Wat voor een speen bij Johannesbroodpitmeel

mijn dochtertje krijgt ook johannesbroodpitmeel en wij hebben heel wat speentjes geprobeerd. ze heeft de flessen van difrax en de medium speen ervan. ik heb de large geprobeerd, maar daar spuit het meteen eruit. uit de medium komt er iedere seconde een druppeltje en ze doet ong. 20 min over de fles..maar aan de andere kant, de 3-standen speen was ook wel goed alleen vond ik het zo'n gedoe om steeds die 3 terug te vinden, die zie je nauwelijks. dus...kwestie van uitproberen. ik denk dat ik ongeveer 20 speentjes op de zolder heb :) Succes verder!
 
Ook ik heb een reis door spenen achter de rug. Mijn meisje spuugt nog steeds, maar niet meer zo erg als in het begin. Nu zijn het kleine beetjes. Ik ben eerst begonnen met die meel en een 2 gaten speen op een aventfles. Dit werkte totaal niet. Daarna ook nog een 3standenspeen geprobeerd, een ramp. Ze gaf nog meer terug + ze wilde nog meer melk. Ze had nog meer zuigbehoefte dan honger.

Uiteindelijk ben ik overgegaan op Comfort van Frisia. Hierin is het meel in verwerkt en is fijner van structuur. Hierdoor kan ik de fles geven met een 3gaten of een 2 gatenspeen. Ik begin meestal met een 2gatenspeen totdat ze echt moe wordt(ze moet er nog wel hard voor werken om het eruit te krijgen). Daarna doe ik er een 3gatenspeen erop voor het laatste beetje. Werkt prima.
 
Mijn zoontje gebruikt ook Johannesbroodpitmeel maar door de ervaring met mijn andere kinderen wist ik gelijk welke speen er op moest ik gebruik ook avent flessen en ik doe daar de drie standen speen op van avent en dan op stand 1 dat werkt goed voor hem hij heeft hem dan wel snel leeg maar spuugt niet meer. Ik ben nu aan het proberen om hem geen johannesbroodpitmeel er in te doen en heb er nu weer een gewone speen op gezet maar wel een vanaf de geboorte dus nummer 1 tot nu toe gaat het goed en hij spuugt niet meer en hij kan nu zelf drinken dat vind ie leuker dan dat ik het hem voer dan drinkt hij hem wel leeg anders wil hij dat bijna niet meer hij is nu 6 maanden en heeft liever fruit en groente dan de fles .

Groetjes La_Toya
 
Hoi!
Ik werk op een kinderafdeling in het ziekenhuis. Ik doe inderdaad minder schepjes pitmeel in de voeding dan dat op de verpakking staat. Het heeft geen zin om gaten in spenen te knippen. Je maakt de voeding dikker dan nodig en dan knip je een gat in de speen? Dan kun je beter dezelfde speen gebruiken en de voeidng een klein beetje indikken. Waarschijnlijk gaat hij dan ook beter boeren. Als het gaatje van de speen echt te klein is dan kun je een 3 standenspeen gebruiken. Bij boeren is het belangrijk dat je je kindje goed rechtop houdt en je mag best stevig kloppen.
Succes!
 
Terug
Bovenaan