Wat voor slaapzak met dit weer?

<p>Hi!</p><p>Mijn zoontje van 3 maanden gaat nu over van ingebakerd liggen onder een dekentje naar een slaapzak. Maar wat ik nu zo moeilijk vindt: wat voor slaapzak doe je een kindje aan in het tussenseizoen zoals dit?</p><p>kamertemperatuur was vandaag overdag 18-20 graden. Had m een winterslaapzak (2 TOG) aan met enkel een rompertje zonder mouwen. Nu zie ik verder online enkel echt winterslaapzakken of dunne zomerslaapzakken (0,5 TOG). Vanaf 6 maanden doe ik hem over in de puckaby 4 seasons die ik nog heb, maar wat doe ik nu? Tips en ervaringen zeer welkom! </p>

Ik weet niet of het klopt maar ik heb in die tussenfase tot ie in 4-seizoenen van puckababy kon altijd wel een beetje datzelfde schema aangehouden. Dus kamertemperatuur tussen 18 en 20 graden volgens mij bijv dunne slaapzak (0,5 tog) met romper en pyama, of (uit m'n hoofd) een dikkere slaapzak (2 tog, zoals die dikke binnenzak zeg maar van puckababy) met alleen luier. Zoals jij had met alleen romper zonder mouw lijkt me dan ook wel oké hoor!

Mijn zoon ligt in een zomerslaapzak(0,5 TOG) en dan onder een dekentje. Overdag doe ik hem zijn broek en sokken uit als hij naar bed gaat, shirt houdt hij aan. In de nacht gewoon een pyjama aan in de slaapzak. Ik moet wel zeggen, mijn zoon heeft het snel warm. 

Wij hebben nu ook slaapzakken van 0,5TOG, waar ze eerst in lag met een romper met lange mouwen en dan een pyjama pakje erover (incl sokjes eraan zegmaar). Nu ligt ze met een romper met korte mouwen en pyjama pakje ‘s nachts. Overdag is het iets warmer en doe ik haar zonder broek in de slaapzak (dus alleen romper korte mouwen en shirtje wat ze aan heeft).
De slaapzak is trouwens zonder mouwen.
Als je googled op TOG waarden, zie je verschillende afbeeldingen hoe het aan te pakken met laagjes kleding voor welke temperatuur. In het begin voelde ik altijd in haar nekje als ze sliep of het niet te warm was.

Ik kijk echt nooit naar de TOG. In 4 jaar tijd nooit gedaan.

In de winter krijgen ze hier een wat dikkere slaapzak, altijd mouwloos want ik haat die mouwen. Daaronder romper (mouwloos) en pyjama shirt en broek. Altijd een dikke deken eroverheen.

In de zomer een dunnere slaapzak, ook mouwloos. Met romper en alleen pyjamashirt met lange mouwen. Geen broek. Wel weer een deken, nu nog de dikke winterdeken. Zodra het warmer wordt een zomerdeken.

Volg je gevoel gewoon. Als je kindje niet wakker wordt, heeft hij het niet koud. En als hij 's ochtends zich niet suf zweet is het ook goed.

Slaapkamer van mijn dochter is altijd warm doordat de zon daar het langst op staat. Nu 21 graden nog. Ze heeft een mouwloze slaapzak 0,5 TOG aan met een romper korte mouw en pyjama shirt met lange mouw.
Als de temp tussen de 16-20 graden is draagt ze hetzelfde alleen een slaapzak 2 TOG.

Zowel hema als prenatal hebben katoenen slaapzakken die wel gevoerd zijn, maar niet gevuld, dus ook niet super warm. Soms modellen waar je mouwen af kunt ritsen, anders kun je mouwloze nemen en op frissere momenten wel shirt aanlaten en als het warmer is shirt uit?

Ik sluit me aan bij zeeuwsmeisje. 
Nooit naar tog gekeken maar gewoon naar mijn kindje.
Je merkt het vanzelf als het kindje het warm of koud heeft.
Hier dus ook gewoon op gevoel

Terug
Bovenaan