van de HA. Volgens mijn HA kan het de ene keer erg zijn en de andere keer weer niet, het eczeem kan per dag verschillen.  Het is dus erfelijk. Kevin heeft vanaf zijn geboorte altijd Nutrilon standaard 1 gebruikt. En hij doet daar prima op.

Volgens de CB arts moet ik nu overstappen op Nutrilon Hypo-Allergeen gezien de allergie van mijn schoonfamilie. Zo verklein ik de kans op allergie bij Kevin.

Meteen na het bezoek heb ik een pak Nutrilon Hypo-Allergeen gehaald bij de drogist. Voor dat ik ging voeden heb ik nog het Nutrilon advieslijn gebeld om te vragen hoe ik het beste kan overstappen. Kreeg ik te horen dat het advies van de CB arts vreemd was?!? Volgens de voedingsdeskundige van Nutrilon heeft het voor Kevin nu geen zin meer om over te stappen, omdat hij al ruim 3 maanden Nutrilon standaard heeft gehad. Nutrilon Hypo-Allergeen is een preventie voeding. Je begint altijd met Nutrilon Hypo-Allergeen na de BV of als eerste flesje als je gelijk de fles wilt geven. Daarna heeft het dus weinig zin omdat het preventief is. Mocht Kevin allergie hebben vanwege de voeding, moet hij Nutrilon Pepti hebben dus ook geen Nutrilon Hypo-Allergeen! Haar advies was:  verder gaan waar Kevin goed op doet en dat is Nutrilon standaard 1. En dat geld ook voor de opvolgmelk.

Ik ben een beetje geschrokken van 2 verschillende adviezen. Ik ga ervan uit dat de CB arts deskundig is. Maar ik geloof ook niet dat de voedingsdeskundig van Nutrilon liegt. Want vanuit commercie had ze ook kunnen zeggen dat Kevin Nutrilon Hypo-Allergeen moet gebruiken,  omdat deze  5 euro duurder is! Maar dat heeft ze niet gedaan.

Wat vinden jullie hiervan???? Zijn hier kindjes die op een latere leefdtijd (na een paar weken/maanden) overtestapt van Standaard naar Hypo-Allergeen? En wat zijn jullie ervaringen?

Ik ga morgen zowiezo mijn HA bellen (de lijn is nu gesloten) voor een 3e advies. Eens kijken wat hij hiervan vindt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs, Loekie en een dappere Kevin! (16weken)

Hoi

Ik heb geen ervaring met flesvoeding, maar wel met verkeerde adviezen van het cb!
Helaas moet ik hier de adviezen van het cb met een kilootje zout nemen, en daar is mijn cb geen uitzondering in.
Je doet er dus goed aan toch even verder te informeren!

Groetjes
Eleanor

Hoi Loekie,

Mijn zoontje is nu 6 maanden en gebruikt vanaf 3 maanden hypo-allergeen.Ben nu overgestapt naar hypo allergeen 2.
Zover ik heb begrepen van c.b moet je gelijk na de borstvoeding beginnen met hypo-allergeen en niet eerst andere melk geven.Ik had een bus nutrilon standaard in zo,n babydoos zitten en vroeg of ik die eerst mocht gebruiken,maar dat werd afgeraden.
Mijn mening is dat het geen zin meer heeft om daar mee te beginnen!
Ik hoop dat er nog niet meer andere meningen komen voor je,want verwarring is zo waardeloos!

Groetjes Lena

Ik wilde even reageren op hypo allergeen voeding. Mijn zoontje is nu 3 maanden en ik ben vanaf maandag met deze voeding begonnen om de volgende reden. Mijn zoontje was eigenlijk al vanaf zijn eerste week verkouden en had slijm in zijn keel en neus. Hij heeft ongeveer 2 weken een keelontsteking gehad en vorige week is het hoesten weer begonnen. Hij wilde de flessen niet meer goed drinken, het duurde een half uur voordat hij eindelijk dan toch aan zijn fles begon te drinken. Hij kreeg last van krampen, hij kon het echt uitgillen van de pijn en kromp dan ineen. Hij ging van een vrolijk mannetje naar een kereltje dat weinig meer lachte en een hekel kreeg aan zijn flessen. Aangezien mijn zoontje van 3.5 jaar met zijn tweede jaar een allergie had tegen appel, noten en nog meer voedsel, kreeg ik het vermoeden dat ook mijn jongste zoontje een allergie had omdat hij alsmaar verkouden was en ook vieze stinkluiers had net zoals mijn andere zoontje. Ik ben vanaf maandag overgegaan van nutrilon standaard op nutrilon hypo allergeen en ik moet zeggen dat hij nu weer helemaal de oude is. Hij srinkt zijn flessen met smaak op en is zeer tevreden, lacht veel, slaapt goed, niet meer verkouden en geen krampen of windjes laten. Ik ben benieuwd of dit dan tock met de melk te maken heeft dus ik wacht nog even af en zolang het nu goed gaat blijf ik deze melk gebruiken. Ik kan je over een poos nog wel laten weten hoe het verder gegaan is met de gezondheid van mijn jongste zoontje maar zoals ik nu de verandering heb gezien in 3 dagen denk ik dat het toch aan de voeding heeft gelegen.

Hoi pepie...of andere....
Mijn dochtertje is nu al een week verkouden,snotter bellen en kuchen.Hoe lang kan een kleine verkouden blijven voordat je actie moet onder nemen,ze is 6 wkn,doktersassistente zei zolang ze geen koorts heeft kunnen we niet veel doen,alleen een zoutopl en dat heb ik al voor haar.
Groetjes Gaby.

Hoi Gaby,

Felina is ook behoorlijk verkouden.
Ben van de week gewoon met haar bij de huisarts geweest die heeft naar haar longen geluisterd, naar haar oren gekeken en in haar keeltje gekeken.
Ik heb toen speciale neusdruppels van haar gehad en sinds ik die gebruik gaat het een stuk beter.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat Felina al 5,5 maand is en ik dus niet weet of die neusdruppels ook voor kleine baby's zijn, maar een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad.
Ik heb gehoord dat een verkoudheid bij baby's ongeveer 3 weken kan duren.

Groetjes,
Marjolein

Hoi!

Ook ik heb zo'n familie met longklachten, eczeem etc. Zelf ben ik ook rijkelijk bezegend met deze aandoeningen, dus ik wilde heel graag borstvoeding geven, omdat op deze manier onze zoon het beste mee zou krijgen vanaf geboorte en de kans verkleind werd dat hij ook iets zou gaan ontwikkelen.

Helaas lukte de bv niet en ben ik bij gaan voeden met Friso 1 Preventief, dit op advies van ziekenhuis en kraamverzorgster op basis van mijn historie.
Het werkt inderdaad preventief en ik kan me voorstellen dat het geen zin meer heeft om na 3 maanden Standaard nog over te stappen op Preventief (maar misschien wel als je kindje last zou hebben van de Standaard voeding, omdat de Preventief minder belastend is en makkelijker verteerbaar).

Het CB is op voedingsgebied inderdaad niet de beste raadgever. Ik zou meer vertrouwen hebben in de advieslijn van het merk flesvoeding dan het CB, zij weten precies wat er in hun producten zit en wat het beste zou zijjn in jouw situatie.
Of de huisarts je kan helpen, vraag ik me ook een beetje af. Hij weet, denk  ik, niet heel specifiek iets over flesvoedingen. Er zijn zoveel merken en soorten.

Succes en laat je niet het hoofd dol maken hoor! Al die verschillende adviezen word je vaak ook niet vrolijker van!

Harma

Terug
Bovenaan