wat voor anticonceptie?

Vanwege mijn keizersnede is toch wel zeer streng afgeraden om binnen een jaar weer zwanger te raken ( niet dat ik dat van plan was hoor ). Nu wil ik weer gewoon de pil gaan gebruiken, omdat ik er zelf geen last van heb.De eerste strip van de pil is ook nog niet veilig, dus met condoom erbij meot toch......
Maar wanneer kan je je pil weer gaan gebruiken? Moet je wachten tot de eerste menstruatie weer is geweest of kan dat nu al? Gata het vloeien vanzelf over in menstruatie?Ik geef trouwens nu nog bv, maar ben over  aan het gaan op fv.
Groetjes,

NathalieMS

Als een meisje voor de eerste keer begint met het slikken van de pil op de eerste dag van haar menstruatie, dan is ze gelijk beschermd tegen zwangerschap.

Ze kan ook op een andere dag beginnen in haar cyclus, maar dan moeten jullie de eerste 7 dagen een condoom gebruiken bij het vrijen, omdat de pil dan nog niet veilig is.

De pil is dus meteen veilig, het wordt aangeraden om eerst 2 normale cyclussen te hebben voordat je weer begint (dan kan je lichaam een klein beetje bijkomen)

Ik wilde trouwens de Mirena gaan gebruiken maar klinkt niet echt super veilig (en aangezien mijn partner en ik nogal vruchtbare combi zijn hihi) en als je dan alsnog zwanger raakt en je moet het spiraaltje eruit laten halen kan je een miskraam krijgen, ik vind het toch geen superidee, ik werd alleen zo moe van de pil, maareh liever moe als te snel zwanger zullen we maar zeggen...

Ik geef borstvoeding, dus kan niet iedere pil slikken. Ik heb nou cerazette. Hierin zit maar 1 hormoon, dus moet wel iedere dag op precies dezelfde tijd ingenomen worden, anders is ie niet helemaal veilig meer. (al hebben mijn man en ik op dit moment helemaal geen anticonceptie nodig, hahahaa)

Ik wil in de toekomst denk ik een spiraaltje, maar ben nogal bang voor de pijn.

ook ik heb gekozen voor een spiraaltje dit omdat de pil te veel klachten gaf.
Ik kan zeggen het plaatsen daarvan valt reuze mee echt waar. Hij kan het beste geplaatst worden (volgens mij doen ze dat altijd) als je ongesteld ben. Dat is wel wat minder vind ik zelf maar ja hun(gynaecoloog) zijn wel wat gewend. Succes met jullie beslissingen.
gr Naatje74

Terug
Bovenaan