Wat voor een speen bij Johannesbroodpitmeel

Hoi,

Sinds 2 dagen geef ik Kai Johannesbroodpitmeel omdat hij best veel terug spuugt.
Soms 2 uur later nog wel. Nou gebruik ik Avent flessen met speen nr 1 en soms 2.
Maar zelfs door speen 3 krijgt hij dat Johannesbroodpitmeel niet. Het lijkt wel stopverf zo dik wordt het.Heb het al op een lepeltje geprobeerd maar dat was ook geen succes.

Moet ik nu de 3 standenspeen gaan proberen?

Wie heeft hier ervaring mee?

Gr. Kim
 
Hallo Kim,
heb voor mijn dochtertje ook de pitmeel
gebruikt,het helpt echt goed.
Het was wel een gehannis met de speen,maar je moet proberen een papspeen
erop te zetten,let op deze heb je ook in verschillende maten.
In large zit best een erg groot gat,dus medium moet goed zijn,
succes!Wij hadden er baat bij.
 
Hallo,
Onze dochter van nu 2 heeft ook heel lang pitmeel gebruikt. Ook bij haar was het een enorm gezoek naar spenen. Niets werkte. De oplossing? Gewoon in een speen een gat knippen. Ja je leest het goed knippen. Ik deed het gewoon met een klein puntig schaartje. Het was zo'n groot gaat dat je er gewoon doorheen kon kijken. Lijkt een beetje extreem en ook dit is gewoon een kwestie van proberen maar het werkt wel. Dus als laatste redmiddel.
Veel succes ermee.
Groetjes Ineke.
 
Hoi Kim

Ik gebruik zelf ook Johannesbroodpitmeel en avent   flessen.
Wij hebben eerst uitgeprobeerd hoeveel schepjes ons zoontje minimaal nodig had, dit was minder dan dat er op de verpakking staat (hij heeft 3 schepjes nodig) en daardoor was de voeding iets minder dik. De eerste keren dat ik het flesje maakte, maakte ik de fout door de melkpoeder tegelijkertijd met het pitmeel aan de fles toe te voegen, hierdoor werd de voeding nog dikker. Ik maak nu eerst de voeding stop er dan het pitmeel bij en verwarm daarna de fles.
Een driestanden speen werkte bij ons niet, aangezien ons mannetje daarvoor te gulzig drinkt. Wij gebruiken speen 4, maar ik denkt dat het gewoon uitproberen wordt. Wij hebben ondertussen alle spenen in huis.
Succes!
Megin
 
hoi hoi,
ook ik gebruik johannesbrootpitmeel door de voeding van mn 8 weken oude zoontje,
Ik heb gewoon dezelfde speen als anders een s en dat gaat gewoon goed, nou moet ik zeggen dat ik er ook minder in doe als op de verpakking staat
bij 160/170 ml voeding doe ik   + - 2,5 schepje van dit meel.
groetjes Elvira trotse moeder van wally
 
Hoi Kim,

wij gebruiken voor Quenten al sinds hij  4 weken oud is de 3 standen speen van Avent. Hij heeft zijn flesje inderdaad in 5 minuten leeggedronken, maar als hij daardoor niet meer spuugt. Dit is ook een keuze die wij hebben moeten maken. Wij zijn een aardige tijd op zoek geweest naar een voeding waardoor hij niet meer spuugt, nu hij deze dan met de 3 standen speen van Avent in 5 minuten leegdrinkt, so be it. Hij drinkt zijn flesje via stand 1. Hij komt doordat hij zijn flesje zo snel leegdrinkt wel zuigbehoefte te kort en wil dan ook vaak zijn speentje na de fles. Wij hebben overleg gehad met het CB en de kinderarts en die zeggen ook dat het geen kwaad kan dat de fles zo snel wordt leeggedronken.

Succes ermee!! Monique & Quenten
 
Terug
Bovenaan