wat voor beker?

A

Anoniem

Guest
hoi,

Mijn dochtertje is 9 maanden en drinkt voornamelijk uit een gewoon flesje. Ik probeer nu sap te geven uit een tuitbeker, maar  met anti-lek krijgt ze er niets uit en zonder anti-lek zit alles onder (want ze zwaait ook graag met haar beker.......). Een gewone beker heb ik welens geprobeerd, maar dat snapt ze niet echt.
Ik ben benieuwd wat jullie doen!
Alvast bedankt!
Groetjes!
Petra

hoi

tja lastig he, mijn dochter kon uit een avent anti lek beker heel goed drinken
maar jens (11 mnd) drinkt alles nog uit een flesje,
hij snapt de anti lek niet, en zonder anti lek zit ook hij onder

wat we wel hebben is de nuby tuitbeker,
die gaat aardig goed
verder zou ik het ook niet weten, lees ook even mee
wie weet krijgen we een tip

groetjes riana

Christian (bijna 11 maanden) is met 7 maanden begonnen te drinken uit een tuitbekertje van de baby-dump, heel simpel met een spleet-vormige opening op de tuit. Binnen een paar weken konden we de tuit eraf halen en vanaf 8 maanden drinkt hij keurig uit een normale beker.

Een grote maar... hij houdt hem niet zelf vast (ik begrijp dat jouw kindje het wel zelf moeten kunnen vasthouden?) en doet er eigenlijk ook nooit een poging toe. Dus ik 'voer' hem zijn drinken op bepaalde tijden. Hij vindt het best... Alleen melk vertikt hij uit een beker te drinken, dat moet echt in een flesje. Nou ja...

Jaap drinkt de pap en melk uit de fles, de dixap  met de Avent anti-leksysteem, de yoghurt uit een gewone beker. We proberen de melk 's middags (bij t brood, die drinkt hij heel wisselend) ook af en toe uit gewone beker te geven. Dit gaat met veel geknoei, de yoghurt komt er veel trager uit dan de melk.
Groetjes Mira

Hoi hoi,

Wij hebben nu de beker van Nuby, die met dat rietje erin. Superhandig. Lekt niet (er blijft wel eens wat drinken in het rietje zitten en dat druppelt dan wat, maar verder lek-vrij).

En de anti-lek beker van het merk Mam is ook erg fijn. Lekt ook echt niet.

xx Nicole

Ps. Voordeel van de Nuby beker is dat mijn zoontje die zelf vast kan houden en zelf dus kan drinken. Hij hoeft er namelijk niet voor achterover te hangen met zijn hoofdje.

Ze drinkt eigenlijk alles nog uit de fles. Uit een bekertje wil nog niet echt lukken. Zit er met haar handen in, trekt er aan, bijt in de rand etc. Snapt het nog niet goed, anti-lek ook niet maar misschien eens naar een ander systeem kijken. (heb je natuurlijk ook in veel soorten)

Hoi hoi,

Jullie kindjes drinken tenminste... Die van ons die wil niet drinken. Ja, zijn opvolgmelk. Ik heb alles geprobeerd: tuitbeker, fles, anti-lek beker, zo'n beker met een rietje, een gewone beker. Thee, roosvicee, vruchtensap, water... niks gaat er in. Hij wil het niet. Inmiddels heeft hij mij nu vaak uit een theeglas zien drinken (hij zit nu in de fase dat hij ook wil wat papa en mama willen, hij is 9 maanden) en nu drinkt hij met zijn brood een paar slokjes uit een gewone beker. Het is een enorme knoeiboel, maar goed, het begin is er. Het heeft drie maanden geduurd voor hij goed brood at, dus we trekken hier dan ook maar maanden voor uit.

Iemand nog tips?

Gr. Tamara
mama van Cas
(16-04-07)

Hoi!

Wij oefenen altijd bij de lunch met een gewoon bekertje. Eerst alleen een paar slokjes, inmiddels al 1 - 1,5 beker! De fles houden we uit zicht, anders wil hij niet uit een bekertje. Hij vindt het nu ook leuk! En dan verder uitbreiden...
En ja, eerst veel knoeien, maar dat wordt vanzelf beter.

Anti-lek gebruik ik alleen zonder het anti-leksysteem, anders moet hij nog steeds zuigen en kan ik net zo goed de fles geven. Dat het er nu wat gemakkelijk uitkomt leert hem dat hij voorzichtig moet zijn, denk ik dan maar!

groetjes!
Tess

Terug
Bovenaan