Wat voelen jullie als de baby beweegt?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en 20 weken + 2 dagen zwanger. Sinds eerste kerstdag voel ik de baby bewegen, maar dat voelt zeker niet als het fladderen als een vlinder hoor. Volgens alle websites zou je het moeten voelen als gefladder of als gerommel in je darmen. Nu is het zo dat bij mij de placenta helemaal achter ligt. Als de baby beweegt dan is het net of er een elastiek wordt gespannen in mijn buik. Wie herkent dit?

Groetjes Yvon
 
Ik vond het in het begin net een soort van dikke ader die klopte!! In ieder geval voelde het bij mij ook niet als "gefladder" haha!!
Ik heb wel begrepen dat het bij iedereen weer anders kan voelen.
Ik dacht ineens, tja wat kan het anders zijn dan de baby. Er zit verder niets in mijn buik wat beweegt!! ;-)

Groetjes Sonja
 
Het is net als of iemand kleine klopjes geeft met zijn vingers tegen je buikwand. Je weet wel: als je je wijsvinger op je duim zet en dan dan denkbeeldig propje wegschiet. Daar kan ik het het beste mee omschrijven.
Het is een heel gezellig gevoel. Straks, verder in de zwangerschap, wordt het soms minder leuk. Dan lijkt het net alsof je kind zich aan het uitrekken is, maar jouw buikwand zit dan in de weg. Ik ben nu zwanger van de 3e en geniet er weer van.

Anne
 
Hi,

Dat van dat elastiek, dat gevoel heb ik ook, maar pas later in de zwangerschap. Ik voelde ook geen gefladder, maar zacht geaai aan de binnenkant.

Iedereen voelt het weer als anders... het is heel erg persoonlijk.

Gr. Tamara.
 
Ik ervaar het als een plopgevoel, een beetje zoals Anne omschrijft eigenlijk!

Maar idd, bij iedereen voelt het anders, en je voelt je kindje nu wel duidelijk hoor, als je 20 weken bent en je placenta achter ligt!
 
Hey Yvon,

Ik heb hetzelfde als jij, Ben nu 19 w 5 d zwanger en af en toe zie je zelfs mn buik van de lengte naar de breedte verschuiven en voel ik inene rek. Alsof ze zich helemaal in de lengte uitrekt en mn baarmoeder aan het oprekken is, andere keren voel ik echt gewoon trapjes.

Liefs Jen
 
aah ik ben jaloers op jullie, 19 wkn en 2dgn maar voel niks, weet ook niet waar de placenta ligt. de 1e echo's waren wel moeilijker omdat ik diepliggend was en ook nog buikvet heb. we wachten vol spanning af. dames geniet ervan
 
Ik voelde het al heel vroeg en het begon als gekriebel (13 wk), toen als plopjes (15 wk) en nu zijn het echt duwtjes maar die kloppende ader (dan een hele grote nu) vind ik eigenlijk wel passend op dit moment;-) 17 wk 6 dg
 
Terug
Bovenaan