Wat voor slaapzak met dit weer?

Ik kijk nooit naar tog.. kindje ligt hier eigenlijk het hele jaar door een beetje in dezelfde winterslaapzak. Ik wissel alleen een beetje met warme en minder warme pyjama's. Maar inderdaad op gevoel. In de zomer vaak in een aparte zomerslaapzak

Ik kijk na ons meisje. Hier overgegaan vam puckababy inbakeren na de hele dunne van terstal dit omdat ze niet zonder deken en slaapzak wil ervoor gekozen een hele dunne te.doen. gister bij zeeman 2 nieuwe gekocht omdat die van terstal bijna te kort zijn en die van zeeman die heeft kleine hoofd en armsgaten aangezien dat allemaal te groot is.
Ze draagt er romper lange mouw met yshirt in of korte mouw met shirtje lange mouw

Mijn dochter kan niet slapen als er niet ook nog een deken overheen ligt. Heb ik zelf ook last van, dat ik het gewicht van de deken nodig heb. Ze droeg met koud winterweer een Jolein winterslaapzak zonder mouwen, een lange mouwenromper en een pyjamapakje met voeten en dan een dikke gevoerde wiegdeken erover. Het werd vaak 16-17 graden op haar kamer. 
Nu is het 18-20 graden op haar kamer en dan slaapt ze in diezelfde slaapzak met enkel een lange mouwenromper, en dan een gebreide wiegdeken erop. Ik merkte dat het met de wat warmere dagen tot boven de 20 graden steeg, en dat ze het wat warm kreeg, dus ik heb wel 2 zomerslaapzakken besteld voor de hete maanden.

Dan zal ze denk ik afhankelijk van de hitte een lange of korte mouwen romper of zelfs in de luier erin gaan. En dezelfde wiegdeken of laken. Of bij hittegolven toch maar zo zonder dekentje proberen. 

Hier snachts een dikke van de prenatal en overdag een wat dunnere van Hema. Beide met lange mouwtjes en ze heeft alleen haar romper er in aan. Als het wat warmer wordt heb ik ook dunne zonder mouwen liggen, daar kan dan altijd nog een romper met lange mouwen onder.
Inderdaad een beetje lastig in dit tussenseizoen, maar dit werkt hier prima!

Mijn dochter 7mnd ligt nu in romper, pyjama en dan een zomerslaapzak van 0.5 TOG. Ik doe wel altijd nog een dun dekentje over haar benen strak want anders gaat ze keeten in bed ;)

Terug
Bovenaan