Wat vinden jullie....uit bed halen of laten huilen?

A

Anoniem

Guest
Nou zoals jullie al lezen, Jordy slaapt nu na zes maanden nog steeds niet door. En met een ochtenddienst ben ik dan ook echt gebroken. Punt is dat hij ;s nachts nog steeds om de drie a vier uur wakker is. Dan wilt ie wat te drinken en daarna slaapt ie weer een uur of drie. Nu breekt dit mijn nachten echt.
Nu zegt mijn man dat ik hem gewoon moet laten huilen. Maar dit druist zo tegen mijn gevoel in. Vind het ook zo zielig en bovendien lig ik dan een uur wakker omdat ik naar zijn gekrijs ga zitten luisteren.
Wat vinden jullie dat ik het best kan doen.
Ik heb trouwens alles al geprobeerd, pap, bad, ja zelfs laten huilen.
ik hoop maar dat het eerdaags vanzelf gebeurt.

groetjes diana

heb tegen mijn man gezegt dat hij hem dan maar slaapzindelijk moet maken. Dan ga ik wel een paar nachten bij mijn zusje slapen. Dan zit hij er mee opgescheept een paar nachten en heb ik een paar nachten slaap. (weet alleen niet of mijn moedergevoel hier in gaat mee werken. Mis mijn ventje al zo snel)

tja... ik zou hem nooit laten huilen!
Werkt het niet om het af te bouwen? Loek heeft heel lang 2 nachtvoedingen gehad en de laatste heb ik op een gegeven moment maar half gegeven, steeds minder en die is er toen vanzelf af gegaan. De ene nachtvoeding die over was, is er nu ook af, maar ook pas met ruim 5 mnd, hoor.
hij is wel vaak wakker, maar heeft geen honger. Met een fiep is hij zo weer weg. Nu eindelijk, met 5,5 maand, gebeurt het af en toe dat hij maar een keer wakker wordt. Zels een keer helemaal niet. Ik denk dat hij het moet leren. Een gestresste baby kan nooit lekker leren slapen, lijkt me. Maar hier zijn zo'n verschillende visies op...

Lastig dat je man en jij er anders over denken!

Ja zeker lastig, moet ook zeggen dat er vaak conflicten over zijn. Maar ja hij heeft makkelijk praten, want meneer hoort toch niets. Het cb advieseerde om in plaats van voeding een flesje water te geven, misschien moet ik dat is proberen, heeft ie toch iets om op te sabbelen ff, maar krijgt ie geen voeding binnen.Vind het wel heel lastig hoor. Ik zou zo graag is willen doorslapen, maar wil ook niet mijn kind laten huilen. Laat hem gerust en half uur liggen hoor als ie ligt te brabbelen, want dat gebeurt ook geregeld, maar huilen vind ik weer een ander verhaal.

nou ja ik ga maar eens naar bed toe.
Jordy slaapt nu en ik moet al om vier uur op.

groetjes en weltrusten allemaal

diana

ik zou hem zeker niet laten huilen.en al helemaal niet weggaan en hem laten schreeuwen.dat hij uiteindelijk van uitputting in slaap zal vallen word vaak verward met;hij heeft het opgegeven.nee,ik vind het echt een gruwelijke tactiek,sorry.
als hij zonder voeding niet te troosten is zal hij toch echt honger hebben.hoelaat krijgt hij zn "laatste fles" savonds?en hoeveel drinkt hij overdag?boas ging steeds langer slapen snachts toen hij overdag grotere flessen kreeg.daar kon hij de hele nacht op teren zogezegd.als hij dan snachts weer kwam ging de voeding overdag weer omhoog.maar dat was in t hele begin hoor.met 6 maanden werkt het misschien niet meer zo.
sterkte ermee in ieder geval.
groetjes karin

Ik weet wel wat je ongeveer doormaakt... Hier hadden we ook 2 nachtbrakertjes, die gewoon om de 4 uur kwamen.
Ik heb op een gegeven moment de fles van 2300 uur laten vervallen, dus om 1900 uur voor het laatst (wel   met Nutrix). Toen hebben we ze gewoon laten liggen/niet wakker gemaakt. De eerste paar nachten kwamen ze om 400 uur, daarna steeds wat later. Na ong. 2 wkn. was het 6.45 uur en dat is het nu nog steeds.

Frapant is wel dat  als we een hele drukke dag hebben gehad en veel weg zijn geweest, ze dan zelf om de 4 uur weer komen. Dat is dan 1 nacht, daarna is het weer over.

Succes, ik hoop dat het snel gebeurd is met de nachtmomenten. Voordeel van 2300 uur overslaan is wel dat je zelf om 2100 uur naar bed kan, en dan in ieder geval wat extra slaap krijgt!

Groetjes, Esther
mv Joanne, Remco en Jesse en Lisa

Senne sliep ook pas laat door, sinds enkele weken. Het cb adviseerde mij ook om haar water te geven of gewoon te laten huilen (het advies luidde letterlijk: "doe alle deuren dicht en laat haar gewoon huilen, dan leert ze het vanzelf", dat doen we dus mooi niet!). Water geven hielp bij ons juist niet, want Senne had maar al te goed door dat het geen melk was en werd er alleen maar bozer van. Wij hebben de voeding in plaats daarvan steeds meer aangelengd met water, dus evenveel water en steeds een schepje voeding minder. Dat wilde ze wel drinken, maar helaas ging ze er niet van doorslapen.

Wat bij ons heeft geholpen is de voedingstijd vervroegen (ja, raar maar waar!) Ze slaapt 's ochtends altijd maar tot ergens tussen 5 - half 7, maar eerst ging ze na de fles van half 12 naar bed en nu al om 8 uur. En ze blijkt gewoon door te slapen! Nou ja, meestal wordt ze 1 of 2 keer wakker, maar dan krijgt ze een speentje en slaapt ze gelijk weer in. Maar het maakt de nachten wel een stuk langer zo. 's Ochtends langer slapen wil écht niet lukken, hoe laat ze de fles ook krijgt. Misschien is dit voor jullie ook al een oplossing?

Veel succes ermee, ik hoop dat jullie iets vinden dat werkt. Kan me voorstellen dat je er hartstikke moe van wordt.

Hoi!

Wij kregen al vrij snel het advies om de nachtvoeding af te bouwen. Het cb gaf inderdaad water aan, maar dat drink hij dus echt niet. Ik heb toen ook water met een beetje poeder voor de kleur/smaak gegeven en dan eigenlijk maar een heel klein beetje. Gaf wel wat herrie als hij dan weer moest gaan liggen, maar heb toen even doorgezet. Was een half uur huilen de eerste nacht, ongeveer een kwartiertje de tweede nacht en daarna nooit meer gehoord.
Ik ben helemaal niet goed in laten huilen, maar wij waren toen zo oververmoeid geraakt van een kind dat overdag alleen maar krijsde. Voor mijn gevoel moest ik toen wel doorpakken. Uiteindelijk gaf het bij ons dus relatief weinig problemen. Hij slaapt sindsdien elke nacht van 22.30 tot eerst 7.00uur en tegenwoordig vaak zelfs 9.00/9.30.
Ik ben wel benieuwd wat ik vannacht krijg, aangezien ik hem vanavond voor het eerst geen fles om 22.00uur heb gegeven. Heb de laatste avonden afgebouwd en wil het nu maar eens proberen......

Al met al een advies van mijn kant, wat bj ons heel goed heeft gewerkt, maar bij anderen niet zoals ik gelezen heb. Zal toch een kwestie van proberen worden denk ik.

Succes ermee en vooral doen wat JIJ denkt dat goed is!!

Gr.Wendy

Hee erg balen als je uk niet doorslaapt.
Deed die van ons pas met 7 a 8 maanden. Toen hij zich in zijn slaap op zijn buik draaide. Hij is gewoon een buikslaper!
Hij is nu al een jaar geweest, maar helaas weer elke nacht wakker.... Laten huilen heeft bij hem geen zin en past ook niet bij mij. Ik ga er even heen troost hem en we slapen allebei weer verder.
Heel veel sterkte en succes!

Terug
Bovenaan