wat voor beker gebruiken jullie?

Hallo

Ik zit met het volgende probleempje.
Mijn zoontje Thomas van 9 mnd speelt/smeert zo met zijn drinken.
Hij krijgt nog 2 flessen opvolgmelk en die gaan er prima in maar ik kan totaal niet peilen hoeveel vocht hij verder op een dag binnen krijgt.
Hij speelt er meer mee dan wat hij doorslikt en heb dan ook regelmatig alles doorweekt.
Ook is de fles/beker nogal een probleem, hij heeft een Nuby antilek met siliconen mondstukje maar echt antilek is het niet dus nog steeds alles nat.
Ik heb toen zo'n avent antilek met tuitje gehaald maar daar kauwt hij alleen maar op maar zuigen hoo maar. Ook aan een rietje zuigt hij niet.
Nu is mijn vraag wat jullie ervaring hiermee is en welke beker jullie gebruiken?
 
De beker van Avent (kun je gewoon bij de supermarkt kopen) heeft een harde tuit en lekt daardoor vrijwel niet (uit het ontluchtingsgaatje komt soms wat drinken, maar dit gaatje kun je dan even open blazen). Onze zoon vond door een rietje drinken fantastisch. Ik heb voor hem twee bekers van Tupperware gekocht, waar een lekvrij siliconenrondje in zit: daar kun je een rietje doorheen schuiven. Lekker schoon ook, want iedere keer pak je een nieuw rietje. Ons mannetje drinkt de beker razendsnel leeg.

Groetjes! Marijon
 
De avent beker had ik al maar t prbleem was dus dat hij er totaal niet op zoog, tot vanmiddag!
Meneer stak de tuit in z,n geheel inz'n mondje en begon spontaan te zuigen en slikte het nog door ook.
Jullie begrijpen deze mama is helemaal blij.
Een rietje vind hij helemaal niks maar misschien dat dat nu ook niet lang meer op zich laat wachten.
maar iig bedankt voor jullie reactie.
 
Antilek was bij ons thuis hetzelfde als antidrink.
Hier hebben ze leren drinken uit een gewone beker (die wij vasthielden) en een tietjesbeker, met zo'n fliprietje.
Ik vind antilek helemaal niet handig, je leert kinderen een manier van drinken aan (beker op de kop houden) die ze vervolgens met gewone bekers weer moeten afleren...
 
Hallo! Ik heb, toen ik mijn bezoekje kreeg met de babydoos van Felicitas, een pakketje van Nuby gekocht. Daarin zaten o.a. 2 antilek bekers en een soort bidon maar dan met een vast rietje. Verder heb ik, omdat mijn dochter niet uit de bekers dronk (alleen bijten en knoeien, niet zuigen) een gewone tuitbeker van mepal-rosti gekocht, die zijn niet anti-lek en hebben een harde tuit. Ook daar dronk ze niet uit en omdat dat niet lekker bijt lag die beker al gelijk op de grond. Daarna heb ik er een van difrax gekocht, eentje met een zachte korte tuit en niet anti-lek. Daar dronk ze op het KDV wel goed uit. En eindelijk, dat ging goed. Ze kan nu ook uit een rietje drinken dus die bidon nemen we mee voor onderweg. Als ik heb thuis geef stopt ze heb in haar mond en laat hem daar lekker hangen terwijl ze wat anders doet. Dat vind ik niet zo'n goed idee en het staat ook erg stom dus thuis krijgt ze gewoon een beker. Ook die van Diftax met zo'n uitsparing, daar zijn we mee begonnen en ondertussen lukken andere bekers en glazen (wel met onze hulp natuurlijk, ze heeft de neiging om als ze een slok heeft genomen, de beker weg te duwen of te laten vallen...) ook. Als ik had geweten dat die bekers van Nuby zo niet werken had ik ze niet gehaald! En bij een volgende (ze is de eerste) begin ik gewoon met een normale beker of met een rietje. Die antilek bekers werken voor geen meter!
 
Hallo! Ik heb, toen ik mijn bezoekje kreeg met de babydoos van Felicitas, een pakketje van Nuby gekocht. Daarin zaten o.a. 2 antilek bekers en een soort bidon maar dan met een vast rietje. Verder heb ik, omdat mijn dochter niet uit de bekers dronk (alleen bijten en knoeien, niet zuigen) een gewone tuitbeker van mepal-rosti gekocht, die zijn niet anti-lek en hebben een harde tuit. Ook daar dronk ze niet uit en omdat dat niet lekker bijt lag die beker al gelijk op de grond. Daarna heb ik er een van difrax gekocht, eentje met een zachte korte tuit en niet anti-lek. Daar dronk ze op het KDV wel goed uit. En eindelijk, dat ging goed. Ze kan nu ook uit een rietje drinken dus die bidon nemen we mee voor onderweg. Als ik heb thuis geef stopt ze heb in haar mond en laat hem daar lekker hangen terwijl ze wat anders doet. Dat vind ik niet zo'n goed idee en het staat ook erg stom dus thuis krijgt ze gewoon een beker. Ook die van Diftax met zo'n uitsparing, daar zijn we mee begonnen en ondertussen lukken andere bekers en glazen (wel met onze hulp natuurlijk, ze heeft de neiging om als ze een slok heeft genomen, de beker weg te duwen of te laten vallen...) ook. Als ik had geweten dat die bekers van Nuby zo niet werken had ik ze niet gehaald! En bij een volgende (ze is de eerste) begin ik gewoon met een normale beker of met een rietje. Die antilek bekers werken voor geen meter!
 
Onze zoon heeft nooit moeite gehad met de antilek bekers. Misschien heeft hij een sterke mondmotoriek, of zo... We hadden eerst gewone tuitbekers van melamine, maar die heeft meneer op de grond kapot laten stuiteren. Helaas is er maar weinig keus in tuitbekers zonder antilek ventiel. Bij een andere beker hebben we het ventiel eruit gehaald. Het nadeel van de nuby bekers is, dat het 'ventiel' (twee sneetjes) in het siliconen mondstuk zo kapot gekauwd kan worden. Ons mannetje drinkt nu met zijn 20 maanden uit gewone bekers, rietjes en zelfs uit een waterflesje. Die rietjesbekers lijken mij erg onhygienisch. Hoe maak je die vaste rietjes schoon?
 
Terug
Bovenaan