Wat voor karakter heeft je kindje

Haha da's nog niet zo makkelijk..

Ivar was als baby rustig, lief, lachte snel, snel tevreden, kon best goed alleen spelen
Sinds hij kan praten, tijgeren, zitten en nu optrekken en staan, is hij heel ondernemend, kletst de hele dag door, lacht heel veel (ook schaterlachen), op de creche staat elke keer in het boekje dat ze weer zo om hem hebben gelachen. Hij was altijd ontzettend meegaand met eten, sinds een paar weken wil hij het eigenlijk zelf doen, dus zodra hij geen honger genoeg meer heeft om gevoerd te worden, eet hij geen hap meer tot hij het zelf kan doen (of semi als we hem gewoon met een lepeltje laten roeren en ondertussen blijven voeren). Hij heeft ook zijn driftbuien goed ontwikkeld, hij staat af en toe met kinderstoel op de gang omdat hij de hele boel bij elkaar krijst, haha.
Hij zit graag aan knopjes, dat vindt ie helemaal geweldig en kan daar dan zo ondeugend bij kijken dat vooral mijn schoonvader regelmatig in een deuk ligt. Kusjes begint hij nu te geven, echt zo schattig!! Eten delen doet hij ook snel.

Het is een heel makkelijk ventje, ontzettend lief en vrolijk.

Meer weet ik niet hoor haha.

Groetjes Jenneke

Hoi,

Tess is pittige tante, actief, vrolijk en met een gebruiksaanwijzing. Ze moet altijd even de kat uit de boom kijken maar is daarna overstag en laat aan iedereen haar kunsten zien. Als het niet lukt of ze iets niet mag wordt ze boos en gaat op de grond liggen dweilen. Verder is ze heel duidelijk in wat ze wel en niet wil, vooral met eten.
Ze heeft af en toe ook een driftbui, dan krijst ze de boel bij elkaar en gooit ze zich op de grond of waar dan ook, dan ligt ze te draaien en te woelen en te schoppen, je weet niet wat je ziet (gister of   het KDV ook een keer, de juffies schrokken zich een bult, is dit Tess??). Ik denk dat dit voornamelijk oververmoeidheid is. Gister morgen een bui toen ze uit bed kwam en op het KDV had ze ook maar 30min geslapen.

Ze wil overal bij zijn en luisterd echt heel goed. Praten doet ze ook vollop en is een echte entertainer. Zelf spelen vind ze nog steeds erg moelijk (was voorheen ook al) ze loopt liever achter je aan of zit bij je om een boek te lezen.

Van wie ze dit heeft, al het goede van haar moeder en al het slechte van haar vader.... Qua uiterlijk lijkt ze erg op me en ook hoe ze zich ontwikkeld, maar ze heeft toch ook veel trekjes die ik niet thuis kan brengen en daar het contact met haar vader heel erg minimaal is ga (wil)  ik dit ook niet uit vinden.

Maar 1 ding is zeker, ik hou  van dit meisje met heel mijn hart!

Liefs Nanda

Wat een leuk onderwerp.
grappig ook om te lezen dat de meeste kindjes best wel driftig kunnen zijn hoort toch ook een beetje bij de leeftijd.

Kasper is een lief lachebekje. Maar als hij iets wil kan hij ook best wel zeuren. Hij vind het heel leuk om te stoeien hoe wilder hoe beter. Papa vindt dit ook erg leuk dus die twee hebben altijd erg veel lol met elkaar. Waarbij kasper behoorlijk de slappelach kan krijgen en daardoor niet eens meer fatsoenlijk kan kruipen haha, dat heeft hij duidelijk van mij. En knuffelen kan hij ook als de beste. Als papa en mama knuffelen wil hij altijd mee doen.
Verder kan hij al vanaf dat hij geboren is behoorlijk drama maken zachtjes huilen kent hij niet.  Ik denk dat hij dit    van zijn overgrootoma heeft want die had ook een behoorlijk goed gevoel voor drama. We zeggen dan ook vaak jij gaat later op toneel haha.
Al met al is het een heerlijk ventje.

liefs Pauline

Oei moelijke topic hoor.Wel leuk om van alle kindjes hun karaktertrekjes te lezen.

Ons Tess kan een pittige tante zijn en dan kan ze goed "bokken"hoor,maar dat gebeurt niet zoveel hoor.De meeste tijd is het zo'n lief meisje,ze is echt heel aardig en kroelt heel graag.Ze babbelt werkelijk een hele dag tegen je.Ze kan ontzettend goed zelf spelen,maar speelt ook graag samen met andere kindjes.Deelt ook altijd haar koekje en is een lekker lachebekkie.Als we in de supermarkt of op straat of waar dan ook zijn en ze ziet andere kindjes dan begint ze van een afstandje al te roepen tegen ze.Ze heeft soms  weinig geduld,als iets niet lukt na een paar keer proberen krijgt ze een rood koppie en zet het op een bleiren.Tess huilt weinig en vindt het eigenlijk allemaal al gauw goed,net als haar vader(die is ook zo makkelijk)Ze is een vriendelijk meisje die bijna voor iedereen een glimlach heeft.

Liefs Kitty en Tess

Ik vindt zelf dat Mila veel van mijn man weg heeft.
Ze is heel sociaal,heel tevreden(met avontoe een koppig buitje,maar dat is ook de leeftijd) ze kan zich goed vermaken en is eigenlijk altijd vrolijk.
Mijn man klaagt nooit en is ook een heel makkelijk persoon.
Mila is al vanaf de geboorte een makkelijk en tevreden kind.
Ik zelf ben vrij gevoelig en soms wat onzeker,ook kan ik flink mopperen.
Ik hoop dat Mila daar niet te veel van meekrijgt haha
gelukkig speelt manlief daar altijd weer heel positief op in.
groetjes piewie

Mirthe is een ondernemend meisje, die heel boos kan worden als iets niet lukt. Ze kan heel lief spelen maar heeft daarentegen ook momenten dat ze ff bij je wil komen zitten. Als ze iets in der koppie heeft gaat ze er ook helemaal voor en woorden zoals nee werken dan als olie op vuur. Ze kan enorm ontploffen, gillen, krijsen hoofd bonken....de onmacht die ze soms voelt is niet te beschrijven. Ze is en meisje dat niet graag iets mist en daarom maar weinig slaapt. Ze is wel heel sociaal, lacht en zwaait naar iedereen en haar kusjes zijn niet op de bon. Ze kan je soms tot waanzin drijven maar weet op de goede momenten je hart weer te doen smelten. Maar bovenal is het mijn kleine schattepetat!

Kay is een erg vrolijk, vriendelijk, ondernemend, sociaal  en lief ventje. Hij heeft dus een zachtaardig karakter maar laat het ook weten als hij het er écht niet mee eens is.

Hij werkt als een magneet op mensen en geniet dan enorm van deze aandacht. Maar wat wil je ook als je naar iedereen zwaait, lacht  en kushandjes uitdeelt hahaha.. Kay is een kindje dat geniet van vrijheid en genegenheid.. Hij kan ook zo lekker kroelen!!

Ook op het kdv is Kay heel sociaal, maakt makkelijk kontakt. Kan erg goed met andere kindjes samen spelen, maar kan zichzelf ook prima vermaken. Past zich dus  goed aan  een situatie aan en hebt eigenlijk geen kind aan hem.

Máár Kay heeft ook een ondeugende kant en tijdens het "uitspoken"  en het "betrapt worden" kijkt hij je dan ook met een grijns aan en krijgt dan zelf de slappe lach.. Heerlijk!!

Kay lijkt qua karakter op ons allebei want papa en mama lijken namelijk erg op elkaar.

Ik ben dus gezegend met dit heerlijke manneke die me elke dag weer aan het lachen maakt!

Esmé mv Kay

Hoi hoi

Leuk inderdaad! Ik moest er wel even over nadenken hoor!

Stef is een hele echte mengelmoes van Arno en mij.
Ik ben (hoewel ik druk kan zijn) een vrij geduldig en terughoudend persoon en Arno wil alles meteen gedaan hebben. Voorbeeld van Stef: 's ochtends in bed kan hij, tot wel een uur, rustig spelen en heeft hij geen behoefte om eruit te komen (geduldig). Maar zodra hij   eruit wil, wil hij ook per direct (ongeduldig)

Ook wil Stef graag wel gewoon op zijn wenken bediend worden (hij is nog alleen...Arno heeft die eigenschap ook...) Als ik dus niet snel genoeg ben, met fles of brood, gaat hij gewoon zitten gillen. Het heeft geen zij, maar zo verwend is hij dus (kan ook niet anders) wel....

Verder is Stef best een heel sociaal type. Hij kan het met iedereen wel goed vinden, maar gaat daarna wel naar degene die hem die dag heeft meegebracht. Dwz ik, Arno of mijn moeder. (ik doe dat ook heel sterk)

Stef is ook voorzichtig. Net als ik. Als hij het niet direct nodig vindt om iets te kunnen en hij vindt het daarbij ook eng, dan stelt hij het gewoon uit totdat het hem gaat irriteren. Zo kon hij al heel snel opstaan, maar weer gaan zitten vond hij eng, dus deed hij het gewoon niet (hoewel hij het wel kon) totdat het hem ging irriteren. Dat uitstel-gedrag heeft hij ook van mij....

Verder kan ik zo even niks bedenken, maar wel leuk om er eens bij stil te staan...
Liefs Annet

Terug
Bovenaan