Ik vond het naar voren kunnen dragen wel echt heel fijn, en bij onze draagzak (ergobaby omni 360) kon je hem dan ook anders instellen zodat je kindje nog steeds ergonomisch zat. Dit werd wel pas aangeraden vanaf zo'n 5-6 maanden geloof ik, maar dan kan je kindje ook heel wat meer prikkels aan en is het juist leuk voor je kindje om iets van de omgeving te kunnen zien, al draaide ik hem meestal wel naar me toe (even gehannes met verstellen van die draagzak dus) als hij in slaap viel. Ik vond het echt heerlijk om te gebruiken, maakte elke dag dat we samen thuis waren zo'n 3 kwartier tot 2 uur wandelingen met mijn zoontje op die manier, haalde hem ook af en toe zo op van de kinderopvang (ook 3 kwartier wandelen) en thuis lieten we hem ook wel eens zo tegen ons aan hangen/in slaap vallen. Dit nam pas af toen ik rond 10 maanden een miskraam met complicaties had waardoor ik fysiek niet meer in staat was hem te tillen, en hij bovendien zelf ging staan. Sindsdien ligt de draagzak te wachten op de komst van een broertje of zusje.
Opnieuw instellen voor je partner was echt geen moeite, ik zou er daarvoor geen twee kopen, maar wellicht verschilt dat per draagzak hoe makkelijk je dat instelt.
We hadden ook een monkey sling gekregen, maar dat vond ik echt een onding, mede omdat je het maar over een schouder draagt. De ergobaby zijn we zelf gaan uitzoeken en toen hebben we ook verschillende modellen geprobeerd en gekeken wat ons het best beviel.