Wat vinden jullie van mijn schema???

Ik sluit me bij mama van Yari ( mama1981 ) volgens mij? aan ( ben slecht in namen onthouden )
Ik hanteer zo goed als hetzelfde schema aan.
Pim is   nu bijna 9,5 maand.

Groetjes Sil mv Jelle 9 jaar en Pim 9,5 maand

Hoi Kiekje,

Je vroeg om een mening wat betreft je schema;

Als ik je schemaatje bekijk is het eerste wat er door mijn hoofd gaat :"wat geef jij veel en snel achter elkaar". Maar ik weet natuurlijk niet waarom je het op die manier doet. En als het zo prima gaat moet je het vooral zo houden! Maar dat was mijn eerste indruk..

Ons schema ziet er als volgt uit;

07:00 uur - 180 cc papfles
07:15 uur - slapen
09:00 uur - wakker
09:30 uur - fruit en diksap
11:30 uur - 2 botherhammen en diksap
12:00 uur - slapen
14:00 uur - wakker
14:30 uur - Koekje en 120 cc melk
16:00 uur - slapen
17:00 uur - wakker
17:15 uur - Groentenhap, toetje  en diksap
19:00 uur- Nog wat diksap en naar bedje toe

Tussendoor krijgt hij gewoon diksap als hij dorst heeft..

Kay is nu 11 maanden.

Esmé mv Kay

hoi!
Hier nog zo'n veelvraat hoor! Milo weegt nu 9820 gr en is ongeveer 76 cm, hij is dus echt niet klein, maar hij heeft het gewoon echt nodig al dat eten. Hij huilt als hij honger heeft en na het eten is hij gewoon weer heel vrolijk. Hij kruipt overal supersnel heen, doet een soort van push-ups aan de meubels (omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, etc hahaha), dus hij verbruikt waarschijnlijk ook veel.

Anyway, hij wordt dus rond
6.00u wakker (soms iets eerder maar helaas nooit later...).
Voor die tijd krijgt hij 's nachts net zo veel bv als hij wil. Op het moment drinkt hij vaak 's nachts want hij is onrustig door aankomende tanden. Borstvoeding kan je nooit teveel geven dus ik vind het prima.
Dan tijdens het aankleden etc krijgt hij rond
6.30-7.00 nog wat Cheerio's (een klein beetje)
Dan krijgt hij rond
7.30 in de creche fruit en voor het slapen een fles.
Tussen 9 en 10: slapen
Dan gaan ze rond
11.00u lunchen in de creche, lunch is hier warm eten en hij eet van alles.  Van doperwten tot olijven tot quiches tot kip-balletjes. Hij drinkt altijd water.
Dan doet hij een middagslaapje rond
13.00 en krijgt daarvoor een fles als hij wil (geen hele). Hij slaapt  tot een uurtje of 14.15 / 14.30. Dan krijgt hij rond
15.00u een boterham met cottage-cheese met water, of als hij dat niet wil, een fles. (of van allebei de helft).
Dan halen we hem op van de creche om 15.40 en krijgt hij thuis
rond 16.15 nog meer fruit. Necatrine of banaan meestal.
Tussendoor krijgt hij dan nog wel eens een koekje en een borst (als hij wil, hij is erg snel afgeleid, anders water) en dan krijgt hij rond
18.00 warm eten. (hij gaat na 14.15 niet meer naar bed). Dan gaat hij in bad en rond 19.45 gaat hij naar bed en krijgt hij bv.

Ik geloof dat Milo dus nog meer krijgt dan Lynn....ik zou me dus nergens zorgen over maken; als ze het niet nodig heeft laat ze het wel staan!! Misschien nog wel een reden dat Milo meer krijgt dan de kindjes die ik hierboven heb gezien, is dat hij weinig slaapt. Hij wordt dus om 6 uur wakker en gaat om 19.45 naar bed, en slaapt in totaal  ongeveer 2,5 uur overdag....

Hoi!

wat mij "opvalt" aan je schema, is dat je nog  3  flessen geeft naast 2 x  bv. ik zou zelf de fles van 16.00 laten vervallen en thee oid geven. En ik vraag me af waarom ze 's ochtends ook yoghurt krijgt? Met de flessen en het toetje van 's avonds krijgt ze al voldoende zuivel denk ik (maar het kan ook absoluut geen kwaad denk ik, en helemaal niet omdat ze niet "zwaar" is, voor zover je dat van babies kan zeggen :))

ons schema:
7.00-7.30 wakker
fles (180) en broodje, of pap (met lepeltje) en water/thee
9.30-10.00 fruit met water/thee
12.00 broodje met water
13.00 fles (150)
15.00 koekje oid met thee
16.45 warm eten + yoghurt en water
19.00 fles (180)

Ivar slaapt meestal nog 2 x per dag, na zijn fruit en na zijn koekje, maar ik volg geheel zijn ritme (als ik thuis ben)

groetjes Jenneke

Hoi hoi,

ten eerste wil ik zeggen als dit het advies van het cb is en jullie voelen je er goed bij zou ik het vooral zo laten. Zelf leek het me ook veel en snel op elkaar. En inderdaad als jou meisje dat goed kan hebben zou ik zeggen laat gaan met die banaan!!

Dit is ons schema, dat wil zeggen ongeveer, ik ben er eigenlijk heel makkelijk in, als chloë even een dagje alles omgooid pas ik me daar aan aan.

08.30 uur fles 240 water + 7 schepjes (kan ze beter poepen)
09.00-10.00/10.30 uur spelen en evt wat slapen in bed
10.30 uur fruit met diksap
12.00 uur boterham + peperkoek + 120 melk
13.00-15.30 uur slapen
15.30 uur koek en diksap
17.30 uur warm eten (zoveel mogenlijk met de pot mee) + toetje
19.00 uur wat diksap
19.30 heerlijk slapen!!!!

groetjes pally

Hoi allemaal,

Ik heb jullie schema's allemaal bekeken en wat mij opvalt is dat jullie bijna allemaal nog aan de flessen zijn. Ik neem aan de gewone fles met speen?

Bij ons werd op het cb namelijk rond 7 a 8 maanden geadviseerd om de fles af te gaan bouwen, en toen ik vorige week weer op controle moest met onze tweeling die over 2 weken 1 jaar wordt, gaf ze een compliment hoe goed het was gegaan dat ze nu geen flessen meer krijgen. Het is dus maar net wie en welk cb je voor je krijgt blijkbaar !!!

In ieder geval is ons schema (alles gaat gewoon met een lepeltje dus, fruit en brood zo uit de hand)
07.00 opstaan
08.00 bordje pap (180 water, 6 schep melkpoeder en bambix/nutrix/of vergelijkbare pap)
10.00 fruithapje (potje of een banaan, sinaasappel enz., wat ik in huis heb)
11.30 brood met tuitbeker melk of diksap of appelsap met water
12.00 - 14.00 slapen
15.00 soms iets tussendoor, liga/yoghurt/cracker/fruit, steeds iets anders eigenlijk, wat ze willen. sla ook weleens over als ze geen trek hebben
16.00  wandelen met de wandelwagen en bij de bakker meestal allebei een half broodje
18.00 warm eten met yoghurt of danoontje toe
19.00 naar bed.

Ik heb dus eigenlijk de 3 maaltijden op de dag zoals je zelf ook doet (tijden ongeveer dan) Tussendoor hebben ze diksap uit een tuitbeker staan, voor wanneer ze willen. Het zijn niet zulke grote drinkers.

Volgens het cb hoefde je ook geen melkpoeder meer te gebruiken vanaf ongeveer een jaar, mag ook gewone melk of een melkproduct zoals yoghurt, drinkyoghurt enz. zijn. I.v.m. de vitamines gebruik ik  zelf  voor de pap nog wel de melkpoeder (groeimelk Nutrilon).

Maar iedereen moet vooral zelf doen wat ie wil hoor, maar het is wel ideaal als ze niet meer afhankelijk zijn van de flessen !! En met een lepeltje eten is gewoon even wennen, maar ook erg handig als je eenmaal hebt doorgezet. Zeker nu we met vakantie gaan, kunnen ze gewoon mee-eten met ons.

Succes allemaal !
Groetjes Marasje

hoi hoi...

nou wat marasje zegt was bij ons ook zo...
lili drinkt al 2 maanden uit een beker (zonder tuitje of wat dan ook!!) op advies van het cb!!ze heeft geen flesjes meer!
Ook lili krijgt 3 maaltijden KLAAR!!en 1 tussedoortje (fruit)!
Drinken krijgt ze zoveel ze wil de hele dag door (diksap/water)
Echt heel vreemd dat het allemaal zo verschillend is!
Lili is 9 en een halva maand!

0800 - bordje pap 210 cc
10.00 -banaan /peer/appel in stukjes
1200- 2 boterhammen met gevarieerd beleg
1600 - warm eten (gewoon met pot mee)
18.30- bekertje melk 150 cc

verder slaapt ze zeker 19 uur per dag!

liefs lonneke

Jeetje wat een boel verschillende schema's en adviezen (ook van het CB). Ik denk dat mijn schema wel een beetje overéén komt met de meesten van jullie..
Anne-Lynn is nu 11 maanden en heeft het volgende schema een beetje:

08:00 -> 150 cc pap (uit bordje)
10:00 -> potje fruit
12:00 -> boterham  + fles melk van ongeveer 120 cc
12:30-15:30 -> slapen
15:30 -> koekje en fles ranja/sap
17:30 -> potje groente of eet met de pot mee + toetje (ligt er net aan wat we zelf eten)

Dan nog even spelen, wat drinken, in bad, tandjes poetsen en naar bed rond 19:30
Anne-Lynn krijgt 's morgens en de rest van de dag eigenlijk gewoon drinken aangeboden...ze drinkt het niet altijd op hoor, maar ze vind het wel lekker...

Terug
Bovenaan