Wat voor het naar bed gaan?

Wat Annelies zegt is hier ook: ze drinkt die fles nog zo goed. Het CB zei: ze geeft zelf wel aan wanneer ze er geen behoefte meer aan heeft. Maar toch...ze is nu bijna 20 mnd.... Volgens mij is het nu meer gewenning dan echt behoefte. Het avondeten is hier niet altijd super, maar kwa gewicht zit ze prima (zelfs boven gem.) En de rest van de dag eet en drinkt ze wel prima.

@marina: met beker...bedoel jij dan echt een gewone beker.
Hier is het vooral beker met rietje (geen anti-lek trouwens) en avond dan dus nog fles. De laatste 2 maanden probeer ik soms ook zonder rietje te geven. Gaat nog wat lastig trouwens, maar oefening baart kunst.

Leah eet niets meer tussen de maaltijd (17.30u) en het naar bed gaan (19u). Vaak krijgt ze nog wel een flesje diksap in die tussentijd. Jaja, ik weet het: nog steeds een flesje. Ze drinkt bijna niets als ze een tuitbeker krijgt. Ik moet even de knop om gaan zetten en het flesje laten voor wat het is, maar het is vaak nog zo fijn dat ze goed drinkt (wat ze lang niet goed heeft gedaan).....
Leah vraagt eigenlijk nooit om eten (behalve om koeka, haha). Ook 's ochtends is ze altijd vrolijk en eet ze nauwelijks iets (nog meer érg slecht etende ontbijters? Hier gaat er vaak maar 1-2 stukjes brood op een dag in).

heyhey

wij eten een prakkie om 5/6 uur
om 7 uur krijgt ze een flesje melk + bambix. en daarna lekker naar bed.
ze heeft er gewoon nog behoefte aan. ze gaat anders echt niet slapen. iets ander in haar flesje doen werkt hier niet.

sochtends en smiddags eten we een boterham.
meestal eet ze er maar 1 maar soms 2.
daarbij krijgt ze of de tuitbeker, of een "grote mensen" beker. (een platice beker) met sap, siroop, of lekkere thee (alleen als t koud is, net als vandaag hihi)

liefs, do

Quinten krijgt s`ochtends pap omdat het brood echt niet wil. Ik(mama) eet ook pap s`ochtends dus eet hij lekker mee.

tussen tien en half 11 een koekje met drinken.
12 uur een broodje met een beker melk. en de vit d druppels.

14uur haal ik hem eruit en kan hij een beker drinken krijgen. rond 15uur eten we samen een stuk fruit en drinken en dan tussen 17/18uur eten we warm en om 19uur ligt hij in bed.

Laura krijgt voor het naar bed gaan een fles roosvicee laxo (voor de ontlasting), dan komt ze vaak nog een keer terug voor nog een fles drinken. Een zuigfles inderdaad, ze vindt dat heerlijk, gaat er helemaal voor liggen op mijn schoot... Overdag drinkt ze uit een tuitbeker of een gewone beker, de laatste wordt dan door mij vastgehouden want anders gaat ze er mee schudden en is alles nat!

hoihoi

karlijn gaat vrij laat naar bed sávond en krijgt vaak naar het eten een schaaltje chipjes oid en drinken naar behoefte
soms vind ze een fles met bambix lekker

groetjes maurilla

Hier na het eten (met toetje yoghurt) niets meer. Overdag drinkt ze niet zo heel erg veel net als ik. Ik ben ook geen natnek. Drinken uit een gewone beker gaat hier al een paar maanden prima. Dat schudden met die beker deed ze ook toen ze 13 mnd was, maar dat gaat vanzelf over (na flink wat dweilen, haha).

Ik merkte wel dat een tijd geleden madam d'r avondeten bewust liet staan omdat ze dan wel een fles zou krijgen, dus toen zijn we met de fles gestopt. Na het eten in bed. Madam huilen toen ze geen fles kreeg, dus weer uit bed gehaald en aan tafel gezet met d'r avondeten. Na 2 avonden had ze hem door, en ging het beter. Nu is het meestal een prima eter.

Groetjes Liesje

Terug
Bovenaan