wat voor een kleding-mama word jij?

Zo wat voor een kleding mama word jij?

Alles nieuw of is 2ehands ook goed, alleen bepaalde merken of maakt het jou niet uit?
alles superschattig of lekker stoer?
gewoon makkelijk of de mooiste outfits met ingewikkelde knoopjes en tierelantijntjes?
enzovoorts

Bij Mara durfde ik geen kleertjes te halen, zo bang dat het toch ene jongen zou zijn of dat ze met 2 weken eruit gegroeid zou zijn en ik al mijn geld aan die maat opgemaakt had. We waren net samen gaan wonen in een koophuis toen ik gelijks zwanger bleek te zijn dus toen was het echt ons laatste geld.
Dus nu we weer een meisje krijgen pakte ik de kleertjes erbij en we hebben echt bijna niks. Dit keer wel wat leuke setjes erbij gehaald, maar ik blijf bang. Gek he?
Mara heeft bijna 3-4 maand maat 50-56 gehad
Dus ik zou nu wel beter moeten weten.
De baby van mijn zus startte met mt 56, zij had dus wel voor niks gekocht.

Maar ik vond het ook zo eng om zo'n klein ding aan te kleden, ik had helemaal geen zin om mijn baby in alle hoeken te dwingen om er mooi uit te zien. Als zij er de hele dag maar lekker in kan liggen vond ik veel belangrijker. Geen spijkerstof en knoopjesblousjes voor ons de 1e maanden.

We hadden hele leuke fleece joggingpakjes van hellokitty, maar die mutsjes moet de kleine dus continu op hebben, af kan niet omdat de kleine op haar rug ligt. dus nu geen kleding meer waar een capuchon aan zit, totdat ze beetje kan zitten.
Ritsjes in vestjes vond ik ook niet fijn, bleven niet lekker zitten en schuurde onder de kin enzo.
Dus ook geen vestjes met ritsjes dit keer

Ik haal veel 2ehands, sommige kledingstukken draagt je kleintje echt amper dus kan makkelijk voor ene 2e ronde. vaak zoek ik complete pakketjes op marktplaats.
Op de rommelmarkt snuffelen is er deze zwangerschap niet bij, wel jammer want dat is zo leuk.
En ik heb daar echt leuke kleertjes vandaan, ook gewoon merk als Bakkaboe, Lief en nog meer.

Mijn zus is meer van de dure merkkleding, maar ze heeft wel wat van mij geleerd, ze doet het 2e hands. Zij schept op met haar baby in peperdure setjes en haar portemonnee is nog niet leeg.

Nu Mara heel goed loopt doe ik schoenen wel nieuw hoor, en rompertjes tegenwoordig ook, straks krijgt ze ook gewoon nieuw ondergoed. we kiezen wel uit wat kan.

Groetjes Sabine

Hoi ik heb van 50-56 en 62 4 a 5 setjes. Dan heb je voor de eerste dagen altijd kleding en daarna kan je er altijd nog uit of via internet wat spullen bestellen.
Ik ben niet van de merken, zeeman enzo vind ik ook erg leuk. Ze groeien er zo snel uit, dat ik dat zonde van mijn geld vind.
Al ben ik ook erg van de uitverkoop en 2dehands vind ik ook niet erg, als het er maar stoer uit ziet.

x yvonne

ik heb nog bijna niks voor onze boy!
een paar fijenoord sokjes en een paar rompertjes en 1 pakje. dat was het!

ook ik koop veel kleding 2e hands. zeker als ze zo jong zijn. er gebeurd toch niks mee en je kindje heeft t misschien maar een maand aan en is er dan uitgegroeid.
merkkleding intreseerd me echt niks. ik ga liever naar de zeeman om 10 pakjes te kopen dan naar een dure babywinkel en daar maar 1 pakje te kopen voor t zelfde geld.

mijn meiden deed ik in het begin heel veel jurkjes aan.
dat zat lekker voor ze.
idd geen cappuchon of spijekrbroeken als ze zo jong zijn.
ze liggen meer in bedje dan dat ze uit bed zijn en probeer zelf eens met een capuchon te slapen.... dat ligt echt niet lekker!

nu we een knul krijgen zal hij de eerste tijd veel boxpakjes aankrijgen. spijkerbroekjes enz komen als hij een maand of 3/4 is.

rompertjes en sokjes heb ik trouwens wel altijd nieuw. dat moet ik niet 2e hands.

mijn meiden begonnen beide met maat 50. ook onze knul is een beetje klein (binnen de groeicurve hoor, maar t wordt dus geen beer) dus die zal ook maat 50 passen.
weet alleen dat 5/6 pakjes en 7 rompertjes meer dan genoeg zijn in maat 50/56.

ik kies liever makkelijke kleding.
blousejes enz kan hij aan als hij minder vaak in bedje ligt.

ik hou totaal niet van neutrale kleertjes.
ben echt wel van het roze voor de meisjes en blauw voor een jongen.

straks lekker stekeltjes maken in zn haartjes en de meiden hadden altijd van die klittenband strikjes of haarbandjes in.

liefs, do

ik heb echt heel veel spullen is niet normaal. heb alles uitgezocht en gewassen en heb 3 wasmanden vol babyspullen. ook veel kleine pakjes 50-56 had van mijn dochter 3 jurkjes in de maten 56 en 62. en heb nu 1 jurkje nieuw gekocht echt een schatje en door de uitverkoop maar 9,95!!
en een heel lief roze jasje voor uit het ziekenhuis. vond het ook eng en heb zoiets van oh nu leggen er allemaal roze dingen in me kast straks is het een jongen en ok met die nieuwe kleertjes maar heb zoiets mocht het een jongen zijn verkoop khete wel weer op marktplaats ofzo..

Hahaha..... lachen hoe we met kleding bezig zijn....
Ik heb gister een setje gekocht in een maatje kleiner... Ik had allerlei kleertjes gekregen in maat 62 (omdat mijn vriend bij zijn geboorte al 60 cm was) hij was het derde kind dat op de wereld gezet werd.... Ik zet nu mijn eerste op de wereld en als ik de VK en de pretecho mag geloven, is mijn kind niet buiten proporties groot of zwaar, maar juist heel erg normaal.... Dus heb nu lekker in maat 50/56 gekocht. En heb ook lekker 3 rompertjes via internet gekocht.... En misschien komt daar nog wel wat meer bij....
Maar we moeten ook een beetje afwachten met wat we nog gaan krijgen van vrienden enzo.... als we wat krijgen.... ;-p
Ik ben echt van de stoere kleding hoor voor mijn mannetje. Lekker donkerblauw, stoere jogging.... rood/wit/grijs/blauw... Heb voor de zomer al een zandkleurig broekje met een lichtblauw overhemdje gehaald bij de H&M, zo schattig....
Kan niet wachten gewoon om het mannetje te tonen..... hihihihi

Ik combineer het een beetje,goedkoop tot wat duurder(merkkleding,maar dan wel in de uitverkoop)het merk noppies bv vind ik voor babys nog net te doen,voor mn dochter van 4 hoef ik het zo niet meer te halen,veel te duur,
heb voor het begin wel wat neutrale zachte pakjes,vind het lief en lekker baby achtig.heb ook wel kleine pakjes in kleur,zoals blauw en rood enzo...vind het allebei wel leuk eigenlijk.spijkerstofjes komt ook hier pas met een maandje of 3,gewoon lekkere makkelijke zachte kleding voor onze baby,en ja voor meisjes.....ben helemaaaal weg van die schattige,roze jurkjes,kan er uren naar kijken....maar hier dus een jongen en geen rose.bij mn dochter destijds wel heel veel rose.

liefs jootje

Wij hebben niet super veel gekocht. Ik wil straks als de kleine er is lekker wat spulletjes kopen. Dan weet je ook hoe groot hij is.
Ik heb wel het eea in de aanbieding gekocht.. bij de V&D waren allerlei shirtjes maar 3 euro !! Dus daar heb ik wel een zooitje van gekocht. Maatje 62 vooral. Dus mooi voor het voorjaar ;)
Verder heb ik 3 vestjes en een paar lekkere zachte broekjes in verschillende maatjes.
Ik ben niet van de merkkleding.. vind ik zo onzinnig als ze er zo snel uitgroeien.
Het enige nadeel vind ik de kleuren van jongenskleding... Het meeste is grijs, donker en harde stoffen... Ik ben iemand van kleuren dus ik kan niet tegen grijze en donkere kleding !!!! Dus ik heb heel veel setjes in limegroen en turquase ;) Paar rode en oranje dingetjes ..

Oja.... toen ik in de Disney Store ben geweest in Antwerpen, ben ik me wel tebuiten gegaan haha voor ruim 160 euro aan kleding gekocht !! Maar dan hadden we ook een tas vol !
En ik heb grotere maatjes gekocht zodat hij die later aan kon ;) maar ik kon de verleiding daar niet weerstaan haha alles was zooooo schattig en leuk !!!! Ik hou van Disney spullen, dus nou ja ;) ik heb gewoon gekocht wat ik leuk vond hahaha ;)

heb er al zin in om het aan te trekken bij die kleine ;) nog even geduld hebben haha

hmm volgens mij heb ik een goede topic geopend hihihihi

Tis ook zo leuk
maar ik vond het hele 1e jaar wel moeilijk hoor, wanneer de volgende maat, voor welk seizoen. Mara is klein, nu nog.
Bij de kinderarts waren kinderen van 9 maanden met dezelfde maat! en zij is al 18 maand geweest.

we hebben niet veel gekregen van vrienden, vaak doen die toch grotere maatjes geven. maat 68 heb ik een hele doos van wat ze niet eens allemaal gedragen heeft.

maar het weer is ook lastig, de laatste weken van de zwangerschap was vorst (ja eind mei) en na de bevalling was er een hittegolf, dus alleen rompertjes aan.

Wij zijn ook van de kleurtjes en vrolijk.
www.rainbowbabies.nl is een leuke site met diverse aanbiedingen.
we hebben een stoere meid en ze moet zich lekker kunnen bewegen.
bij de etos hebben ze haargel in kleur, zo schattig.

de 1e keer vond ik boxpakjes zo lelijk! en nu heel schattig. maar komt ook omdat we ineens van vrienden oude pakjes kregen, en totaal niet mijn smaak. wat ik nu in de winke zie is echt leuker.
En Mara had als 1e mijn eigen babyjurkje aan, en straks deze meid ook. hopelijk dat het jurkje het redt tot zij aan kinderen toe zijn

Terug
Bovenaan