wat voor kleding doe je de baby aan in Juni?

@ Arentmaas: Hoi,
je kunt beter kleertjes te veel hebben dan te weinig haha. ik ben begin juni uit gerekend... maar heb eerlijk gezegd best een kast vol kleertjes. maarja, meer gekregen van vrienden... dus is het alleen maar kijken wat ik dadelijk nog nodig heb!!

hmm ik heb rompers zonder mouwen gekocht, wel truitjes met lange mouwen en lange broekjes.... hihi is dit dan wel warm genoeg, lees over rompers met lange mouwen... En ik wist ook echt niet wat voor maatje ik moest kopen haha, had eerst een stelletje van maatje 50 gekocht, toen vertelde mijn nichtje dat haar kleinste maatje 56, dus nu daar ook een stelletje van gekocht... Heb nu dus twee stelletjes,helemaal schattig!! Hoeveel basic stelletjes kopen jullie van te voren?? (wij willen niet weten wat het wordt, dus echte gerichte kleding moeten we later kopen)
Groetjes Mariska

Wij hebben ook alleen basis gekocht aangezien we het geslacht niet weten....
We hebben:
3 setjes maat 56
4 setjes maat 62
4 setjes maat 68

Dan nog een stapeltje rompers in de bovengenoemde maatjes... meeste met lange mouw maar ook wel met korte hoor.
5 mutsjes en een stapeltje newborn sokjes.

Wij zijn allebei erg lang en waren ook zelf met de geboorte 53 en 54 cm dus verwachten niet echt een klein kindje... Daarbij zoals ik al zei, heb nu alleen basis. Zodra het geboren is krijg je vaak toch nog wel setjes van ouders / zusjes vriendinnen. Maar we komen de eerste week nu wel door en anders is de winkel dichtbij.
Wil ook niet teveel aanschaffen omdat ik dat jammer vind als het alleen maar als kastvulling word gebruikt.

Maargoed dit is mijn eigen idee hierover hoor... Ik denk dat je verder moet bekijken wat je zelf prettig vind...
Als je niet verwacht kleertjes te krijgen in de eerste 2 a 3 week of als je in die eerste weken niet naar de winkel wil dan zul je meer moeten hebben...
Uitgaande van 1 set per dag zou ik voor het maatje wat het dan draagt 5 a 6 moeten hebben ongeveer... Want wassen moet je toch wel ;)

Succes.

Mijn man en ik waren allebei niet zo groot bij de geboorte. Ook zijn andere baby's in mn familie niet zo groot. Tussen de 48 en 50 cm en tussen de 5 en 7 pond.
Dan is maat 50 soms nog te groot.. Ik koop dus kleine maatjes 50 en wat 56. Nou ja, ik koop niet alles omdat ik ook veel basis dingen van mijn zusje over neem.
Ik heb tot nu toe alleen een heel schattig klein rompertje gekocht en nog super mooi vestje dat niet kleiner was dan maat 62, maar te mooi om te laten hangen haha!

Binnenkort ga ik inventariseren wat ik allemaal heb met de gekregen spulletjes er bij en dan kijk ik wat ik nog moet. Maar een aantal setjes is wel handig!

Ik zou vooral ook kijken naar hoe groot de meeste baby's in je familie zijn en hoe groot je zelf was, dan kun je ook in die maat wat kleding kopen.

Als ik moet kijken naar mijn 2 kinderen bij de geboorte denk ik dat maat 58 te klein word. Beide jongens waren 9 pond :))))

ik heb bij de eerste geloof ik 2 a 3 setjes van 50 gehaald,en de rest 56 en van kraamvisite kreeg ik maat 62...erg makkelijk dus! maatje 50 heeft ze hier maar even aan gehad.
en wat betreft die rompertjes,ik heb rompertjes met korte mauwen nog van mijn dochterje die vorig jaar geboren is,en die gebruik ik gewoon.
ik ben er inmiddels wel achter dat met een 2e je alles net iets makkelijk afgaat,dus maak me daar niet druk om!.

wij zijn nu nog bezig met de zolder verbouwen,deze zijn ze nu aan het schilderen,dan nog een vloer er in,alles van de toekomstige baby kamer,naar zolder en dan is het klaar.
meubels in de babykamer en dat was het.
omdat ik nog en dochtertje heb van 12 maanden moeten we dus voor haar nog wel een nieuwe kamer kopen,die kopen we voor als ze wat groter is maar ze krijgt nog wel een ledikantje.

ik heb een lijst van de kraamzorg gekregen waarop staat wat je allemaal nodig bent. Ook qua kleding. Ik denk dat ik me daar maar een beetje aan houdt. Zou ook zonde zijn om veel stelletjes te kopen en dan ook nog veel te krijgen.
ik ga morgen shoppen met mijn moeder en kan me dan vast niet beheersen.

rompertjes heb je nooit genoeg volgens mij dus die heb ik genoeg in vele maten en ik heb dan een aantal setjes vanaf maat 56 tot 68 je moet er ook vanuit gaan dat veel mensen ook kleertjes geven he

Terug
Bovenaan