Wat vinden jullie hiervan?

Hoi Loekie,
Ook ik heb meer vertrouwen in de voedingslijn, dan in het cb. Ook bij mij hebben ze omtrent voeding meerdere malen de verkeerde adviezen gegeven/geen advies!
Mijn middelste dochter had ook eczeem. Het kwam opzetten toen ze 2 maanden was en het jeukte zo dat ze zich niet verder ontwikkelde, ze krabte de hele dag alleen maar. Op het cb kreeg ik enkel te horen: ja, dat is dauwworm, niks aan te doen. Nou is mijn man overal ongeveer allergisch voor en mijn schoonzus ook, dus zij wisten er al heel wat van. Op eigen intiatief ben ik toen met pepti begonnen (inderdaad niet met hypo-allergeen), maar daar kreeg ze keiharde ontlasting van. Overigens weet ik dat heel veel kinderen het heel goed doen op pepti hoor, het verschilt per kind en het moeilijke is de voeding te vinden die bij je kind past. Daarna ben ik overgestapt op soyamelk voor babies. Slechts een enkel merk heeft deze, weet zo niet meer welke, maar het was toen alleen bij Etos verkrijgbaar. En wonder boven wonder, het eczeem verdween compleet. Heb mijn dochter toen 2 jaar lactose-vrij gehouden en ben er toen langzaam weer mee begonnen en dat gaat tot nu toe goed, ze is nu 4.
Mijn jongste heb ik vanaf de geboorte inderdaad hypo-allergeen gegeven (bv gaat bij mij niet) en die doet het daar prima op. Ben alleen helemaal in het begin van merk veranderd omdat hij krampjes kreeg van Nutrilon hypo-allergeen, nu heb ik NAN-hypo-allergeen.
Hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt, want het is een zoektocht. Oh ja, laat je trouwens ook niet door het cb verleiden om te provoceren. Ze geven je kindje dan opzettelijk de melk waar hij waarschijnlijk niet tegen kan, om te kijken of hij daadwerkelijk allergisch is. Je kunt dan namelijk een deel van de kosten terug krijgen. Feit is echter dat als je je kindje de eerste 2 jaar zo veel mogelijk (liefs helemaal) weg houdt van de allergie veroorzaker, je kindje de kans heeft er overheen te groeien.
Gisteren vroegen ze op het cb nog of ik mijn jongste wilde provoceren. NEE dus.
Succes met alles.
Ivy

Hallo Meiden,

Hier een update:

Iom vriendlief hebben wij besloten om toch niet over te stappen op Nutrilon Hypo-Allergeen. Ook heb ik de HA niet gebeld. Omdat ik meer vetrouwen heb op de fabrikant. Zij weten immers wat er precies in de voedingen zitten en wat de werkingen zijn. Maar dat is niet de enige reden. Kevin doet het goed op Nutrilon Standaard 1. Hij groeit goed,  is tevreden en vrolijk. Poept en plast goed, waarvoor zou ik dan overstappen als ze (lees: CB & Nutrilon) mij toch niet garanderen dat Kevin 100% beter wordt van zijn eczeem?  

Wat ik van allergie (eczeem, hooikoorts, asma) weet is, als je dat eenmaal hebt, je niet meer van af komt. Kevin heeft al eczeem, wellis waar een hele lichte vorm. Ik denk dat met Nutrilon Hypo-Allergeen echt niet minder gaat worden. Alleen waar ik wel bang voor ben, is dat hij later misschien hooikoorts of asma kan krijgen...   Maar ja, ik kan me dan ook druk om maken om alles rondom Kevin.

Mijn gevoel zegt niet overstappen... Hopelijk laat mijn gevoel niet in de steek.

Meiden, Bedankt voor alle adviesen en verhalen!

Liefs, Loekie & Kevin (16 weken).

Hoi Loekie,

Beetje late reactie, maar ik lees je verhaal nu pas.
Mijn baby (6 maand) heeft ook een aanleg voor allergie (ik en mn vriend zijn allergisch voor allerlei dingen) en ik ben meteen vanaf het begin met hypo allergeen begonnen. Mij is ook verteld dat je niet kunt beginnen met gewone voeding en daarna switchen naar hypo voeding. Dus volgens mij doe je het nu helemaal goed!

ps: dit is mij verteld door een etos manager die er een 'opleiding' voor heeft gevolgd.

Groetjes,
mama van Bobo

hallo

ik las je verhaal en dacht laat ik maar eens andwoorden!
mijn zoontje heeft het zelfde gehad wat jij hebt ook een erfelijke exzeem en er was ook astma in de famillie en ten eerste al bij zijn vader was er astma en exzeem ik heb altyd nutrilon 1 gebruikt en ook hij deed het daar prima op dus ben het blijven gebruiken!
de exzeem was soms zo slim dat je gewoon heel grote plekken op zijn lichaam zag zitten ik heb dit altyd heel erg gevonden voor hem maar was allang blij dat het bij exzeem bleef en dat ie nog geen astma had ik heb een vasaline van de ha gekregen en een hormonen zalf moet wel zeggen de vaseline hielp de hormonen zalf maakte het slimmer op laatst deed ik er niets meer op want zag gewoon dat dat effect had en nu is hij 3,5 jaar en hij heeft nergens geen last meer van zijn exzeem is dit jaar helemaal weggezakt en blijft weg want je ziet niets meer en hij is ook niet benauwd dus we hebben het overwonnen!

wat ik je zeggen wil is volg je eigen instinct inderdaad 2 meningen dan weet je op laatst even niet meer wat je doen moet maar denk dat je keuze wel goed gemaakt is en maak je over de exzeem en astma geen zorgen want je ziet het kan zo ineens weg blijven!
ik wens je succes en hoop dat je kindje het goed blijft doen en gauw van zijn exzeem af is want het is verschrikkelijk voor kinderen die jeuk alleen al!

groeten mama van devran 3,5

Hoi,

Het heeft inderdaad nu geen zin meer om over te stappen, althans voor preventie van allergieën. Met een allergie wordt je niet geboren. Die ontwikkel je door er (te vroeg) mee in aanraking te komen. Sommige families hebben meer kans dan andere (erfelijkheid). In de familie van de vaders kant van mijn zoontje (mijn vriend en zijn moeder) zijn er ook veel met een allergie, veel exceem en voedingsallergieën dus ik was extra voorzichtig met eten. Ben gelijk begonnen met Nutrilon HA (na 2 weken BV....dat ik niks voor mij, voelde me erg onprettig met bezoek erbij) en ben ook later begonnen met bijvoeding. Wat dat betreft begrijp ik ook niet als ik mensen trots hoor zeggen dat hun kind al dit en dat eet.   Mijn zoontje krijgt nu nog half N. Standaard en half HA, voor de preventie van allergiën heeft dat niet zoveel zin maar ik merkte wel dat HA makkelijker verteerbaar is. Omdat ze op de creche alleen N. Standaard hebben wilde ik langzaam over gaan maar daar kreeg hij krampjes van dus ben ik weer terug gegaan op half-half. Als de HA nu op is krijgt hij alleen nog de standaard. Hij is nu ruim 8 maanden en nog nooit een dag ziek geweest. Hopen dat het allemaal zo probleemloos lijkt.
Wat ik ook zo absurt vind is dat het bij de wet verboden is om informatie te geven over voeding voor baby's tot 6 maanden. Ik lees en hoor erg vaak dat men pas achteraf hoort dat het beter was om voor hun kind met HA te beginnen. Er wordt maar geprest tot het geven van borstvoeding.

quote: Loekie schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-09-2006 13:10:01'));

Dag Meiden,

Vandaag is Kevin naar het CB geweest voor zijn 2e prikjes! Hij is goed geroeit, 6665 gram en 62.5 cm. Hij was erg dapper. Bij zijn eerste prikje heeft hij niet gehuild  maar zijn 2e prikje wel, want die was een beetje gemeen. Na een dikke knuffel en de zangtalent van mij (klap eens in je handjes blij..blij..blij..) was hij snel weer getroost !

Maar waar ik eigenlijk wilde over hebben...

Mijn schoonfamilie heeft last van allergie (hooikoorst en asma). Kevin heeft een lichte vorm van Constitutioneel eczeem (rode vlekken op zijn gezichtje). Hij heeft daarvoor een vaseline zalf gekregen van de HA. Volgens mijn HA kan het de ene keer erg zijn en de andere keer weer niet, het eczeem kan per dag verschillen.  Het is dus erfelijk. Kevin heeft vanaf zijn geboorte altijd Nutrilon standaard 1 gebruikt. En hij doet daar prima op.

Volgens de CB arts moet ik nu overstappen op Nutrilon Hypo-Allergeen gezien de allergie van mijn schoonfamilie. Zo verklein ik de kans op allergie bij Kevin.

Meteen na het bezoek heb ik een pak Nutrilon Hypo-Allergeen gehaald bij de drogist. Voor dat ik ging voeden heb ik nog het Nutrilon advieslijn gebeld om te vragen hoe ik het beste kan overstappen. Kreeg ik te horen dat het advies van de CB arts vreemd was?!? Volgens de voedingsdeskundige van Nutrilon heeft het voor Kevin nu geen zin meer om over te stappen, omdat hij al ruim 3 maanden Nutrilon standaard heeft gehad. Nutrilon Hypo-Allergeen is een preventie voeding. Je begint altijd met Nutrilon Hypo-Allergeen na de BV of als eerste flesje als je gelijk de fles wilt geven. Daarna heeft het dus weinig zin omdat het preventief is. Mocht Kevin allergie hebben vanwege de voeding, moet hij Nutrilon Pepti hebben dus ook geen Nutrilon Hypo-Allergeen! Haar advies was:  verder gaan waar Kevin goed op doet en dat is Nutrilon standaard 1. En dat geld ook voor de opvolgmelk.

Ik ben een beetje geschrokken van 2 verschillende adviezen. Ik ga ervan uit dat de CB arts deskundig is. Maar ik geloof ook niet dat de voedingsdeskundig van Nutrilon liegt. Want vanuit commercie had ze ook kunnen zeggen dat Kevin Nutrilon Hypo-Allergeen moet gebruiken,  omdat deze  5 euro duurder is! Maar dat heeft ze niet gedaan.

Wat vinden jullie hiervan???? Zijn hier kindjes die op een latere leefdtijd (na een paar weken/maanden) overtestapt van Standaard naar Hypo-Allergeen? En wat zijn jullie ervaringen?

Ik ga morgen zowiezo mijn HA bellen (de lijn is nu gesloten) voor een 3e advies. Eens kijken wat hij hiervan vindt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs, Loekie en een dappere Kevin! (16weken)

hoi
mijn dochter je is in het ziekenhuis geboren 8 weken te vroeg ik heb drie maanden afgekolft en omdat ik zelf een koemelk allergie heb ben ik meteen zelf begonnen met hypo allegeen toen ik op het cb kwam vroegen ze waarom ik daar mee begonnen was ik het uitgelegd maar ze vond het maar onzin ik nutrilon gebeld maar die vond dat ik er gewoon mee door moest gaan dus mijn dochtertje nu 4 maanden krijgt nog steeds hypo allegeen , maar ze hebben wel gelijk dat het na drie maanden weinig zin meer heeft want de allegie kan hij nu al hebben op gelopen

succes er mee en volg je hardt je moet doen wat jij denkt dat het beste is voor jou en je kindje

groetjes saskia

Terug
Bovenaan