wat voor kolfapparaat??

Van mijn vriendin hoorde ik dat een elektrische kolfpomp fijner is dan een handmatige. Graag zou ik jullie ervaringen willen horen en dan ook graag welk merk kolfapparaat je gebruikt!! Er is natuurlijk een groot prijsverschil tussen de verschillende apparaten.

Graag jullie meningen.

Groetjes, Marietje.

hoi hoi..

ik heb nu een handkolf van mendela..
maar kan niet wachten totdat ik een elektrische ga huren bij thuiszorg..
nou ja een apparaat waarmee de mijne elektisch word.!

denk dat als je weinig kolft je gewoon de handpomp kan gebruiken maar moet je veel kolven is een elektrische toch wel aan te raden..

kuss tanja
mama van Nika

quote: tanja82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-08-2006 07:37:44'));

hoi hoi..

ik heb nu een handkolf van mendela..
maar kan niet wachten totdat ik een elektrische ga huren bij thuiszorg..
nou ja een apparaat waarmee de mijne elektisch word.!

denk dat als je weinig kolft je gewoon de handpomp kan gebruiken maar moet je veel kolven is een elektrische toch wel aan te raden..

kuss tanja
mama van Nika ja idd.
ik heb ook een handklof van meleda maar ik heb er een motertje en stekertje bij gekocht.
Groetjes
Amruth

Hoi Marietje,

Ik heb gehoord dat je beter Medela kunt kopen dan Avent. Omdat Medela echt gericht is op borstvoeding en Avent eigenlijk Medela volgt, maar zelf een ander winstbelang heeft.
Maarja, das de achtergrond van deze twee merken.
Op advies van onze kraamzorg heb ik de Medela Swing gekocht en ik ben er erg blij mee. Hij heeft 2 fases, de 1e wekt de toeschietreactie op en de 2e fase zuigt de melk. Ook heeft deze een zachte tuit die je op je borst zet. Vind ik prettiger dan de hardere (ook van Medela).

Hoi,
In het begin van het kolven heb ik de Avent kolf gebruikt. Deze had ik gekregen en dus als eerste geprobeerd. Ik zocht een goede manier om de bv in te vriezen en vond de geboden oplossingen van Avent (zakjes, dure flesjes e.d.) niet echt super.
Na een tijdje toch maar een electrische kolf aangeschaft voor het gemak. Het was de mini-electric van Medela. Het voordeel is dat je er ook de goedkope flesjes van bijvoorbeeld de hema er aan kan zetten en huppakee zo de vriezer in. Eerst rechtop laten invriezen en daarna liggend in de vriezer bewaren. Die uitwisselbaarheid vond ik erg prettig. Daarnaast lukte het me om al kolvend even wat werk-literatuur te lezen of simpel iets te typen (met 1 hand).
Onze zoon kreeg naar het KDV 2 flesjes bv mee welke ze overschonken in een brede fles.

Succes met je keuze!

Ook ik heb de mini electric van meleda, en heb flessen van de hema gekocht om er onder te bevestigen. Het kleine flesje wat erbij zit is voor mij echt niet genoeg om er mee af te kolven.   Hij maakt best wel wat geluid, maar doe er dan een handdoek overheen ofzo.

Succes

Terug
Bovenaan