Wat vinden jullie?

Hoi hoi,

Ik wilde toch nog even reageren. Ik ben het met jullie allemaal eens als je zegt dat het onhandig is dat je overal rekening mee moet houden omdat je zwanger probeert te raken. Maar toch is het heeeeeeeeeeel onverstandig om het niet te doen omdat jullie denken dat er nog geen bloedband met je kind is. Als je de berichten van nu in de krant leest dan wil men zelfs een voorlichting gaan geven aan aanstaande ouders over levensstijl. Dat is echt niet voor niets en juist om dit soort misverstanden uit de wereld te helpen. Waarom zou je anders foliumzuur al twee maanden voor de conceptie moeten gaan gebruiken om een kind met een open ruggetje te voorkomen??   Filet americain kan een infectie veroorzaken, net zoals ander rauw vlees. De meeste van ons hebben die infectie al doorgemaakt en zouden theoretisch zowieso al gewoon rauw vlees kunnen eten tijdens de zwangerschap. Maar als die bacterie voor de eerste keer in je lijf komt en er zit als je zwanger wordt is het een ander probleem. Dus hoe onhandig het ook is, hoe weinig het ook voorkomt....zou jij jezelf kunnen vergeven als het net bij jou gebeurt dat het mis gaat en dat je een vroege miskraam krijgt of een gehandicapt kindje?   Ik schrijf dit met een medische achtergrond. Voor een goed advies raadpleeg je hierover je huisarts en verloskundige. Want opmerkingen van mensen die heel hun zwangerzschap gerookt hebben, gedronken hebben of rauw hebben gegeten zijn genoeg voorhanden. Maar ik vraag me af of deze mensen beseffen dat het ook mis had kunnen gaan. Ik neem in ieder geval geen enkel risico. Je zou ook kunnen zeggen dat die ene broek niet meer dicht kon en dat je echt die paar kilo kwijt wil. Geen alcohol is daar goed voor. Zeg dat je een weddenschap hebt met je vriend dat je best zonder alcohol plezier kunt hebben en dat je 6 maanden niet gaat drinken. ( Zij tellen niet mee... ) Succes bij een volgende ronde, maar laat alsjeblieft je wens voor een gezond kind belangrijker zijn dan het feit of je vrienden wel of geen vragen gaan stellen.

Gr rayscha

Je kunt allerlei smoesjes verzinnen waarom je niet drinkt, zo moeilijk is dat niet. En al krijg je vragen, dan ontken je toch gewoon. Ik vind het wel altijd apart om te lezen dat als iemand een keer niet drinkt ze zich gelijk in moeten dekken ivm mogelijke vragen. Ik heb gelukkig dat probleem niet want ik drink nagenoeg niet. Maar goed, smoesjes zat.

Daarnaast zou ik me wel wat inhouden met de alcohol maar ik zou dat niet gaan overdrijven. Tegen die tijd dat je de test heb gedaan en dus zwanger bent, kun je gewoon stoppen met alcohol. Het kan inderdaad wel een jaar duren voordat je daadwerkelijk zwanger bent,   en om daar nu al rekening mee te gaan houden vind ik een beetje vergezocht eerlijk gezegd.

Hoi,

Ik vind het eerlijk gezegd een flauwe smoes om toch te drinken....Wat doe je dan als je weet dat je zwanger bent? Ik neem aan dat je het je vriendinnen dan ook niet gelijk zult vertellen? Ga je dan ook drinken?
Mijn zoontje heeft een afwijking aan zijn hartje, ik ben heel erg blij dat ik voor mezelf kan zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om hem gezond ter wereld   te laten komen!
Zowel tijdens mijn zewangerschap als tijdens de borstvoeding (8 maanden) heb ik niet gedronken)! Zelfs met carnaval niet....terwijl ik wel gevierd heb!

Nu gaan we voor een tweede kindje. Tussen mijn ei en NOD dirnkt ik niets...Ben ik ongi geworden dan mag ik een borreltje!

Je mag trouwens nog genoeg andere dingen wel eten en dirnken als je zewanger bent!

SUcces! Roos

blij dat ik niet de enige ben die t dom vind om te drinken!!!
vond de eerste andere reacties   al erg vreemd:   aah valt wel mee de eerste weken heb je nog geen bloedband?? en aah er zijn zoveel mensen die dat doen!! ja en als andere ies doen wat misschien wel niet goed is doe jij dat dan ook...?
ik zelf heb mijn tweeling verloren in juli ...[met 24 wkn zwangerschap]  en dat was een vroeggeboorte heeft niks met alcohol of dingen te maken...puur domme pech noemen ze dat !![hoe kut t ook is]
en dat er dan mensen zijn die hun kindje/zwangerschap eigenlijk niet zo serieus nemen in de eerste weken... dat vind ik belachelijk!![ok dit is mijn mening en ieder moet doen wat ie wil..].maar omdat zoveel? anderen nog "gewoon"drinken in t begin wil niet zeggen dat je dat dan ook maar als "goed"advies moet geven!!!!!
zolang er geen bewijs is dat drinken helemaal geen kwaad kan ,zou ik je echt aanraden om wanneer je stopt met pil ...gewoon niks geen alcohol meer te drinken..of   filet american etc....
en gelukkig ben ik niet de enige die dat denkt......
denk aan je kindje ......hoe jong hij/zij nog is maakt niet uit...t is al een wonder als je gewoon zwanger word!!!doe t beste wat je kan doen....

Hoi Hoi,

Dit 'probleempje' ken ik "! Regelmatig drink ik met mijn vriendinnen een wijntje, eigenlijk is er nooit iemand die geen wijn drinkt op zo'n avond. Ik heb voor mezelf vastgesteld dat ik niet wil drinken tijdens het proberen om zwanger te worden.  
Daarom vertelde ik  mijn vriendinnen dat ik een blaasontsteking had en medicijnen slikte waar ik geen alcohol bij mocht drinken, niemand heeft daarna iets gevraagd. Wel, het is een tijdelijke oplossing natuurlijk want het zou ook opvallen als je iedere maand een blaasontsteking of wat hebt.

gr

Kim

Hoi allemaal,

Tja....hier zullen de meningen altijd over verdeeld zijn! Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Hier komt mijn mening: ik  vind dat je best wat kan nemen(je klem zuipen is wat anders, dat bedoel ik niet!), let anders inderdaad wat extra op tussen je eisprong en je ongi, dan kan je die andere 2 weken best wat nemen.
Bij mijn 1e zwangerschap, duurde het ook 9 maanden voordat ik zwanger was, ik heb echt wel wat genomen, vooral brie en filet nam ik gewoon af en toe. Tuurlijk stop je er dan gelijk mee zodra je weet dat je zwanger bent, maar het kan inderdaad wel een jaar duren voordat je zwanger bent, dan zou je dus bijna 2 jaar geen wijntje, geen biefstuk, geen brie, geen gerookte zalm, geen carpaccio, geen filet etc. etc. kunnen nemen. Lijkt mij wat overdreven. Als je positief test, dan ben je dus eigenlijk pas 2 weken zwanger, dus dan is het toch vroeg genoeg om met alle slechte dingen te stoppen. Mijn vriendin is huisarts en die denkt er net zo over, zij is nu ook bezig zwanger te worden en neemt gewoon af en toe lekker een wijntje! Nou, zij zal het toch echt wel weten.

Succes meiden met zwanger worden!!

Groetjes,
Angel

hoi marientje,

Je hebt in ieder geval wel DE vraag gesteld waar de meeste meningverschillen over zijn!
Grappig om te lezen.
Ik hou na mijn eisprong  wel rekening met het feit dat ik zwanger kan zijn,ook al drink ik heel soms 1 gaasje wijn in de week.
Ik weet niet hoe het zit met de 'bloedband' de eerste weken, maar een voedselvergiftiging lijkt me toch wel gevaarlijk.
nou veel suc6 met alle adviezen.
Groetjes Gwen.

Zoals anderen min of meer al schrijven: GENIET  van het leven,  en doe niet zo krampachtig!!!! Verschrikkelijk zeg, als je er op zo'n manier mee bezig bent....
Maar goed, vraag menig gyneceloog of arts en die zal je ook het advies geven om net zoals anders te leven!  (als je er zo mee bezig bent gaat het ook moeilijker zeggen ze)
Pas als het na een jaar of langer niet lukt, dan kan ik me voorstellen dat je er wat anders over gaat denken...
Maar,  je  moet het natuurlijk zelf weten!
Succes, ik hoop dat het gauw raak is!  

Terug
Bovenaan