wat voor schoenen????

Hoi hoi,

Wat voor schoenen hebben jullie kindjes. Slofjes, soepele schoentjes of al stevige schoenen.
Kevin is vrijdag 16 maanden en sinds een klein maandje kan hij loslopen, maar hoe meer hij gaat lopen (overigens nog wel vooral aan de hand), hoe meer zijn voetje vreemd gaat staan. Vandaag toch even daarovoor naar de huisarts geweest, maar zijn voet, been en heupen zijn ok. Zij dacht dat hij misschien wel stevige schoenen nodig had, maar wist het niet zeker.
Nou staat mij bij dat ze een maand of 2 goed moeten kunnen lopen als je aan stevige schoenen begint, maar is dat dan loslopen of ook aan de hand. Dat doet ie nml. al een tijdje erg goed.

groeten Kabo.

ik heb voor sam stevige sportschoenen met klittenband van k-swiss..gewoon bij de sportzaak gehaald.

Hij loopt er buiten mee en binnen loopt ie lekker op blote voeten..bij scapino verkopen ze trouwens ook stoere maar goeie schoenen!

Gr angela

Hoi,

Ik heb voor Thomas schoenen van Kiddy Kick, hier zit een speciale flex en soft zone in!
Je moet in ieder geval opletten dat je een flexibele zool hebt.
Dit zijn tot nu toe de enige schoenen waar Thomas ook in kan, erg frustrerend! Thomas heeft namelijk een hele hoge vreef en brede voetjes, dus hij kan in maar heel weinig schoenen.
Dus mocht iemand toevallig nog een tip voor mij hebben, voor andere leuke brede schoenen hoor ik het graag.

Hoi,

ik ben met Lars tijdens de uitverkoop naar een goede schoenenwinkel gegaan. Daar heeft de verkoopster zijn voeten goed opgemeten (hij bleek een maat groter nodig te hebben, dan wij dachten) en mocht hij een paar schoenen uitproberen.
Sinds hij deze lichte, doch stevige stappers heeft, loopt hij als een kievit. Je dokter kan dus gelijk hebben: soms hebben die kleintjes gewoon wat extra stevigheid nodig.

Groetjes en veel wandelplezier!

Marijon

Volgens mij maakt het merk niet echt uit, als er maar een goede flexibele zool in zit waar door het voetje goed kan afrollen bij het stappen. En dat de voet voldoende steun krijgt.
Ook onze dochter heeft brede voetjes en een hoge wreef (té schattig) en wij hebben haar schoentjes bij Dolcis vandaan. Zijn wel prijzig maar wij vinden goede schoenen wel erg belangrijk.
Thuis worden de leren slofjes veel gedragen, nu het te koud is om met blote voetjes op het laminaat te lopen...
Blote voeten genieten hier wel de voorkeur, kan niet wachten tot het weer warm weer is!

Doeg!

Tegen mij werd een tijd geleden gezegd dat ze het eerste jaar zeker nog naar coordinatie aan het zoeken zijn enzo... Ik begrijp zeker je ongerustheid hoor. Mijn dochtertje is nu 17,5 maand en loopt al vanaf 13 maanden, maar nog steeds niet echt super goed vind ik. Ook heb ik soms het idee dat haar voetje naar binnen gaat staan tijdens het lopen, maar dat is de ene keer wel en dan weer niet... Toen ik ernaar vroeg met 16 maanden hoefde ik me geen zorgen te maken zeiden ze...

Ik had ook gehoord dat kindjes TOT 3 jaar geneigd zijn om met O-benen te lopen en MET 3 jaar krijgen ze een periode dat ze met X-benen lopen.
Dit is bij het ene kindje beter te zien dan bij de andere.

Joey heeft ook een beetje O-benen. Hij loopt nu een maand, en draagt nog schoentjes met zachte zool. Ik had laatst ook z'n voetjes opgemeten en nieuwe schoentjes gekocht, maar die zijn nu al weer te klein... Ze groeien echt snel als ze net lopen ( Dure hobby die kindervoetjes ).

Welke schoenmaat hebben jullie kindjes eigenlijk? Joey is 17 maanden en heeft schoenmaat 19,5.

Terug
Bovenaan