wat voor anticonceptie?

A

Anoniem

Guest
onze kleine is nu bijna 3 weken, dus over een paar weken zal ik weer moeten gaan beginnen met anticonceptie te gaan gebruiken.

voorheen had ik de pil, maar heb jaren last gehad van extreme hoofdpijn. nooit konden ze iets vinden maar toen ik gestopt was met de pil waren mijn klachten ook voorbij.

ik ben ooit eens eerder gestopt met de pil en achteraf had ik toen ook geen hoofdpijn.

nu ik weer anticonceptie moet gaan nemen ben ik weer heel erg bang dat die hoofdpijn terug zal komen. ik wil dus niet meer diezelfde pil hebben, en moet op zoek naar wat anders.

ik hoor van meer dat ze hoofdpijn hebben van de pil, dus mijn vraag was of iemand van jullie dit herkend, en wat voor anticonceptie je gebruikt?

is er iets met minder hormonen? had nu sedril 30 wat volgens mij al een lichte pil is.

misschien dat iemand mij kan helpen?

groetjes jippie

Hoi Jippie,

De pil komt er bij mij ook niet meer in. Had geen hoofdpijn, maar voelde me echt zoveel beter toen ik gestopt was dat ik dacht: dit dus nooit meer.
Zeer waarschijnlijk laat ik het Mirena spiraaltje plaatsen, die geeft veel minder hormonen af en heeft dus veel minder bijwerkingen. Ik zit er alleen niet op te wachten dat er straks weer  "geprutst" wordt daaronder.
Maar ja, het lijkt me wel de beste oplossing.

Succes met je keuze maken!

Grts, daantje

Hoi Jippie,

Ik heb ook altijd hoofdpijn gehad van de pil, en het maakte niet uit welke ik gebruikte de hoofdpijn kwam uiteindelijk altijd weer terug. (en de huisarts en ik hebben echt het hele boek afgewerkt) We hebben toen (3 jaar geleden)besloten om te stoppen met de pil en gewoon een condoom te gebruiken. dat is dus 3 jaar lang goed gegaan tot een maandje of 10 geleden  toen is namelijk onze Aron verwekt.  
Ik ben nu dus ook op zoek naar iets anders dan de pil of condooms en ben  ook erg benieuwd naar de andere reacties.

gr,
patricia

Voor ons is het weer iets anders. Ben al bijna 6 jaar gestopt met de pil, wil hem ook niet meer. Wij gebruikten de "voor het zingen de kerk uit" methode. Maar dan moet je dus wel heel erg zeker zijn van je cyclus. Bij mij kan ik er de klok op gelijk zetten en onze dochters zijn beiden geen "ongelukje"
Maar toch is dit ook niet alles (een "verrassing" zit in een klein hoekje)  dus nu ben ik m'n man "warm" aan het maken om er een knoop in te leggen.
Hij denkt er over na, dus we zien het wel. We vinden dat we nu compleet zijn en ik ben ook al weer 37, dus als  we een "geplande" 3e zouden willen  krijgen, dan vind ik mezelf toch echt te oud (meer risico's  etc)  
Heb veel goede verhalen gehoord over die Mirena spiraal, alleen het plaatsen is wat minder, moet n.l. als je ongesteld bent
Maar ik vind dat mijn nu  man aan de beurt is. Ik heb hem 2 prachtige dochters gegeven, dus nu is het aan hem.

Miriam, mama van Aylin en Yasmine.

hoi,hoi

ik kan ook absoluut niet egen die hormonen dus
ik ga deze bestellen: http://www.geboorteplanning.nl/pearly.htm
misschien een idee?

gr cares

fijn om te horen, dat er meer zijn met dit probleem.

we zullen de eerste tijd ook zeker een condoom gaan gebruiken, maar vind dat toch minder fijn, dus het zal geen oplossing zijn voor mij om dit te blijven doen.
ik had gister al een test gedaan om te kijken wat goed voor mij zou zijn, en daar kwam ook het spiraaltje uit. maar volgens mij geeft dit ook gewoon hormonen af, en ik las dat als je ongesteld word dit langer en heftiger is. daar zit ik nou eigenlijk ook niet op te wachten, want de reden dat ik vroeger aan de pil ben gegaan, is omdat ik altijd zoveel last had dat ik flauw viel. het spiraaltje breng je niet zomaar even in, en zou het niet fijn vinden als het er direkt weer uit moet omdat ik er niet tegen kan.

ik heb nog even gekeken op de site van dat apparaatje, maar dit is echt nieuw voor mij.
ik zal me er eens in gaan verdiepen, want ik had er echt nog nooit van gehoord.

groetjes

Hallo,

Verona is vandaag 6 weken, en in België is het de gewoonte dat je na een 6tal weken op nacontrole gaat bij de gynaecoloog.   Ze doen dan ook een inwendige echo enzo.
Vrijdag moet ik gaan en normaal gezien ga ik dit keer voor een spiraaltje, ik ga het er nog eens met de arts over hebben.   Normaal plaatsen ze dit idd als je ongesteld bent, maar niet als het zo kort na de bevalling is hoor.   Dan staat de baarmoedermond nog klein beetje open en kan het zo worden geplaatst.   Dit geeft ook hormonen af, maar die werken enkel plaatselijk, dus in de baarmoeder.   De pil wordt opgenomen in de bloedbaan en werkt dus in je hele lijf, waardoor je allerlei klachten kunt hebben.

Ik wil jullie na vrijdag anders wel vertellen wat het geworden is.

Heidi

dat zou ik erg fijn vinden, ben benieuwd wat je gaat doen!

succes vrijdag

groetjes jippie

Terug
Bovenaan