wat voor een kleding-mama word jij?

Ik ga meteen kijken op rainbowbabies.nl
Je hebt inderdaad een goede topic gemaakt.
Het jochie krijgt straks wel eventjes mijn allereerste jasje aan.... Maar ik was toen ook al 6 maanden hoor, toen ik dat kreeg....
het is een wit teddy jasje... hihihih
Verder kan ik hem geen jurkjes aan doen.. jammer, want ik had hele schattige kleertjes.... en mam heeft het grootste gedeelte bewaard.
Na 38 jaar in een vuilniszak, is het nog steeds goed.
Alles heeft ze al gewassen...

Hier ook een combi van "goedkoop" en/of tweedehands. We hebben super veel bij de zeeman en wibra gekocht. En als ik heel eerlijk ben vind ik de pakjes daar veel leuker dan bij prenetal. En inderdaad ze groeien er zo weer uit dus ben ik niet van plan om bakken met geld uit te geven aan dure merkkleding. Ben ik hier zelf, en vriend, ook niet zo van.
Daarnaast hebben we super veel gekregen aan tweedehands kleertjes. Alles wat er goed uit zag heb ik er tussen uitgevist. Maar natuurlijk ook wel een aantal duurdere kleertjes gekregen van mijn moeder. Ze word voor het eerst oma dus die gaat zich zelf helemaal te buiten :)
Groetjes,

Ik heb al heel veel gekregen en de rest komt ook van zeeman, wibra en hema.. Ze groeien er zo snel uit dat ik het zonde vind om er heel veel geld aan uit te geven. Ook weten wij niet of we een zoon of dochter krijgen dus alles is heel neutraal.. Als de kleine er is ga ik wel weer shoppen :).

Ik heb maar een paar nieuwe dingetjes gekocht zoals wat nieuwe truitjes en broekjes. Ik wil nog wat truitjes erbij hebben maar wacht de nieuwe collectie nog even af. De rompertjes zijn allemaal nog goed en ik heb er 10 in mt 50/56 met lange mouw en korte mouw. heb dus wel genoeg haha. De eerste tijd koop ik ook wel wat bij de zeeman, maar niet veel. het is snel lelijk en verwassen is mijn ervaring.

Voor mijn dochter (nu 2,5 = mt 98/104) koop ik bij de terstal, wibra,Hema, H&M en de HIER.

Hou er rekening mee dat je veel kleertjes in mt 62 of groter krijgt tenzij je er om vraagt. Bij mijn dochter kreeg ik 1 setje in mt 56, de rest allemaal vanaf 62. Zelfs mt 80 zat er tussen haha.

Liefs ciomama

maar wat met de oma's?

we hebben maar 1 oma, mijn moeder. Die vindt het ook leuk om voor haar 1e kleindochter en straks 3e kleindochter wat te halen. Dit doet ze vooral bij de rommelmarkt, wat ik prima vind.
Wat ik alleen niet vind kunnen is dat ze totaal gene rekening houdt met onze smaak en wat voor kind we hebben.

Soms komt ze met echt leuk spul hoor, maar de laatste tijd is het alleen kleding die we echt niet nodig hebben en jongenskleding! lelijk saai spul terwijl wi jeen vrolijke meid hebben.een winterjas terwijl de zomer er aan komt.
Ze weet dat ik zelf een bepaald kledingstuk zoek, halt zij het, maar ikw il zelf ook kunnen winkelen voor mijn meid.
En dan niet willen horen, beledigd zijn als ik er wat van zeg.
Ze hoeft niks te halen, als er niks leuks is dan niet.
Soms baal ik zo van mijn moeder die maar blijft proberen te bepalen en niet aanspreekbaar is. Nu nog niet, opa geeft aan dat ze het niet aan kunnen om een dag op de kleine te passen maar oma niet hoor.

Bij mij ligt de kast vol, juist in het begin krijg je veel bezoek dus dan wil je toch dat ze er leuk uit zien?! Jammer dan dat ze het maar even aanhebben maar ik ga niet de eerste weken al alle mouwen opstropen, en in de uitverekoop of bij de wat goedkopere winkels heb je gewoon echt wel hele leuke dingen hoor voor weinig! Ik ben wel benieuwd wat ik krijg van mensen, en of het mijn stijl is haha

Mijn zusje heeft een zoontje en mijn broer sinds een week ook, bij ons wordt het dus lekker doorgegeven. Ik heb wel wat dingetjes gekocht die ik leuk vind maar niet veel.

Vind wel dat er voor jongetjes veel minder keus is dan voor meisjes. Bijna alles is grijs blauw of groen.

Ik ga donderdag nog even bij de uitverkoop kijken of ze nog leuke dingen hebben, mast meer voor in de zomer niet voor de eerste maanden.

Merkkleding vind ik voor de korte periode te duur indd. Dat koop ik wel lekker voor mezelf ;)

ik heb wat grotere maten gekregen, heb zelf al heel veel 2e hands over gekocht van kennissen. die erg dol op merkkleding zijn... dus echt een koopje. en het voordeel dat ik al weet wat t wordt.
laatst nog een dagje naar duitsland wezen winkelen. daar hebben ze ook hele mooie baby kleding.. mag nu van mij zelf niet meer winkelen, anders ga ik te veel krijgen.

Terug
Bovenaan