wat voor een kleur hebben jullie de babykamer?

Onze babykamer is lastig te omschrijven. Het behang is geel/beige met een zeilbootje, een visje en een zeester zo af en toe. Het bootje is marineblauw, het visje rood en de zeester bruinig. Het staat wel leuk en we vonden het wel passen bij het wonen aan zee! We hebben een oude crème-kleurige wieg (ong. 60 jr. oud) en een commode en ladenkast van geloogd grenen (leksvik Ikea). Het  is bij  ons alleen wel een baby/peuterkamertje, want het ledikant van Mattanja (21 mnd) staat er ook. In haar ledikant zitten ook de kleuren van het behang (= toeval, maar wel leuk).  
Als het helemaal klaar is, zal ik proberen een foto  te plaatsen. Ik wacht nog op het hemeltje, dat zou mijn moeder naaien, dat is klaar, maar ze woont zo'n 200 km. bij ons vandaan. En ik ga zo de geknipte en geregen lakentjes naar iemand brengen, zodat die ook nog in elkaar komen. Dat moet helaas  even zo, omdat mijn naaimachine er geen zin meer in heeft.  
Francien  

Wij hebben een donkere laminaat vloer. De muren zijn vrij neutraal. Twee muren zijn behangen met glasweefselbehang met daarover heen beige latex. De ander twee muren zijn behangen met echt babybehang: Aan de bovenkant sterretjes/ aan de onderkant verticale streepjes en een strook van beertjes behang in het midden. Op 1 van de muren die met glasweefsel is behangen wil ik een sticker plakken met een tekst: Het is een soort gedichtje en bij cut it out (www.cutitout.nl) kon ik zo een sticker op maat laten maken. Er komt nog een beige rolgordijn en daarvoor een gordijn (die moet ik nog uitzoeken). het wiegje is beige maar is met witte broderiestof bekleed. De commode is beige en de garderobekast is wit. Ik  moet nog een leuke lamp uitzoeken, maar dat doe ik waarschijnlijk volgende week. En nog een leuk stoeltje of iets dergelijks voor mezelf. Ik ben een beetje aan het rondkijken op marktplaats, maar kan niet echt iets vinden voor de prijsklasse die ik in gedachte had.

|Zodra de kamer af is plaats ik een foto. Oh ja ik heb de kinderen van mijn zussen gevraagd om een leuke tekening te maken voor de baby. Bij Ikea heb ik fotolijstjes gekocht, als de tekeningen af zijn gaan ze elk in een lijstje (in totaal 6) en die komen aan 1 van de muren te hangen.

Groetjes,

Pris

Hoi Allemaal,

Onze kamertje is klein, een muur is zeegroen/blauw en de andere muren wit. Op de groene muur hebben we een grote behangboom (als je nieuwschierig bent, kijk eens op www.inke.nl en klik dan op behangboom, dan kun je hem zien. In het echt is het nog veel mooier). De stam is zilver en de bladeren zijn van retro behang in groen en blauw tinten, verder zit er een vogel van behang in, en komt tegen de stam een echt vogelhuisje te hangen waar een lampje in zit. De meubeltjes zijn grenen white wash, en een lichte laminaatvloer. De assesaires zijn limegroen, omdat we niet weten of we een jongen of meisje krijgen, hebben we weinig prulletjes rondstaan. Zodra het kindje is geboren breiden we het uit; bij een jongen met torquise, en bij eenmeisje is lila erg mooi bij het groen.

Heb echt last van nesteldrang en wil alles perfect af hebben, groetjes Susan.

Terug
Bovenaan