Wat voor karakter heeft je kindje

A

Anoniem

Guest
Even gegapt van een ander forum
Zien jullie al echte karaktereigenschappen in je kindje en herken je het, bijvoorbeeld van jou of van je man/vriend zijn kant.

Tess is een heel vrolijk meisje en een echte volhouder. Als ze iets graag wil zal ze alles doen om het voor elkaar te krijgen. Ze zoekt zo jong als ze is al naar oplossingen (bijvoorbeeld stoel naar de vensterbank schuiven om erop te kunnen klimmen) maar kan ook enorm driftig worden als haar iets niet lukt. Ze gaat dan gillen en laat zich op de grond vallen.

Al met al is het een heerlijke meid die mij elke dag dolgelukkig (en moe) maakt

Nou dames kom maar op met de verhalen.
Liefs sandra

Kian is een lief jochie, maar oh zo ondeugend en een eigen willetje. En als je niet meegaat in dat willetje ... oeh, maak je borst maar nat. Stampvoeten, gillen, laten vallen...
Hij heeft energie voor tien, maar als z'n energie op is ... dan transformeert hij in een knuffelaapje.
Qua karakter lijkt ie denk ik 't meest op pappa. Hoewel hij het geduld van mamma heeft. Gewoon rustig afwachten in bedje tot ie gehaald wordt enzo. Hij is een jongetje van extremen.... Heeeeel lief, of heeeeel ondeugend. Heel veel energie, of heeeel knuffelig. Heeeeeel vrolijk, of heeeel boos. Er zit niet zoveel tussen. Maar gelukkig overheersen de leuke dingen en steken maar af en toe de driftkoppies op.
Liefs Nelleke

Leuk onderwerp!!

Gijs was als baby en dreumes  al heel rustig. Altijd eerst kat uit de boom kijken, de wereld werd vooral bekeken vanaf mama's schoot. Zijn hele wezentje straalde rust uit, hij kon tijden aan een stuk rustig   en geconcentreerd spelen, hij werd niet snel boos en huilen deed ie zelden (behalve dan 's nachts de eerste 16 maanden)......... Echt een rustig en tevreden kindje. Inmiddels is hij bijna 4 en ondanks dat hij een écht jongetje is (met zwaardengevechten, schreeuwen met z'n vriendjes, rennen en stoeien), is hij nog steeds dat rustige jongetje dat er als baby ook al inzat. En dat heeft hij niet bepaald van mij haha.

Sophie is met haar 15 maanden een echte ontdekkingsreiziger, ze wil alles zien en meemaken, overal opklimmen, hoe meer mensen hoe beter, ze kan intens blij en stralend zijn, maar ook ontzettend boos worden, ze is redelijk snel afgeleid en in mijn optiek  bijzonder bijdehand. Kortom, daarin herken ik meer van mezelf haha...

Ben benieuwd naar nog meer reacties!

Groetjes
Susan

Nou,

Yoëll is een pittig, actief en zeer ondernemend jongetje die alles super goed en snel begrijpt......soms word mama er wel heel moe van hahaha

`s ochtends als ie wakker word en we komen beneden dan is het eerste wat ie zegt tissie....nou daar bedoeld ie dus mee dat ie naar zn visjes wil kijken...hij heeft nl.vorige week een vissekom met twee visjes gekregen van papa en daar is ie helemaal wild van...
daarna begint ie met lopen, klauteren, rennen en achter de hond aan zitten...totdat we fruit gaan eten en daarna weer hoppa....hetzelfde liedje
Hij zit dus werkelijk alleen maar stil in zn kinderstoel en zelfs dan is ie nog zeer actief....
Tis niet echt een knuffelkontje alleen als ie moe word...nou das dus vaak tegen een uurtje of 8 `s avonds en dan krijgt ie de fles en gaat z`n bed in....haha maar in bed is ie nog steeds in de weer...

Maar het is wel een heel attent jongetje dat graag zn koekjes, drinken en eten wil delen vooral met de hond hahahaha....tis ook een echte vrijdoos met familie want bij het dag zeggen of het hallo komen krijgt iedereen vaak een handje en een kusje....

Ook ruimt ie zelf z`n speelgoed op `s avonds wel met een van ons samen natuurlijk maar hij doet het wel....
Ook als ie gaat douchen wast ie zelluf z`n haartjes hahaha beetje schuim op zn handjes en lekker wassen...ook zn lichaampie doet ie al zelluf met een washandje hahaha zow grappig omdat bij zon klein wezentje te zien...

Nou weer een errug lang verhaal...

Liefs Denise

Ow leuk bedacht dit topic.

Maximus is een echt acteurtje, zijn ogen gaan helemaal stralen als iedereen in de kamer naar hem kijkt. Hij vindt het leuk om je aan het lachen te maken, en als ie succes heeft dan doet ie hetzelfde grapje gerust 58 keer achter elkaar.
Maar daar maak ik me ook schuldig aan hoor, als ik hem aan het schateren maak dan wil ik alleen maar meer, vooral als ie zo hard moet lachen dat ie de hik krijgt.
Hij is ook een knuffelkont, ik krijg vrijwel iedere dag een paar keer een dikke kwijlzoen. En als je hem een boekje voorleest dan krijgt iedere pagina een zoentje. Maar dat acteurtje kan ook behoorlijk dramatisch zijn hoor, haha op de grond liggen en voeten trappelen...hij wilt zoveel tegelijk en kan moeilijk accepteren dat ie sommige dingen nog niet kan.
Maar hij deelt graag zijn speeltjes en snackjes, moet erg om zichzelf lachen, is nieuwsgierig en ondernemend, ongeduldig, en ontdeugend.... een echte combinatie van mama en papa.

Ajuus, ilja

Leuke topic!
Hier komt ie dan:          
zoek de verschillen

Isa, is een pittige meid die goed te corrigeren is. Ze gilt, rent, springt en praat de hele dag door... Zij was als baby al zo, rolde met vier maanden en liep met een jaar. Voor haar eerste verjaardag had ze 9 verstaanbare woorden. In mei word ze vier en dan gaan we zien of ze zich kan concentreren want dat lijkt nog niet echt te lukken.

Meike is een rustige (grote baby, o nee) dame. Ze laat zich graag bedienen en  kan uren spelen.
Meike heeft haar eerste levensjaar veel te verduren gehad waardoor ze ook veel moest huilen, het is niet echt haar aard.
Nu ze zich goed kan verplaatsen door het kruipen is ze heel vrolijk en ondernemend. Ze vind het erg gezellig om samen te spelen.

Alletwee zijn het knuffelkonten en zijn ze wel van de twee woorden, Meike komt nog niet verder dan dank en asse, maar het idee is er. Pa en moe houden daar wel van, een beetje beleefdheid.....

Groetjes Renske

pfffff, moeilijk hoor. Mijn moeder zegt dat hij op mij lijkt toen ik klein was (qua gedrag). Ik herken in elk geval weinig van Remco in hem, of het moet zijn dat Remco altijd kind is gebleven in zijn hart.

Maar het gaat over Lukas. Het is een druk en gefrusteerd mannetje. Wil altijd meer dan hij kan. Maar lacht o zo vaak, zelfs als hij huilt kan hij een minuutje later al weer vrolijk zijn. Stoer, alles willen ontdekken, de wereld nu al willen veroveren. Dat is Lukas. En soms, heel soms doet hij iets totaal onverwachts.

Gisteren kwam hij zomaar bij me zitten op de bank en kwam zelfs tegen me aan liggen. Ik wist niet wat ik mee maakte, zo lekker. DAt mag hij elke dag wel doen.

Annemieke

Leuk onderwerp, maar ik vind het ook best lastig om te omschrijven. We ontdekken steeds weer wat nieuws aan Thom, haha. Als baby was hij rustig, tevreden en goedlachs. Als dreumes is hij nog steeds goedlachs, maar een stuk drukker en niet zo snel tevreden. Nu wil hij veel zelf doen, meer dan hij kan eigenlijk en als dat daarom nog niet gaat, is het soms wel een driftkopje. Hij kan heel lief zelf spelen, maar komt papa of mama tussendoor wel regelmatig even opzoeken. Een knuffelkont is het niet, zijn kusjes zijn zeldzaam, maar kan soms heerlijk als een aapje aan ons hangen als hij verlegen is. Verlegenheid is meestal maar van korte duur, hij is graag onder de mensen en vooral tussen andere (grotere) kindjes. Thom is een heerlijk kind!
Groetjes van een trotse mama

Terug
Bovenaan